Newsy

Kobiety kupują więcej zagranicznych wycieczek niż mężczyźni. Coraz częściej decydują się także na wyjazd w pojedynkę

2014-04-09  |  06:00
Kobiety częściej niż mężczyźni odwiedzają biura podróży i szybciej podejmują decyzję o zakupie zagranicznej wycieczki. Z raportów rezerwacyjnych wynika, że w ostatnich miesiącach panie szukały ofert zarówno na wyjazdy z rodziną, jak i na romantyczne wczasy we dwoje lub z przyjaciółką. Polki nie boją się także samotnych podróży do zagranicznych kurortów, dlatego coraz częściej rezerwują wycieczki tylko dla siebie.  

Na zagraniczne wakacyjne wojaże, kobiety najczęściej wybierają kierunki, gdzie pogoda jest  gwarantowana. Najbardziej popularne są: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria i południe Francji.

Po raz pierwszy, a prowadzimy takie badania od kilkunastu lat już, jeśli chodzi o wczesne rezerwacje, kobiety kupiły więcej wycieczek niż mężczyźni. Jeśli chodzi o strukturę kupowanych wycieczek, to są one rezerwowane zarówno dla rodzin, jak i tylko dla siebie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Kałucki rzecznik prasowy travelplanet.pl.

Kobiety wyjeżdżają na zagraniczne wakacje coraz częściej, a co za tym idzie rosną także ich wymagania co do jakości wyjazdów. Hotel przy plaży, bogata oferta turystyczna i bezpieczny, wygodny dojazd – to tylko niektóre z oczekiwań. Z badań wynika, że Polki są ciekawe świata, chcą podróżować same, a przede wszystkim nie obawiają się tego co nowe i nieznane.

Jeśli chodzi o wczesne rezerwacje na lato, to kobiety kupiły blisko dwa razy więcej wycieczek singlowych od mężczyzn. Być może mamy do czynienia ze zmianą w ogóle sposobu podróżowania u kobiet, które nie boją się już wyjeżdżać same. Nie boją się zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo, jak i o postrzeganie samotnej kobiety podróżującej gdzieś do kurortów – dodaje Jacek Kałucki.

Wzrost aktywności turystycznej kobiet w Polsce jest odzwierciedleniem trendów, jakie od dawna panują na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych. Badania przeprowadzone kilka lat temu w USA pokazały, że kobiety podejmują 80% wszystkich decyzji dotyczących zakupu wycieczek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.

Teatr

Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.