Newsy

Kobiety coraz chętniej decydują się na treningi na siłowni. 80 proc. ćwiczy co najmniej raz w tygodniu

2016-04-22  |  06:30

Polki coraz bardziej cenią aktywność fizyczną. Szczególnie lubią jazdę na rowerze oraz fitness, przestają się także obawiać ćwiczeń na siłowni. Równie chętnie ćwiczą w klubach przeznaczonych wyłącznie dla kobiet, jak i tradycyjnych, dostępnych dla obu płci placówkach.

Z raportu „Aktywność sportowa Polaków” wynika, że coraz bardziej dbamy o zdrowie i kondycję fizyczną. Blisko jedna trzecia Polaków regularnie – minimum trzy razy w tygodniu – uprawia jakąś formę aktywności fizycznej. Zdecydowanie częściej ćwiczą osoby do 25 oraz po 60. roku życia, a także mieszkańcy dużych miast. Szczególną popularnością, bez względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania, cieszą się takie sporty, jak jazda na rowerze, bieganie oraz pływanie.

– Rynek fitness w Polsce od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija, mamy ponad 3 mln osób, które uczęszczają do klubów fitness, jest ponad 2,5 tys. klubów różnej wielkości, małych, średnich, dużych, studiów treningu personalnego, studiów tylko dla kobiet, studiów z zajęciami jogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP.

Wciąż znacznie częściej sport uprawiają mężczyźni, jednak badania marki Polar pokazują, że także kobiety stają się coraz bardziej aktywne fizycznie – minimum raz w tygodniu trenuje już 80 proc. Polek. Panie najbardziej lubią jazdę na rowerze, pływanie oraz zajęcia fitness. Znacznie chętniej niż mężczyźni uprawiają także takie dyscypliny, jak nordic walking i joga.

– Jest coraz więcej kobiet, niektóre lubią trenować same, niektóre lubią trenować wspólnie z koleżankami czy razem ze swoimi partnerami. Oczywiście jest też ogromny ruch poza strefą klubów, czyli ćwiczenie w domu, w outdoorze czy z popularnymi trenerami, którzy propagują zdrowy styl życia – mówi Dominik Śliwowski. 

Siłownia wciąż jest domeną mężczyzn. Z badań CBOS wynika, że mężczyźni ćwiczą na siłowni dwa razy częściej niż kobiety. Ma to związek z mitami, które wciąż są popularne wśród kobiet – wiele pań wierzy, że trening siłowy może doprowadzić do nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej i zniekształcenia sylwetki. Coraz więcej pań decyduje się jednak na tego typu trening – regularnie uprawia go już co czwarta badana. Panie równie chętnie jak mężczyźni korzystają natomiast z klubów fitness.

– Są kluby tylko dla pań, ten segment rozwija się bardzo dynamicznie, ale panie lubią być wszędzie, więc także w zwykłych, typowych klubach fitness jest coraz więcej kobiet, mężczyźni już nie są dominującą grupą – mówi Dominik Śliwowski. 

W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety uczęszczające do fitness klubów wybierają raczej zajęcia grupowe niż indywidualne.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.