Newsy

Kinga Zawodnik: Widziałam cierpienie osób chorych na raka z bliska. Mój tata niedawno zmarł na nowotwór

2020-07-29  |  06:18

Prowadząca program TVN Style „Dieta czy cud?” zwraca uwagę, że regularne i kompleksowe badania specjalistyczne mogą uratować życie. Umożliwiają bowiem dokładną kontrolę stanu zdrowia i – w razie jakichkolwiek nieprawidłowości – szybką reakcję. Kinga Zawodnik zachęca także do wykonywania profilaktycznego samobadania piersi, dzięki któremu możliwe jest wczesne wykrycie choroby nowotworowej. Tłumaczy, że wie, jak ważne w przypadku raka jest natychmiastowe podjęcie leczenia, ponieważ jej tata zmagał się z nim przez długi czas.

Prezenterka zaznacza, że akcja Dotykam = Wygrywam jest szczególnie istotna, ponieważ  poszerza świadomość społeczną dotyczącą profilaktyki chorób nowotworowych. Cieszy się, że może być jej częścią. Przyznaje, że stara się badać regularnie. Ponadto przypomina o tej konieczności także najbliższym.

– Chciałabym, żeby temat naszej kampanii dotarł do jak największej liczby  osób – zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Nie ma w życiu nic piękniejszego niż zdrowie – to ono jest najważniejsze, dlatego powinnyśmy dbać o siebie – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Kinga Zawodnik. – Regularnie chodzę na profilaktyczne badania. Staram się zabierać ze sobą siostrę i mamę, żeby żadna z nas nie zaniedbała tego obowiązku

Bohaterka programu „Dieta czy cud” przyznaje, że kampanię traktuje bardzo osobiście, ponieważ jej tata chorował na nowotwór. Tłumaczy także, że jak większość społeczeństwa także boi się raka. Podejmuje jednak wszystkie działania profilaktyczne i ochronne, żeby w razie ewentualnego zachorowania jak najszybciej zareagować.

– Jest to dla mnie trudny temat, ponieważ widziałam cierpienie osób chorych na raka z bliska. Mój tata niedawno zmarł, więc ta akcja jest dla mnie ważnym doświadczeniem. Cieszę się, że mogę być jej ambasadorką – tłumaczy.

Kinga Zawodnik zwraca uwagę, że zmierzenie się z informacją o chorobie nowotworowej zawsze jest bardzo trudne. Niezwykle ważne jest jednak, aby się nie załamywać, ponieważ wola walki i pozytywne myślenie mogą bardzo dużo zdziałać. Prezenterka starała się podtrzymywać swojego tatę na duchu do ostatniej chwili, dlatego z własnego doświadczenia wie także, jaką istotną rolę w procesie leczenia odgrywa wsparcie najbliższych.

– Gdy u członka rodziny zostaje zdiagnozowany rak, na początku jesteśmy w szoku. Zaczynamy zadawać sobie pytanie: dlaczego akurat któregoś z moich bliskich dotknęła taka tragedia? Jednak bardzo ważne jest, żeby oswoić się z chorobą i zacząć walczyć. Należy głośno mówić o profilaktyce, ponieważ wczesne wykrycie nowotworu zwiększa szanse na wyleczenie i łagodny przebieg choroby. Gdy tata był chory, rozmawiałam na ten temat z wieloma specjalistami – zaznacza.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać

Aktor zapewnia, że nie utrzymuje dystansu w relacjach sąsiedzkich i zawsze stara się znaleźć czas dla ludzi, którzy mieszkają w jego bloku, choćby na krótką rozmowę. Nie gwiazdorzy i nie zamyka się przed nimi w czterech ścianach, ale chętnie opowiada im o swoich projektach zawodowych. Paweł Małaszyński podkreśla również, że bardzo ceni sobie i pielęgnuje znajomości zawarte kilka dekad temu w Białymstoku, gdzie się wychowywał.

Handel

Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną

Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej  banków, doradców i ubezpieczycieli.