Newsy

Liroy szykuje ofensywę płytową

2014-01-28  |  07:05
Liroy zamierza w tym roku wydać aż trzy solowe albumy. Dodatkowo polski raper i producent muzyczny  planuje wypuścić wspólną płytę z muzykami ze swojej wytwórni – „D3F”. Pierwszą produkcją, którą w tym roku zaprezentuje artysta, będzie reedycja, wydanego w 1995 roku, krążka „Alboom”. Sprzedał się on w nakładzie przekraczającym 500 tysięcy egzemplarzy, co uważa się do tej pory za największy sukces komercyjny polskiego hip-hopu.

Wznowienie nie będzie zawierać nowych utworów, jednak wszystkie kawałki będą odświeżone. Nie będzie to nic nowego dla fana, który słuchał tej płyty kilkakrotnie. Wydaje się być identyczna, jednak jest w niej coś szczególnego. Brzmi lepiej, dopracowaliśmy kilka elementów. Są to głównie niuanse do wychwycenia dla prawdziwych fanów. Dograliśmy także na album nowe wokale, m.in. słychać je na „Scyzorku”, który obchodzi w tym roku 20-lecie – tłumaczy Liroy w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle. 

Jeszcze w pierwszej połowie roku ma ukazać się także pierwszy po 8-letniej przerwie studyjny album rapera.

 – Drugą płytą, którą wydam w tym roku, będzie „Przerwa”. Zapowiadałem ją już dużo wcześniej i skończyłem dawno temu. Obecnie czeka tylko na swoją premierę. Oba wspomniane albumy mają ukazać się przed wakacjami – stwierdza Liroy.

Trzecia płyta rapera, „Nie dla dzieci”, ma pojawić się w na półkach sklepowych jesienią. Muzyk nie ukrywa, że ta produkcja jest dla niego najważniejsza w tym roku.

Krążek „Nie dla dzieci” nagrywam z muzykami zza Oceanu, z Europy, a nawet z ludźmi z Pakistanu oraz kilkoma ciekawymi postaciami z Polski. Album zaskoczy, głównie ze względu na muzyczne kolaboracje. Pojawi się trochę ciężkiej muzyki oraz jazzu.  Mimo wszystko płyta będzie klasyczną, rapową produkcją z mocnymi gitarami. Każdy słuchacz powinien być usatysfakcjonowany, na 100 procent – wyjaśnia raper.

Oprócz premier płytowych Liroy jest aktywny na kilku innych polach. Dwa lata temu reaktywowana została wytwórnia „D3F”.

W 2013 wydaliśmy płytę grupy DOD z Trójmiasta. W tej chwili szykujemy się do dużego startu. Planujemy kilka premier artystów z wytwórni i to nie tylko rapowych, lecz także rockowych – zapowiada Liroy.

Ważnym wydarzeniem będzie także premiera albumu muzyków związanych z wytwórnią rapera.

Szykuję też płytę niespodziankę, której nigdzie nie reklamowałem wcześniej. Będzie to krążek z wieloma młodymi raperami z podziemia. To album młodej ekipy wytwórni „D3F” – dodaje Liroy.

Raper stworzył też niezależny serwis Music Extremer, który zajmuje się dystrybucją muzyki w internecie. Niezależny artysta może promować swoją muzykę na całym świecie za kwotę nieprzekraczającą 10 dolarów.

Udało mi się stworzyć platformę  digital aggregator, dystrybuującą muzykę. 4 lata pracowaliśmy nad tym, aby wejść na rynek amerykański. Od stycznia pojawiliśmy się w Polsce. Agregatorem jest domena Music Extremer. Każdy niezależny artysta dzięki niej może pokazać swoje nagrania całemu światu. Gwarantuję dystrybucję do największych sklepów muzycznych. Tylko moja  platforma przekazuje artyście 80 procent zysków i 100 procent praw autorskich. Muzyk ma wgląd do swoich pieniędzy oraz do tego gdzie jest grany i czy jego nagrania się sprzedają. Jest to projekt transparentny i niekomercyjny – dodaje raper.

Liroy, czyli Piotr Marzec, to jedna ważniejszych postaci hip-hopu w Polsce w latach 90. Do tej pory wydał siedem albumów studyjnych oraz dwie kompilacje. Rapera uważa się za jednego z prekursorów hip-hopu w naszym kraju.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.