Mówi: | Niels Kowollik (prezes Mercedes-Benz Polska) Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska) Natalia Paszkowska (pracownia architektoniczna WWAA) |
Kino offowe, koncerty i sport. Stacja Mercedes od soboty na kulturalnej mapie Warszawy
– W środę zawsze będzie kino, w tym roku pokażemy offowe filmy z najsłynniejszych festiwali na świecie. Będziemy również namawiali naszych gości do aktywności fizycznej – joga, pilates, gry i zabawy. Będziemy mieć ciekawe wystawy, spotkania poświęcone podróżom. Sobota będzie dniem koncertowym. Jako jedyni w Europie dostaliśmy pozwolenie z Londynu, z centrali Formuły 1, na publiczną relację wyścigów właśnie w Stacji Mercedes – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska.
– To jest miejsce, gdzie można przyjść na przykład z dziećmi w ciągu dnia, gdzie można przyjść z laptopem i popracować – sama z tego korzystałam w zeszłym roku. A wieczorem ten animowany program, czyli koncerty, wydarzenia kulturalne, debaty są czymś dosyć wyjątkowym na mapie Warszawy – dodaje Natalia Paszkowska z pracowni architektonicznej WWAA.
Centralnym punktem Stacji Mercedes jest drewniana abażurowa konstrukcja na skrzyżowaniu ul. Kruczkowskiego oraz alei 3 Maja.
– Forma została zainspirowana osiedlowymi garażami, które są w całej Polsce rozsypane i mamy do nich sentyment, bo w nich rozwijała się ta szalona przedsiębiorczość lat 90., wszystkie małe sklepiki, warsztaty. A dzisiaj są przeważnie martwe i są taką zakałą w miejskim krajobrazie. W pewnym sensie odtworzyliśmy te garaże, zaparkowaliśmy w nich Mercedesa, ale wykorzystując taki współczesny język architektoniczny, czyli materiały pochodzące z odzysku: drewno i bramy garażowe, które są zrobione ze sprasowanych karoserii samochodów – tłumaczy Natalia Paszkowska.
Stacja Mercedes nieprzypadkowo została usytuowana na Powiślu. To centrum Warszawy, miejsce modne i zawsze pełne ludzi w różnym wieku.
– Naszym celem było dotarcie do grupy docelowej tzw. young professionals, czyli ludzi młodych duchem albo młodych wiekiem, którzy mieszkają w wielkiej aglomeracji i właściwie chodzi im już nie tak bardzo o dorobienie się, jak o to, żeby ich życie miało jakość. Ale dotarliśmy też do rodzin z dziećmi, które tutaj przychodziły, bo mieliśmy animatorkę do dzieci i starszych mieszkańców Powiśla, którym po prostu odpowiadała ta atmosfera. To jest taka wartość dodana całego projektu – wyjaśnia Ewa Łabno-Falęcka
– Ludzie tędy po prostu przechodzą i ciekawi ich co się tu dzieje, więc podchodzą bliżej. To dla nich interesujące doświadczenie. Obserwują imprezę, chcą dołączyć. I krok po kroku, nie wszyscy, ale niektórzy z nich, zbliżają się do marki. Pytają o auto, o nasze usługi – mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska.
Ci, którzy zaplanują popołudnie w Parku Rydza-Śmigłego, będą mogli nie tylko wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych czy zjeść lunch, lecz także skonsultować się z przedstawicielami Mercedesa i wziąć udział w jeździe próbnej.
– W zeszłym roku było tutaj co najmniej 20 tysięcy ludzi. Przeprowadziliśmy około sześciuset testów samochodowych. Zupełnie spontanicznie. Teraz ludzie nie przychodzą do marki, tylko marka przychodzi do ludzi, a Powiśle to świetne miejsce, w którym można spotkać wielu ludzi. I właśnie o to chodzi, by ich zaskakiwać i wciągać w to, w bardzo łagodny, elegancki, wysublimowany i mądry sposób – dodaje Niels Kowollik.
Za ten projekt Mercedes były nominowany do prestiżowej nagrody European Excellence Award, a w Konkursie na Dyrektora Marketingu Roku 2014 zwyciężył w kategorii „Thinking out of the box”.
Czytaj także
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-09-03: Jessica Mercedes: Mój brat został potrącony na pasach, mimo że miał zielone światło. Była to dla nas strasznie stresująca sytuacja
- 2024-09-11: Jessica Mercedes i Justin Kirschner: Ludzie w Azji są bardzo szczęśliwi i doceniają to, co mają. A w Polsce wciąż na coś narzekamy i jesteśmy niezadowoleni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.