Mówi: | Dorota Stasikowska-Woźniak |
Funkcja: | dyrektor Dress for Success Poland |
Firma: | współautorka książki „W sukience do sukcesu” |
Autorki książki „W sukience do sukcesu” zachęcają kobiety do zmian, które mogą zmienić życie na lepsze
„W sukience do sukcesu” to swoiste kompendium wiedzy zarówno dla tych kobiet, które już osiągnęły swoje życiowe cele, jak i tych niezdecydowanych, wciąż poszukujących swojej drogi prywatnej i zawodowej. Autorki książki podpowiadają, w którym kierunku się rozwijać, by osiągnąć satysfakcję, jak panować nad emocjami i jak dbać o siebie.
– W tej książce są zarówno rady dotyczące wizerunku, jak i te mówiące o tym, jak kierować swoją własną karierą, jak promować markę, co robić, żebyśmy same czuły się spełnione oraz jak doprowadzić do tego, żebyśmy czuły, że żyjemy w harmonii z samą sobą i ze światem, który jest wokół nas – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dorota Stasikowska-Woźniak, dyrektor Dress for Success Poland i współautorka książki „W sukience do sukcesu”.
Współautorka książki podkreśla, że kobiety odgrywają znaczącą rolę w życiu społecznym i politycznym. Zajmują prestiżowe stanowiska, z powodzeniem prowadzą własne firmy, a zawodowe obowiązki umiejętnie łączą z prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci.
– Świat kobiet zmienia się w ostatnich latach bardzo mocno i myślę, że my te zmiany dostrzegamy. Kobiety są coraz mocniejsze. Dlatego powinnyśmy myśleć o swojej sile, o tym, że jesteśmy świetne, że potrafimy i nie dopuszczać do siebie myśli o tym, że nie damy rady, bo my naprawdę doskonale sobie radzimy. Jesteśmy mądre, piękne, wykształcone i potrafimy odnaleźć się w każdej sytuacji – tłumaczy Dorota Stasikowska-Woźniak.
Autorka książki wyjaśnia, że sukces nie ma jednej twarzy. Jej zdaniem kobietą sukces może być zarówno osoba gruntowanie wykształcona, która wysoko stawia poprzeczkę i wyznacza innym kierunki rozwoju, jaki i osoba, która wyszła z życiowego zakrętu z podniesioną głową i rozpoczęła nowe, lepsze życie.
– Dołączyła do nas redaktor Krystyna Kaszuba, która tworzyła „Twój Styl”. Osoba zupełnie niezwykła, z potężnymi zasługami dla kobiet w Polsce – zmieniła życie w mediach, nasze postrzeganie prasy kolorowej oraz tego, jak kobiety same siebie widzą. Dołączyła do nas też Bogusława Kowalska ze Świętochłowic – kobieta, której wcześniej nikt nie znał. Bardzo źle jej się wiodło zawodowo, ale dzięki wsparciu naszego stowarzyszenia została kobietą biznesu, prowadzi firmę sprzątającą. Jej życie się przewartościowało i jest doskonałym przykładem dla innych kobiet – wyjaśnia Dorota Stasikowska-Woźniak.
Najlepszą drogą do sukcesu jest upór, konsekwencja i wiara we własne siły. Zwątpienie i brak działania tylko pogłębiają frustrację. Dorota Stasikowska-Woźniak radzi, by nie załamywać się nawet, gdy przychodzą niepowodzenia, tylko wyciągać z nich wnioski.
– Widzę, że te panie, które dotarły do książki i przekartkowały ją albo przeczytały, zmieniły myślenie o tym, w jaki sposób możemy same doprowadzić do tego, żeby osiągnąć sukces. Wiedzą teraz, co zrobić, by osiągnąć sukcesu, oraz co zrobić, by poczuć, że to, co udało nam się osiągnąć i to, co robimy, przynosi nam satysfakcję – dodaje Dorota Stasikowska-Woźniak.
W książce można tez przeczytać rozmowy z kobietami z pierwszych stron gazet, które są wzorem dla wielu Polek. Jolanta Kwaśniewska i Małgorzata Domagalik opowiadają m.in. o zasadach, jakimi kierują się w pracy, o zdarzeniach, które zmieniły bieg ich życia oraz o tym, co pomaga im przeżyć trudne chwile.
Czytaj także
- 2025-08-13: Rośnie liczba bezdomnych zwierząt w Polsce i związane z nimi wydatki. Potrzebne wprowadzenie kontroli środków przeznaczanych na schroniska
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-17: Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji
- 2025-07-22: Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
- 2025-07-24: Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-08-19: UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-09: Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.