Newsy

Katarzyna Cichopek: Mam w sobie dużo empatii. Pomaganie to część mnie

2014-07-17  |  07:10
Katarzyna Cichopek podkreśla, że zawsze lubiła angażować się w pomoc tym, którym wiedzie się gorzej. Teraz dodatkowo wykorzystuje do tego celu swoje umiejętności aktorskie i popularność. We wrześniu do sklepów trafi zabawka edukacyjna mówiąca głosem aktorki, a część dochodów z jej sprzedaży zostanie przekazana na cele charytatywne.

Zaczęłam pomagać na różne sposoby już w szkole podstawowej. Zawsze organizowałam zbiórki pieniędzy czy ubrań, pomagałam zwierzętom. Lubiłam pomagać i chcę pomagać. Mam w sobie duży pokład empatii. Jest to część mnie, chcę poprzez moją pomoc uczyć też moje dzieci tej wrażliwości na cierpienie innych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Cichopek, aktorka.

Katarzyna Cichopek rozpoczęła współpracę z producentem zabawek edukacyjnych i jednej z nich udzieliła swojego głosu. Na razie aktorka nie chce zdradzać wielu szczegółów. Wiadomo tylko, że produkt jest przeznaczony dla dziewczynek.
 
Udzieliłam głosu pewnej zabawce. Nie mogę jeszcze dzisiaj powiedzieć jakiej, wszystko będzie wiadomo w sierpniu, a we wrześniu ta  trafi ona do sklepów. Jest to zabawka dla dziewczynek. Nagrywając dla niej głos, nagrywałam tak, jakbym mówiła do swojej córeczki. To jest dla mnie wyjątkowy przedmiot – dodaje Katarzyna Cichopek. 

Aktorka zdecydowała się na współpracę z producentem zabawek edukacyjnych Dumel Discovery między innymi dlatego, że ta firma będzie wspierać finansowo Fundację Dziecięca Fantazja. Aktorka, która od kilku lat jest jej ambasadorką, podkreśla, że zawsze z chęcią przyjmuje podobne propozycje.

Spotkałam Patrycję, czyli prezes fundacji „Dziecięca Fantazja”, która jest tak charyzmatyczna, przy tym uśmiechnięta i pozytywna, że to ona mnie zainspirowała do tego, żeby właśnie z tą fundacją się związać. Wiem o tym, że jak włożę tam pracę, na przykład znajdę sponsora, to wiem, że Patrycja zrobi wszystko, żeby marzenie jakiegoś dziecka było spełnione na 150 proc. – tłumaczy Katarzyna Cichopek.

Za działalność w Fundacji „Dziecięca Fantazja” Katarzyna Cichopek była nominowana w plebiscycie Gwiazdy Dobroczynności.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.