Newsy

Lucyna Szymańska o „Top Model”: podczas castingów rozglądam się za dziewczynami, które w przyszłości będą moimi modelkami

2014-06-30  |  06:40
Mówi:Lucyna Szymańska
Funkcja:założycielka agencji modelek D'Vision
  • MP4
  • Rozpoczęły się castingi do 4. edycji programu „Top Model”. Wiele modelek zostało odrzuconych ze względu na wiek czy wzrost, nie oznacza to jednak, że dziewczyny te nie rozpoczną kariery za kilka lat. Program „Top Model” bez wątpienia jest przepustką do branży dla wielu jego uczestniczek. 

    Etap poszukiwań nowej twarzy w modelingu to ciężka i żmudna praca, która nie zawsze zaowocuje podpisaniem kontraktu. Agencje nie tylko szukają nowych twarzy podczas castingów, lecz także rozglądają się na portalach społecznościowych czy ulicy.

     – Poszukiwania nowych modelek odbywają się przede wszystkim przez castingi, ale też mnóstwo dziewczyn przysyła zgłoszenia do naszej agencji. Czasami gdzieś wyszukujemy je w internecie, ale oczywiście zdarza się, że znajdujemy je, przechodząc na ulicy, w centrum handlowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle założycielka agencji modelek D'Vision Lucyna Szymańska.

    Do agencji spływa bardzo dużo zgłoszeń, jednak jak mówi Szymańska 80% z nich nie spełnia kryteriów. Na castingi dla modelek przychodzą tłumy młodych dziewcząt, jednak wiele z nich nie ma predyspozycji do pracy modelki. Często zdarza się, że na castingi przychodzą zbyt młode dziewczyny. Wiele agencji wyznacza sobie granicę wieku dla modelek od 13. lub 14. roku życia.

    Właśnie wróciłam z castingu w Gdańsku i wśród dziewczyn, które przyszły na casting, znalazłam dwie bardzo młodziutkie dziewczyny. Wiadomo, nie nadawały się ze względu na wiek do agencji, natomiast przyszłościowo niewykluczone, że będą u mnie modelkami – zapowiada Szymańska.

    Program „Top Model”, który ma za zadanie nie tylko promować modeling, lecz także wyszukać nowe twarze, które staną na polskich i zagranicznych wybiegach. Mimo że program ma charakter telewizyjnego show, jest on ważny dla samej branży.

    Zauważyłam przez ostatnie 3-4 lata, że dzięki „Top Model” jednak więcej osób się tym interesuje. Ten biznes i zawód modelki został bardziej przybliżony. Wiadomo, że jest to show, że ten świat jest bardziej barwnie pokazany, ale wiele rzeczy faktycznie tak wygląda w naszej branży – dodaje Szymańska.

    Lucyna Szymańska znana jest w środowisku mody jako założycielka agencji modelek D'Vision. Agencja ta wypromowała m.in Anję Rubik i Zuzannę Bijoch.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.