Mówi: | Paweł Grabowski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | JK Solaria |
Kobiety bardzo często używają podczas sesji w solarium kosmetyków do opalania na słońcu
Podczas sesji w solarium nie należy używać kosmetyków przeznaczonych do opalania na słońcu. Nie są one bowiem przystosowane do tak skondensowanej dawki promieni UV. Nowoczesne kosmetyki solaryjne nie tylko przyspieszają opalanie, lecz także dodatkowo pielęgnują skórę. Zawierają witaminy, które pielęgnują skórę, i antyoksydanty, które zabezpieczają ją przed wolnymi rodnikami.
Kosmetyki do opalania na słońcu nie są przystosowane do działania zwiększonych dawek promieni UV. W solarium należy używać wyłącznie kosmetyków przeznaczonych do tego celu. Kosmetyki solaryjne zawierają przede wszystkim aktywatory opalenizny, dzięki którym opalanie przebiega nawet o 70 proc. bardziej efektywnie. Powodują one, że uzyskuje się głębszą opaleniznę w znacznie krótszym czasie. Nowoczesne kosmetyki zawierają także zaawansowane substancje odżywcze. Są to m.in. chińska herbata o działaniu detoksykującym i redukującym oznaki starzenia się skóry oraz olej Makadamia i olej z konopi, które zapewniają odpowiedni poziom nawilżenia.
– Kosmetyki solaryjne zawierają specyficzne składniki, takie jak witaminy i minerały, które uzupełniają braki tych składników w skórze po opalaniu, a także co równie ważne zawierają również antyoksydanty, które pozwalają nam neutralizować wolne rodniki, które powstają w skórze podczas opalania – mówi Paweł Grabowski, prezes JK Solaria, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Większość kosmetyków solaryjnych zawiera również bronzery. Dzięki temu można cieszyć się głębokim, ładnym kolorem skóry zaraz po wyjściu z solarium, gdy naturalna opalenizna dopiero się wytwarza. Po opalaniu warto użyć specjalnych kosmetyków, których zadaniem jest nawilżenie skóry i przedłużenie trwałości opalenizny. Zawierają one wyciągi ze słodkich migdałów lub olejek Makadamia, które nawilżają i opóźniają złuszczanie naskórka, oraz pantenol, który działa kojąco i łagodząco na podrażnioną opalaniem skórę.
– Sugerowałbym stosowanie kosmetyków solaryjnych przed każdą sesją opalania, a także używanie po opalaniu specjalistycznych kosmetyków nawilżających, dostosowanych właśnie do potrzeb skóry, która się opalała, aby osiągnąć głęboką, piękną opaleniznę – mówi Paweł Grabowski.
By dodatkowo chronić skórę przed rozpoczęciem opalania, warto użyć przyspieszacza opalania, który zawiera kompleks stymulujący wytwarzanie melaniny przez skórę. Dzięki temu opalenizna pojawi się znacznie szybciej, a skóra będzie krócej wystawiona na szkodliwe działanie promieni UV.
Czytaj także
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-16: Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
- 2025-04-25: Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-04-14: Nawet połowa ekodeklaracji w reklamach może być nieprawdziwa. Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-02-03: UE wciąż zmaga się z dużą presją migracyjną. Przemytnicy ludzi czerpią miliardowe zyski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.