Newsy

Monika Richardson napisała książkę kucharską. Premiera przed Bożym Narodzeniem.

2013-10-30  |  07:20
Monika Richardson wydaje książkę z przepisami. W "Kuchni kobiet" dziennikarka zgromadziła przepisy z całego świata. Przez kilka lat zebrała je od kobiet, z którymi miała okazję rozmawiać podczas służbowych i prywatnych spotkań. To już piąta książka na koncie Moniki Richardson.

Jestem bardzo płodną "twórczynią książek". Nie chcę nazywać siebie pisarką, bo po co ma potem Kuba Wojewódzki znowu się na mnie „wyzwierzęcać” – mówi Monika Richardson agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda przyznaje, że chciała pokazać swoim fanom nieco inną stronę swojej osobowości.

Myślę, że moi widzowie mogli nie podejrzewać, że w ogóle gotuję, a jeżeli nawet, to że potrafię później te przepisy komuś przekazać – mówi Richardson.

Wiele przepisów jest związanych z osobistymi przeżyciami autorki.

To jest kuchnia mojej babki, mojej mamy, moich ciotek, mojej rodziny. Kuchnia wymyślona przez kobiety dla mężczyzn. Zdradzam w tej książce np. przepis na pieczeń wołową, który dostałam od ciotki mojego byłego męża z Australii. Mięso marynuje się przez co najmniej dwie doby. Później, jak ona się już upiecze, na wierzch kroi się bagietkę z musztardą dijon. To najpyszniejsza rzecz na świecie. Uważam, że idealnie nadaje się na długie zimowe wieczory. W mojej książce znajduje się wiele przepisów, które przewędrowały pół świata – mówi Monika Richardson.

Książka trafi do księgarń przed Bożym Narodzeniem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.