Newsy

Kosmetyki ekologiczne nie dają natychmiastowego efektu. Mogą się również nie sprawdzić w przypadku alergików

2016-12-16  |  06:00

Kosmetyki ekologiczne zyskują coraz większe uznanie konsumentów, nie zawierają bowiem parabenów, silikonów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników. Pomagają w regeneracji skóry, łagodzą podrażnienia i stany zapalne. Na efekty działania ekokosmetyków trzeba jednak poczekać nieco dłużej niż przy stosowaniu produktów konwencjonalnych. Przy ich wyborze szczególną ostrożność muszą też zachować alergicy, bo choć mogłoby się wydawać, że biokosmetyki powinny być im bardziej przyjazne, niż te chemiczne, to często jest odwrotnie.

– Kosmetyki ekologiczne w swoim składzie mają wyciągi roślinne z upraw ekologicznych, czyli kontrolowanych. Oczywiście nie powinny one zawierać parafiny, parabenów i żadnych innych składników chemicznych. Dlatego przy wyborze danego kosmetyku radziłabym popatrzeć na certyfikaty, bo to one nam mówią, czy produkt jest ekologiczny, czy zawiera te wyciągi roślinne, czy nie – mówi agencji Newseria Lifestyle Monika Mantewka, główny szkoleniowiec Douglas Polska.

Kosmetyki ekologiczne powinny zawierać przynajmniej 95 proc. wyciągów roślinnych. Dlatego też nie zawsze mogą się one sprawdzać u alergików. Jeżeli ktoś reaguje alergicznie lub nadwrażliwie na określone składniki naturalne, na przykład na zioła czy cytrusy, musi się liczyć z tym, że ich obecność w produktach kosmetycznych może także wywołać uczulenia.

–  Jeżeli ma się jakieś alergie, to nie należy już na wstępie wykluczać produktów ekologicznych, trzeba je po prostu przetestować, sprawdzić. Wiele firm, które proponują nam produkty ekologiczne, w swoim składzie stosuje bowiem takie składniki roślinne, które się świetnie sprawdzają nawet w chorobach skórnych. To jest na przykład lukrecja, olejek kukui, olejek arganowy – wyjaśnia Monika Mantewka.

Zdaniem dermatologów kosmetyki naturalne pozwalają pozbyć się wielu problemów. Ich działanie koncentruje się przede wszystkim na przywróceniu równowagi w skórze i wsparciu jej naturalnych funkcji oraz regeneracji

Działają przeciwzapalnie, antybakteryjnie, antyseptycznie i uspokajają skórę. W wielu krajach (np. olejek karanja w Indiach) stosowane są już od wieków na choroby skórne. Mimo że jest to naturalny produkt, to świetnie się sprawdza również w przypadku alergicznej, atopowej czy trądzikowej skóry – tłumaczy Monika Mantewka.

Ekologiczne kosmetyki są przeważnie bardziej skoncentrowane, a oleje roślinne i olejki eteryczne działają dodane już w niewielkich ilościach. Nie można jednak oczekiwać natychmiastowych efektów, bo skóra musi się najpierw odzwyczaić od kosmetyków chemicznych.

– Jest to pewien styl życia, pewna ideologia, bo oczywiście nie traktowałabym ich jako najlepszych na rynku produktów, ale na pewno dla pań, które mają taką właśnie filozofię życia, to na pewno są to wspaniałe rzeczy – dodaje Monika Mantewka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

 

Serwis specjalny

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.