Newsy

Kobiety coraz częściej na wysokich stanowiskach w branżach uznawanych dotąd za męskie

2013-10-10  |  05:55

Coraz więcej kobiet zajmuje kierownicze stanowiska w sektorach, które dotychczas uważane były za typowo męskie. Widać to również w nieruchomościach, szczególnie w sektorze nieruchomości handlowych. – Im bliżej do typowo „kobiecych” tematów w tej branży, tym więcej kobiet jest zatrudnionych i tym większa jest ich odpowiedzialność i wpływ na kształtowanie tych rynków – mówi Alexander Morari, partner zarządzający w firmie Property Talents.

Z raportu Property Talents wynika, że w branży nieruchomości tylko 29 proc. pracowników to kobiety. Jednak to one coraz częściej są poszukiwane do pracy w sektorze związanym z nieruchomościami handlowymi.

  W bardziej technicznych sektorach, jak nieruchomości magazynowe albo biurowe, stosunkowo mniej jest zaangażowanych kobiet na różnych poziomach odpowiedzialności – wyjaśnia Alexander Morari w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

W centrach handlowych, u deweloperów, zarządców budynków handlowych lub w firmach, które w nie inwestują, kobiety często zajmują wysokie stanowiska. Zdaniem przedstawiciela Property Talents, to nieprzypadkowa tendencja.

  Jeżeli patrzymy na piramidę hierarchiczną struktur w firmach na rynku nieruchomości handlowych, to bardzo duża część jest kierowanych właśnie przez kobiety – na stanowiskach CEO lub top management – mówi Alexander Morari. – Jest to związane z tym, że jest to branża blisko kształtowania całego procesu zakupów, formowania centrów handlowych i ich ofert. To są również odpowiednie relacje biznesowe, negocjacje z sieciami handlowymi z segmentów fashion, accessories lub dóbr luksusowych.

Liczba kobiet pracujących w branżach uznawanych za typowo męskie wzrosła przez ostatnich dziesięć lat od kilku do kilkunastu procent, w zależności od branży. Jak podkreśla Morari, w sektorze nieruchomości wciąż można zauważyć taką prawidłowość, że im więcej ryzyka i stresu wiąże się z danymi stanowiskami, tym mniej kobiet jest tam zaangażowanych.

Z raportu Property Talents wynika, że kobiety stanowią większość pracowników w grupach poniżej 23. roku życia oraz pomiędzy 31. a 35. rokiem życia (odpowiednio 70 i 60 proc.). Wraz z rosnącym wiekiem badanych zmniejsza się udział kobiet zatrudnionych w tej branży – we wszystkich grupach powyżej 36 lat to mężczyźni stanowią zdecydowaną większość.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.