Newsy

Zawód fryzjera wciąż chętnie wybierany przez młodych ludzi. To coraz bardziej wymagająca branża

2017-07-25  |  06:30
Mówi:Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional

Aleksandra Bojanowska, uczestniczka szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional

Funkcja:Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional

Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional

  • MP4
  • Chętnych do pracy w zawodzie fryzjera nie brakuje. Młodzi ludzie wciąż dość często wybierają tę profesję, mimo że jest to branża coraz bardziej konkurencyjna i wymagająca nieustannego doszkalania się. Marka Schwarzkopf Professional chce ułatwić początkującym fryzjerom start w zawodzie i z myślą o nich organizuje program Shaping Futures. Właśnie zakończyła się jego czwarta edycja.

    – Zawód fryzjera jest dosyć często wybierany przez młodych ludzi. Osoby, które mają pasję tworzenia i są kreatywne, mają możliwość realizacji swoich marzeń. Ludzie dbają obecnie o wygląd zewnętrzny, chcą zmieniać wizerunek i wtedy wybierają tego typu usługi – mówi agencji Newseria Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional.

    Jerzy Zielonka zauważa, że zawód fryzjera wymaga pewnych predyspozycji, jak kreatywność, dbałość o szczegóły, znajomość kierunków i stylów w modzie. Przydaje się również znajomość historii sztuki, bo trendy często wracają w nowej odsłonie. Podstawową rzeczą jest jednak pasja do włosów i umiejętność pracy z ludźmi.

    Od blisko dekady marka Schwarzkopf Professional szkoli we fryzjerstwie młodzież w kilku krajach świata, zwiększając ich szanse na dobry start w przyszłość i rozwój zawodowy. W tym roku po raz czwarty program Shaping Futures zawitał do Polski. W dziesięciodniowych warsztatach z fryzjerstwa wzięła udział dwudziestka młodych podopiecznych Fundacji TEB, która działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych. Wielu z nich poważnie planuje związać swoją przyszłość z tą profesją.

     Fryzjerstwo to branża wymagająca, konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego od fryzjera wymaga się nieustannego dokształcania i podążania za trendami. Pasja i kreatywność to ważne elementy sukcesu, ale nie możemy mówić o kreatywności bez solidnych podstaw rzemiosła, których uczymy uczestników programu Shaping Futures – mówi Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional.

    Przez blisko dwa tygodnie, w dniach 1021 lipca, pod okiem wolontariuszy stylistów marki Schwarzkopf Professional, szkoliło się 20 osób z całej Polski. Zajęcia były prowadzone w Akademii ASK Schwarzkopf Professional. To należące do marki nowoczesne centrum szkoleniowe, w którym na co dzień – pod okiem światowych ekspertów – szkolą się profesjonalni fryzjerzy z całego kraju.

    Zadaniem stylistów Schwarzkopf było nie tylko przekazanie uczestnikom warsztatów praktycznych umiejętności i podstaw zawodu, lecz także zaszczepienie w nich pasji do fryzjerstwa i zainspirowanie ich do rozwijania kariery.

    – Fryzjerstwo jest inspirujące, poznaję wielu pozytywnie nastawionych do życia ludzi. Szkolenie Schwarzkopf Professional pokazało mi, że fryzjerstwo nie musi być nudne. Przeciwnie, może być pasjonujące, może być sztuką, którą możemy pokazać poprzez fryzurę, fajny kolor i dobre cięcie – mówi Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures.

    W trakcie zajęć uczestnicy mogli poznać podstawy cięcia, stylizacji, pielęgnacji i koloryzacji włosów. Wolontariusze Schwarzkopf Professional zapoznali ich też z zagadnieniami z zakresu obsługi klienta. Dzięki temu młodzi ludzie zdobywali doświadczenie i wiedzę dotyczącą wszystkich aspektów działania salonu fryzjerskiego. Podniesie to ich kwalifikacje zawodowe, a zdaniem organizatorów może zainspirować część z nich do otworzenia w przyszłości własnego salonu fryzjerskiego.

     Wiążę swoją przyszłość z fryzjerstwem. Uważam, że to bardzo kreatywny zawód, uwielbiam pracę z człowiekiem – ocenia Aleksandra Bojanowska, uczestniczka warsztatów Shaping Futures.

    Podobnie jak w poprzednich edycjac, dwójka uczestników programu, która wykazała się największym zaangażowaniem i umiejętnościami, została objęta dalszym wsparciem.

     Jak co roku program Shaping Futures cieszył się ogromnym zainteresowaniem młodzieży. Młodzi ludzie są o tyle wdzięcznym odbiorcą tego projektu, że są chłonni i otwarci na wiedzę. To już czwarta edycja programu Shaping Futures w Polsce i bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy wspierać młodzież w ich dążeniu do lepszej przyszłości. Przez te dwa tygodnie dostali zarówno solidną dawkę wiedzy i inspiracji od najlepszych fryzjerów w tym kraju, jak i narzędzia i produkty, które – mam nadzieję – pomogą im w codziennej pracy – podsumowuje Ewa Wojciechowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.