Mówi: | Jacek Bilczyński |
Funkcja: | trener personalny |
Trener gwiazd Jacek Bilczyński: Coraz więcej Polaków chce być fit. Z myślą o nich piszę poradniki
– „FIT od Kuchni” jest kontynuacją i rozwinięciem pierwszej książki „FIT jest Sexy”. W tej drugiej skupiam się na żywieniu i na wszystkim tym, co się obraca wokół, czyli wszelkiego rodzaju wskazówki dotyczące tego, co powinno znaleźć się na stole, porady żywieniowe i oczywiście przepisy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Bilczyński, trener personalny.
W książce można znaleźć porady nie tylko dotyczące kształtowania sylwetki, odchudzania czy przygotowywania dietetycznych potraw, lecz także zdrowego stylu życia. Autor podkreśla, że nie chodziło mu o to, by napisać typowy podręcznik kulinarny, tylko by pomóc zrozumieć czytelnikom, dlaczego żywienie jest tak istotne.
– Znajdziemy porady, które podpowiedzą, jak za pomocą żywienia np. pozbyć się nałogu nikotynowego, jak sobie radzić, gdy mamy kaca. Podpowiadam, jak wykorzystywać pewne produkty, jak gotować, jak przyrządzać, jak zadbać o swoje menu, by było nie tylko zdrowe, lecz także pełnowartościowe i żeby pomagało w takich właśnie zwykłych, codziennych sytuacjach – tłumaczy Jacek Bilczyński.
Trener gwiazd podpowiada więc, na co należy zwracać uwagę, a czego unikać i zdradza przepisy na popularne potrawy, ale w zupełnie nowej odsłonie.
– Są dosyć ciekawe przepisy na różnego rodzaju desery, np. jak zrobić tiramisu czy też sernik, który ma 140 kcal, czyli takie troszeczkę inne spojrzenie na kuchnię. Ponieważ dieta kojarzy nam się z rygorystycznym jedzeniem, często też niekoniecznie smacznym. Natomiast tutaj pokazuję, że pizza, hamburger po odpowiednich modyfikacjach składu mogą być zdrowe, pełnowartościowe, a przy okazji niskokaloryczne – mówi Jacek Bilczyński.
W swojej nowej książce Bilczyński obala również sporo mitów żywieniowych, tych dotyczących chociażby tłuszczu, pieczywa, mleka, soli czy cukru. Podpowiada też, jak czytać etykiety, jakie produkty mogą nasilać spalanie tkanki tłuszczowej i jak radzić sobie z głodem.
– Nasza kuchnia, tradycyjna kuchnia polska w żaden sposób nie jest zdrowa. I te nawyki po części są przekazywane. Natomiast coraz bardziej rośnie świadomość tego, jak powinniśmy się odżywiać, jakie produkty powinniśmy wybierać, jak je przygotowywać, jak po prostu zdrowo żyć z tego kulinarnego punktu widzenia – wyjaśnia Jacek Bilczyński.
Rok temu Bilczyński podbił rynek wydawniczy swoją pierwszą książką „FIT jest Sexy”. Sprzedała się ona w nakładzie ponad 50 tys. egzemplarzy. Po sukcesie debiutanckiego poradnika, autor jest przekonany, że w Polsce jest zapotrzebowanie na takie lektury, bo coraz więcej osób chce być fit.
– Być fit to jest swego rodzaju całościowe spojrzenie na życie. Dotyczy ono nie tylko żywienia i aktywności, lecz także takiego świadomego patrzenia na swoją przyszłość i zrozumienia, że to, jak traktujmy nasze ciało teraz, będzie procentowało w odpowiedni sposób w przyszłości. Czyli, że będziemy zdrowi, że będziemy mogli cieszyć się rodziną i tymi wszystkimi, mając nie 30 lat, tylko lat 60 czy też 70 – dodaje Jacek Bilczyński.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-26: Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak: Nasza kolejna podróż będzie znowu do Azji. Ale tym razem będziemy mieli gdzie spać i nie będziemy łapać stopa
- 2024-11-18: J. Jelonek i O. Kubiak: Po ślubie za granicą w świetle polskiego prawa dalej będziemy niewidoczni. Walczymy o traktowanie na równi z parami heteroseksualnymi
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-08-20: Brak przepisów i systemu wsparcia blokuje rozwój polskiego rynku biometanu. Branża apeluje o włączenie sektora do krajowych strategii energetycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.