Newsy

Trener gwiazd Jacek Bilczyński: Coraz więcej Polaków chce być fit. Z myślą o nich piszę poradniki

2014-07-03  |  06:50
Z porad Jacka Bilczyńskiego korzystają gwiazdy, widzowie programów telewizyjnych i internauci. Teraz dietetyk i propagator zdrowego stylu życia dzieli się swoją wiedzą z czytelnikami. Zachęcony sukcesem swojej pierwszej książki, która w ubiegłym roku była jedną z najpopularniejszych tego typu publikacji, postanowił napisać kolejną. Tym razem na półki księgarń trafił poradnik „FIT od Kuchni”. Czytelnicy znajdą w nim wiele porad przydatnych w codziennym życiu oraz ponad 100 przepisów na każdą porę dnia.

„FIT od Kuchni” jest kontynuacją i rozwinięciem pierwszej książki „FIT jest Sexy”. W tej drugiej skupiam się na żywieniu i na wszystkim tym, co się obraca wokół, czyli wszelkiego rodzaju wskazówki dotyczące tego, co powinno znaleźć się na stole, porady żywieniowe i oczywiście przepisy  – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Bilczyński, trener personalny.

W książce można znaleźć porady nie tylko dotyczące kształtowania sylwetki, odchudzania czy przygotowywania dietetycznych potraw, lecz także zdrowego stylu życia. Autor podkreśla, że nie chodziło mu o to, by napisać typowy podręcznik kulinarny, tylko by pomóc zrozumieć czytelnikom, dlaczego żywienie jest tak istotne.

 Znajdziemy porady, które podpowiedzą, jak za pomocą żywienia np. pozbyć się nałogu nikotynowego, jak sobie radzić, gdy mamy kaca. Podpowiadam, jak wykorzystywać pewne produkty, jak gotować, jak przyrządzać, jak zadbać o swoje menu, by było nie tylko zdrowe, lecz także pełnowartościowe i żeby pomagało w takich właśnie zwykłych, codziennych sytuacjach – tłumaczy Jacek Bilczyński.

Trener gwiazd podpowiada więc, na co należy zwracać uwagę, a czego unikać i zdradza przepisy na popularne potrawy, ale w zupełnie nowej odsłonie.

Są dosyć ciekawe przepisy na różnego rodzaju desery, np. jak zrobić tiramisu czy też sernik, który ma 140 kcal, czyli takie troszeczkę inne spojrzenie na kuchnię. Ponieważ dieta kojarzy nam się z rygorystycznym jedzeniem, często też niekoniecznie smacznym. Natomiast tutaj pokazuję, że pizza, hamburger po odpowiednich modyfikacjach składu mogą być zdrowe, pełnowartościowe, a przy okazji niskokaloryczne – mówi Jacek Bilczyński.

W swojej nowej książce Bilczyński  obala również sporo mitów żywieniowych, tych dotyczących chociażby tłuszczu, pieczywa, mleka, soli czy cukru. Podpowiada też, jak czytać etykiety, jakie produkty mogą nasilać spalanie tkanki tłuszczowej i jak radzić sobie z głodem.

Nasza kuchnia, tradycyjna kuchnia polska w żaden sposób nie jest zdrowa. I te nawyki po części są przekazywane. Natomiast coraz bardziej rośnie świadomość tego, jak powinniśmy się odżywiać, jakie produkty powinniśmy wybierać, jak je przygotowywać, jak po prostu zdrowo żyć z tego kulinarnego punktu widzenia – wyjaśnia Jacek Bilczyński.

Rok temu Bilczyński podbił rynek wydawniczy swoją pierwszą książką „FIT jest Sexy”. Sprzedała się ona w nakładzie ponad 50 tys. egzemplarzy. Po sukcesie debiutanckiego poradnika, autor jest przekonany, że w Polsce jest zapotrzebowanie na takie lektury, bo coraz więcej osób chce być fit.

Być fit to jest swego rodzaju całościowe spojrzenie na życie. Dotyczy ono nie tylko żywienia i aktywności, lecz także takiego świadomego patrzenia na swoją przyszłość i zrozumienia, że to, jak traktujmy nasze ciało teraz, będzie procentowało w odpowiedni sposób w przyszłości. Czyli, że będziemy zdrowi, że będziemy mogli cieszyć się rodziną i tymi wszystkimi, mając nie 30 lat, tylko lat 60 czy też 70 – dodaje Jacek Bilczyński.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.