Mówi: | Lucyna Szymańska |
Funkcja: | założycielka agencji modelek D'Vision |
Lucyna Szymańska o „Top Model”: podczas castingów rozglądam się za dziewczynami, które w przyszłości będą moimi modelkami
Etap poszukiwań nowej twarzy w modelingu to ciężka i żmudna praca, która nie zawsze zaowocuje podpisaniem kontraktu. Agencje nie tylko szukają nowych twarzy podczas castingów, lecz także rozglądają się na portalach społecznościowych czy ulicy.
– Poszukiwania nowych modelek odbywają się przede wszystkim przez castingi, ale też mnóstwo dziewczyn przysyła zgłoszenia do naszej agencji. Czasami gdzieś wyszukujemy je w internecie, ale oczywiście zdarza się, że znajdujemy je, przechodząc na ulicy, w centrum handlowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle założycielka agencji modelek D'Vision Lucyna Szymańska.
Do agencji spływa bardzo dużo zgłoszeń, jednak jak mówi Szymańska 80% z nich nie spełnia kryteriów. Na castingi dla modelek przychodzą tłumy młodych dziewcząt, jednak wiele z nich nie ma predyspozycji do pracy modelki. Często zdarza się, że na castingi przychodzą zbyt młode dziewczyny. Wiele agencji wyznacza sobie granicę wieku dla modelek od 13. lub 14. roku życia.
– Właśnie wróciłam z castingu w Gdańsku i wśród dziewczyn, które przyszły na casting, znalazłam dwie bardzo młodziutkie dziewczyny. Wiadomo, nie nadawały się ze względu na wiek do agencji, natomiast przyszłościowo niewykluczone, że będą u mnie modelkami – zapowiada Szymańska.
Program „Top Model”, który ma za zadanie nie tylko promować modeling, lecz także wyszukać nowe twarze, które staną na polskich i zagranicznych wybiegach. Mimo że program ma charakter telewizyjnego show, jest on ważny dla samej branży.
– Zauważyłam przez ostatnie 3-4 lata, że dzięki „Top Model” jednak więcej osób się tym interesuje. Ten biznes i zawód modelki został bardziej przybliżony. Wiadomo, że jest to show, że ten świat jest bardziej barwnie pokazany, ale wiele rzeczy faktycznie tak wygląda w naszej branży – dodaje Szymańska.
Lucyna Szymańska znana jest w środowisku mody jako założycielka agencji modelek D'Vision. Agencja ta wypromowała m.in Anję Rubik i Zuzannę Bijoch.
Czytaj także
- 2025-02-13: Opieka środowiskowa to najpilniejsza potrzeba polskiej psychiatrii. Reforma zachodzi zbyt wolno
- 2024-12-17: Koniec dzierżawy państwowych gruntów rolnych może oznaczać likwidację nowoczesnych gospodarstw. Zagrożonych kilkaset miejsc pracy
- 2024-10-11: Zmiany w modelu edukacji konieczne już od przedszkola. Kilkuletnie dzieci mogą przyswajać kompetencje przyszłości
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2023-01-31: Sektor handlu atrakcyjny dla pracowników. Najbardziej poszukiwani są kierowcy i przedstawiciele handlowi
- 2022-12-06: Sandra Dorsz: W „Top Model” byliśmy naciskani, że musimy coś zrobić i koniec kropka. A przecież w modelingu zawsze możesz powiedzieć „tak” lub „nie”
- 2022-10-04: Michał Piróg: Do 2024 roku jestem spokojny o pracę. Dostałem główną rolę w serialu
- 2022-10-07: Karolina Malinowska: Jeżeli ma się partnera, który jest faktycznym partnerem, to nie musimy sobie wyszarpywać wolnego czasu. W partnerstwie chodzi o uzupełnianie się
- 2022-11-23: Nie da się narzucić wszystkim związkom jednego partnerskiego modelu funkcjonowania. Podstawą równości jest dialog i kompromis
- 2022-08-17: Michał Piróg: Na planie „Top Model” spędziłem 1/4 swojego życia. Z niektórymi uczestnikami przyjaźnimy się do dzisiaj
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.