Newsy

Beata Pawlikowska napisała kolejne dwa poradniki. Radzi, co i jak jeść, by być zdrowym, szczęśliwym i pełnym energii

2015-01-22  |  06:50

„Największe kłamstwa naszej cywilizacji” i „Największe skarby naszej cywilizacji” to dwie najnowsze propozycje Beaty Pawlikowskiej. Pierwsza ukaże się w marcu, druga w maju. Autorka nie ma wykształcenia z zakresu dietetyki czy psychologii, podstawą jej publikacji są bezcenne doświadczenia zdobyte podczas podróży i umiejętność wnikliwej obserwacji.

Podróżniczka dzieli się z czytelnikami nie tylko relacjami z wypraw, lecz także poradami dotyczącymi zdrowego żywienia.

Cykl zaczęłam od książki pt. „W dżungli zdrowia”, potem były „Moje zdrowe przepisy”, a następnie „Moja dieta cud” – te trzy już się ukazały. A teraz na rynku pojawią się jeszcze dwie publikacje z tej serii: „Największe kłamstwa naszej cywilizacji” i „Największe skarby naszej cywilizacji” – zapowiada Beata Pawlikowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Dziennikarka podkreśla, że każda publikacja jest wynikiem bacznych obserwacji stylu życia i sposobu odżywiania ludzi mieszkających w różnych zakątkach świata.

Zaczęłam zestawiać te informacje i zorientowałam się, że ludzie, którzy są szczupli, mają najwięcej siły, największą chęć życia i w ogóle robienia czegoś. To są ludzie, którzy jedzą mało mięsa, nie jedzą też gotowych rzeczy kupionych w sklepie, tylko idą na targowisko, kupują proste produkty, warzywa, kasze, fasolę i sami z tych rzeczy robią proste dania – tłumaczy Beata Pawlikowska.

Podróżniczka tłumaczy, że tak samo reagował jej organizm. W zależności od tego, co jadła, czuła się albo lekka i pełna energii, albo senna, ociężała i miała problemy z trawieniem

Najlepiej czułam się w tych krajach, gdzie jest najzdrowsze, czyli nieprzetworzone jedzenie, i gdzie wszystko jada się na ciepło. Najgorzej jedzą ludzie w dużych miastach, bo tam panuje ciągły pośpiech i nigdy nie ma na nic czasu, a w barach szybkiej obsługi robi się rzeczy z niepełnowartościowych składników, wielokrotnie mielonych i wielokrotnie chemicznie oczyszczanych – mówi Beata Pawlikowska.

Pawlikowska podkreśla, że każda podróż to dla niej ogromny bagaż doświadczeń i wrażeń. I chodzi nie tylko o poznawanie różnych krajów pod kątem położenia geograficznego, lecz także kultury, sposobu życia i jedzenia mieszkańców. Stąd pomysł na cykl książek.

Żeby czuć się szczęśliwym człowiekiem, umieć znaleźć radość w różnych rzeczach dookoła i mieć siłę na wymyślanie nowych projektów, trzeba się zdrowo odżywiać. Umysł, dusza i ciało są ze sobą połączone, więc to jest absolutnie oczywiste i naturalne, że piszę o podróżowaniu, duszy i o tym, jak utrzymać zdrowe i silne ciało – dodaje Beata Pawlikowska.

Dwie najnowsze książki dziennikarki trafią na póki księgarń w marcu i maju.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.