Newsy

Lucyna Szymańska o „Top Model”: podczas castingów rozglądam się za dziewczynami, które w przyszłości będą moimi modelkami

2014-06-30  |  06:40
Mówi:Lucyna Szymańska
Funkcja:założycielka agencji modelek D'Vision
  • MP4
  • Rozpoczęły się castingi do 4. edycji programu „Top Model”. Wiele modelek zostało odrzuconych ze względu na wiek czy wzrost, nie oznacza to jednak, że dziewczyny te nie rozpoczną kariery za kilka lat. Program „Top Model” bez wątpienia jest przepustką do branży dla wielu jego uczestniczek. 

    Etap poszukiwań nowej twarzy w modelingu to ciężka i żmudna praca, która nie zawsze zaowocuje podpisaniem kontraktu. Agencje nie tylko szukają nowych twarzy podczas castingów, lecz także rozglądają się na portalach społecznościowych czy ulicy.

     – Poszukiwania nowych modelek odbywają się przede wszystkim przez castingi, ale też mnóstwo dziewczyn przysyła zgłoszenia do naszej agencji. Czasami gdzieś wyszukujemy je w internecie, ale oczywiście zdarza się, że znajdujemy je, przechodząc na ulicy, w centrum handlowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle założycielka agencji modelek D'Vision Lucyna Szymańska.

    Do agencji spływa bardzo dużo zgłoszeń, jednak jak mówi Szymańska 80% z nich nie spełnia kryteriów. Na castingi dla modelek przychodzą tłumy młodych dziewcząt, jednak wiele z nich nie ma predyspozycji do pracy modelki. Często zdarza się, że na castingi przychodzą zbyt młode dziewczyny. Wiele agencji wyznacza sobie granicę wieku dla modelek od 13. lub 14. roku życia.

    Właśnie wróciłam z castingu w Gdańsku i wśród dziewczyn, które przyszły na casting, znalazłam dwie bardzo młodziutkie dziewczyny. Wiadomo, nie nadawały się ze względu na wiek do agencji, natomiast przyszłościowo niewykluczone, że będą u mnie modelkami – zapowiada Szymańska.

    Program „Top Model”, który ma za zadanie nie tylko promować modeling, lecz także wyszukać nowe twarze, które staną na polskich i zagranicznych wybiegach. Mimo że program ma charakter telewizyjnego show, jest on ważny dla samej branży.

    Zauważyłam przez ostatnie 3-4 lata, że dzięki „Top Model” jednak więcej osób się tym interesuje. Ten biznes i zawód modelki został bardziej przybliżony. Wiadomo, że jest to show, że ten świat jest bardziej barwnie pokazany, ale wiele rzeczy faktycznie tak wygląda w naszej branży – dodaje Szymańska.

    Lucyna Szymańska znana jest w środowisku mody jako założycielka agencji modelek D'Vision. Agencja ta wypromowała m.in Anję Rubik i Zuzannę Bijoch.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

    Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

    Problemy społeczne

    37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

    Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

    Problemy społeczne

    Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

    Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.