Mówi: | Dorota Stasikowska-Woźniak |
Funkcja: | dyrektor Dress for Success Poland |
Firma: | współautorka książki „W sukience do sukcesu” |
Autorki książki „W sukience do sukcesu” zachęcają kobiety do zmian, które mogą zmienić życie na lepsze
„W sukience do sukcesu” to swoiste kompendium wiedzy zarówno dla tych kobiet, które już osiągnęły swoje życiowe cele, jak i tych niezdecydowanych, wciąż poszukujących swojej drogi prywatnej i zawodowej. Autorki książki podpowiadają, w którym kierunku się rozwijać, by osiągnąć satysfakcję, jak panować nad emocjami i jak dbać o siebie.
– W tej książce są zarówno rady dotyczące wizerunku, jak i te mówiące o tym, jak kierować swoją własną karierą, jak promować markę, co robić, żebyśmy same czuły się spełnione oraz jak doprowadzić do tego, żebyśmy czuły, że żyjemy w harmonii z samą sobą i ze światem, który jest wokół nas – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dorota Stasikowska-Woźniak, dyrektor Dress for Success Poland i współautorka książki „W sukience do sukcesu”.
Współautorka książki podkreśla, że kobiety odgrywają znaczącą rolę w życiu społecznym i politycznym. Zajmują prestiżowe stanowiska, z powodzeniem prowadzą własne firmy, a zawodowe obowiązki umiejętnie łączą z prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci.
– Świat kobiet zmienia się w ostatnich latach bardzo mocno i myślę, że my te zmiany dostrzegamy. Kobiety są coraz mocniejsze. Dlatego powinnyśmy myśleć o swojej sile, o tym, że jesteśmy świetne, że potrafimy i nie dopuszczać do siebie myśli o tym, że nie damy rady, bo my naprawdę doskonale sobie radzimy. Jesteśmy mądre, piękne, wykształcone i potrafimy odnaleźć się w każdej sytuacji – tłumaczy Dorota Stasikowska-Woźniak.
Autorka książki wyjaśnia, że sukces nie ma jednej twarzy. Jej zdaniem kobietą sukces może być zarówno osoba gruntowanie wykształcona, która wysoko stawia poprzeczkę i wyznacza innym kierunki rozwoju, jaki i osoba, która wyszła z życiowego zakrętu z podniesioną głową i rozpoczęła nowe, lepsze życie.
– Dołączyła do nas redaktor Krystyna Kaszuba, która tworzyła „Twój Styl”. Osoba zupełnie niezwykła, z potężnymi zasługami dla kobiet w Polsce – zmieniła życie w mediach, nasze postrzeganie prasy kolorowej oraz tego, jak kobiety same siebie widzą. Dołączyła do nas też Bogusława Kowalska ze Świętochłowic – kobieta, której wcześniej nikt nie znał. Bardzo źle jej się wiodło zawodowo, ale dzięki wsparciu naszego stowarzyszenia została kobietą biznesu, prowadzi firmę sprzątającą. Jej życie się przewartościowało i jest doskonałym przykładem dla innych kobiet – wyjaśnia Dorota Stasikowska-Woźniak.
Najlepszą drogą do sukcesu jest upór, konsekwencja i wiara we własne siły. Zwątpienie i brak działania tylko pogłębiają frustrację. Dorota Stasikowska-Woźniak radzi, by nie załamywać się nawet, gdy przychodzą niepowodzenia, tylko wyciągać z nich wnioski.
– Widzę, że te panie, które dotarły do książki i przekartkowały ją albo przeczytały, zmieniły myślenie o tym, w jaki sposób możemy same doprowadzić do tego, żeby osiągnąć sukces. Wiedzą teraz, co zrobić, by osiągnąć sukcesu, oraz co zrobić, by poczuć, że to, co udało nam się osiągnąć i to, co robimy, przynosi nam satysfakcję – dodaje Dorota Stasikowska-Woźniak.
W książce można tez przeczytać rozmowy z kobietami z pierwszych stron gazet, które są wzorem dla wielu Polek. Jolanta Kwaśniewska i Małgorzata Domagalik opowiadają m.in. o zasadach, jakimi kierują się w pracy, o zdarzeniach, które zmieniły bieg ich życia oraz o tym, co pomaga im przeżyć trudne chwile.
Czytaj także
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-25: Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
- 2025-04-23: Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-03-31: Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-18: Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat
- 2025-03-21: Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.