Newsy

Liroy szykuje ofensywę płytową

2014-01-28  |  07:05
Liroy zamierza w tym roku wydać aż trzy solowe albumy. Dodatkowo polski raper i producent muzyczny  planuje wypuścić wspólną płytę z muzykami ze swojej wytwórni – „D3F”. Pierwszą produkcją, którą w tym roku zaprezentuje artysta, będzie reedycja, wydanego w 1995 roku, krążka „Alboom”. Sprzedał się on w nakładzie przekraczającym 500 tysięcy egzemplarzy, co uważa się do tej pory za największy sukces komercyjny polskiego hip-hopu.

Wznowienie nie będzie zawierać nowych utworów, jednak wszystkie kawałki będą odświeżone. Nie będzie to nic nowego dla fana, który słuchał tej płyty kilkakrotnie. Wydaje się być identyczna, jednak jest w niej coś szczególnego. Brzmi lepiej, dopracowaliśmy kilka elementów. Są to głównie niuanse do wychwycenia dla prawdziwych fanów. Dograliśmy także na album nowe wokale, m.in. słychać je na „Scyzorku”, który obchodzi w tym roku 20-lecie – tłumaczy Liroy w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle. 

Jeszcze w pierwszej połowie roku ma ukazać się także pierwszy po 8-letniej przerwie studyjny album rapera.

 – Drugą płytą, którą wydam w tym roku, będzie „Przerwa”. Zapowiadałem ją już dużo wcześniej i skończyłem dawno temu. Obecnie czeka tylko na swoją premierę. Oba wspomniane albumy mają ukazać się przed wakacjami – stwierdza Liroy.

Trzecia płyta rapera, „Nie dla dzieci”, ma pojawić się w na półkach sklepowych jesienią. Muzyk nie ukrywa, że ta produkcja jest dla niego najważniejsza w tym roku.

Krążek „Nie dla dzieci” nagrywam z muzykami zza Oceanu, z Europy, a nawet z ludźmi z Pakistanu oraz kilkoma ciekawymi postaciami z Polski. Album zaskoczy, głównie ze względu na muzyczne kolaboracje. Pojawi się trochę ciężkiej muzyki oraz jazzu.  Mimo wszystko płyta będzie klasyczną, rapową produkcją z mocnymi gitarami. Każdy słuchacz powinien być usatysfakcjonowany, na 100 procent – wyjaśnia raper.

Oprócz premier płytowych Liroy jest aktywny na kilku innych polach. Dwa lata temu reaktywowana została wytwórnia „D3F”.

W 2013 wydaliśmy płytę grupy DOD z Trójmiasta. W tej chwili szykujemy się do dużego startu. Planujemy kilka premier artystów z wytwórni i to nie tylko rapowych, lecz także rockowych – zapowiada Liroy.

Ważnym wydarzeniem będzie także premiera albumu muzyków związanych z wytwórnią rapera.

Szykuję też płytę niespodziankę, której nigdzie nie reklamowałem wcześniej. Będzie to krążek z wieloma młodymi raperami z podziemia. To album młodej ekipy wytwórni „D3F” – dodaje Liroy.

Raper stworzył też niezależny serwis Music Extremer, który zajmuje się dystrybucją muzyki w internecie. Niezależny artysta może promować swoją muzykę na całym świecie za kwotę nieprzekraczającą 10 dolarów.

Udało mi się stworzyć platformę  digital aggregator, dystrybuującą muzykę. 4 lata pracowaliśmy nad tym, aby wejść na rynek amerykański. Od stycznia pojawiliśmy się w Polsce. Agregatorem jest domena Music Extremer. Każdy niezależny artysta dzięki niej może pokazać swoje nagrania całemu światu. Gwarantuję dystrybucję do największych sklepów muzycznych. Tylko moja  platforma przekazuje artyście 80 procent zysków i 100 procent praw autorskich. Muzyk ma wgląd do swoich pieniędzy oraz do tego gdzie jest grany i czy jego nagrania się sprzedają. Jest to projekt transparentny i niekomercyjny – dodaje raper.

Liroy, czyli Piotr Marzec, to jedna ważniejszych postaci hip-hopu w Polsce w latach 90. Do tej pory wydał siedem albumów studyjnych oraz dwie kompilacje. Rapera uważa się za jednego z prekursorów hip-hopu w naszym kraju.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.