Newsy

Lucyna Szymańska o „Top Model”: podczas castingów rozglądam się za dziewczynami, które w przyszłości będą moimi modelkami

2014-06-30  |  06:40
Mówi:Lucyna Szymańska
Funkcja:założycielka agencji modelek D'Vision
  • MP4
  • Rozpoczęły się castingi do 4. edycji programu „Top Model”. Wiele modelek zostało odrzuconych ze względu na wiek czy wzrost, nie oznacza to jednak, że dziewczyny te nie rozpoczną kariery za kilka lat. Program „Top Model” bez wątpienia jest przepustką do branży dla wielu jego uczestniczek. 

    Etap poszukiwań nowej twarzy w modelingu to ciężka i żmudna praca, która nie zawsze zaowocuje podpisaniem kontraktu. Agencje nie tylko szukają nowych twarzy podczas castingów, lecz także rozglądają się na portalach społecznościowych czy ulicy.

     – Poszukiwania nowych modelek odbywają się przede wszystkim przez castingi, ale też mnóstwo dziewczyn przysyła zgłoszenia do naszej agencji. Czasami gdzieś wyszukujemy je w internecie, ale oczywiście zdarza się, że znajdujemy je, przechodząc na ulicy, w centrum handlowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle założycielka agencji modelek D'Vision Lucyna Szymańska.

    Do agencji spływa bardzo dużo zgłoszeń, jednak jak mówi Szymańska 80% z nich nie spełnia kryteriów. Na castingi dla modelek przychodzą tłumy młodych dziewcząt, jednak wiele z nich nie ma predyspozycji do pracy modelki. Często zdarza się, że na castingi przychodzą zbyt młode dziewczyny. Wiele agencji wyznacza sobie granicę wieku dla modelek od 13. lub 14. roku życia.

    Właśnie wróciłam z castingu w Gdańsku i wśród dziewczyn, które przyszły na casting, znalazłam dwie bardzo młodziutkie dziewczyny. Wiadomo, nie nadawały się ze względu na wiek do agencji, natomiast przyszłościowo niewykluczone, że będą u mnie modelkami – zapowiada Szymańska.

    Program „Top Model”, który ma za zadanie nie tylko promować modeling, lecz także wyszukać nowe twarze, które staną na polskich i zagranicznych wybiegach. Mimo że program ma charakter telewizyjnego show, jest on ważny dla samej branży.

    Zauważyłam przez ostatnie 3-4 lata, że dzięki „Top Model” jednak więcej osób się tym interesuje. Ten biznes i zawód modelki został bardziej przybliżony. Wiadomo, że jest to show, że ten świat jest bardziej barwnie pokazany, ale wiele rzeczy faktycznie tak wygląda w naszej branży – dodaje Szymańska.

    Lucyna Szymańska znana jest w środowisku mody jako założycielka agencji modelek D'Vision. Agencja ta wypromowała m.in Anję Rubik i Zuzannę Bijoch.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Moda

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

    Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

    IT i technologie

    Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

    W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

    Handel

    Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

    – Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.