Newsy

Karolina Ferenstein-Kraśko: moim postanowieniem noworocznym jest założenie Fundacji „Magiczna Gwiazdka”

2015-01-02  |  06:50

Karolina Ferenstein-Kraśko planuje założyć Fundację „Magiczna gwiazdka” w ciągu najbliższych miesięcy. Pod tym samym hasłem właścicielka stadniny koni od trzech lat  organizuje przedświąteczną akcję pomocy dzieciom. Pieniądze za sprzedaży cegiełek przeznaczane są na zimową odzież dla najbardziej potrzebujących. Najmłodsi zapraszani są również do wioski Św. Mikołaja, która powstaje w centrum Warszawy.

Akcja „Magiczna Gwiazdka” rzeczywiście rozwija się fantastycznie. W tym roku udało nam się sprzedać dwa razy więcej cegiełek, które zasilą pomoc społeczną na Mazurach. Za rok planujemy to jeszcze bardziej rozwinąć. Myślimy o Fundacji „Magiczna Gwiazdka”, która będzie pomagała dzieciom nie tylko przed świętami. To moje postanowienie noworoczne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Ferenstein-Kraśko, właścicielka stadniny koni.

Karolina Ferenstein-Kraśko tłumaczy, że organizując akcję „Magiczna Gwiazdka”, stara się stworzyć opuszczonym dzieciom choć namiastkę świątecznej atmosfery. W połowie grudnia w centrum Warszawy organizuje wioskę Św. Mikołaja i zaprasza do niej podopiecznych domów dziecka.

Dzieciom z miasta dajemy magię, taki klimat jak z bajki, bo żywe renifery, Królowa Śniegu, elfy i jeszcze mnóstwo innych atrakcji, które są w wiosce Świętego Mikołaja. Natomiast dzieciom ze wsi, które tę naturę mają na co dzień, kupujemy ciepłe kurtki i buty – tłumaczy Karolina Ferenstein-Kraśko.

Właścicielka stadniny koni podkreśla, że większość akcji charytatywnych organizowanych jest najczęściej w grudniu albo na początku czerwca, a przecież dzieci potrzebują wsparcia i pomocy przez cały rok. Stąd pomysł, by założyć fundację.

Zaczynałam od tego, że fundowałam wakacje dzieciom z miasta, które ich nie miały. Miasto w lecie jest dla dzieci po prostu smutne i warto im znaleźć takie miejsca, w których naprawdę wypoczną. Teraz chcę pomagać nie tylko w tych wyjątkowych dniach, lecz także przez cały rok. Myślę, że ta fundacja to dobry pomysł – dodaje Karolina Ferenstein-Kraśko.

 

 

W tym roku „Magiczną Gwiazdkę” wsparli między innymi Natalia Klimas, Edyta Herbuś, Kinga Rusin, Kamila Szczawińska, Łukasz Jemioł i Piotr Kraśko.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.