Newsy

Mammobusy pojawią się w 13 powiatach na Mazowszu

2013-10-09  |  10:15
Mówi:Agnieszka Gołąbek
Funkcja:rzecznik prasowy NFZ
  • MP4

    W październiku mammobusy na Mazowszu będą badały kobiety blisko 200 razy – zapowiada Agnieszka Gołąbek, rzecznik prasowy NFZ. W dniach 7-13 października 2013, mammobusy odwiedzą na Mazowszu trzynaście powiatów w ramach „Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi".

    W tym tygodniu będziemy w trzynastu mazowieckich powiatach, bo taki też jest cel funkcjonowania mammobusów na Mazowszu. Staramy się dojechać w najdalsze zakątki, do najmniejszych miejscowości na terenie naszego województwa. Tak, żeby to badanie przyjechało do kobiety, a nie kobieta musiała szukać badania w miejscowościach oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów - informuje Agnieszka Gołąbek. 

    Na stronie internetowej NFZ jest harmonogram projektu. Znajdziemy tam informacje o tym, gdzie i w jakich godzinach mammobus będzie czekał na kobiety, które chcą poddać się profilaktycznym badaniom piersi.

    Ogromny apel do rodzin kobiet, do przyjaciółek, koleżanek, do dzieci, żeby zachęcać panie do tego, żeby przychodziły na te badania, żeby je w tym wspierać, żeby rozwiewać ich wątpliwości – zachęca w rozmowie z agencją informacyjną Neweria Lifestyle Agnieszka Gołąbek, rzecznik prasowy NFZ. 

    Samo badanie trwa zaledwie kilka minut i nie wymaga wcześniejszego przygotowania. Panie rejestrują się na miejscu, od razu też dostają wynik. Jeśli budzi on zastrzeżenia technika, pacjentka kierowana jest na dalsze konsultacje.

    Od stycznia przebadanych zostało w ten sposób 88 tys. kobiet na Mazowszu, z czego 3 tys. zostało skierowanych do dalszej diagnostyki. Badania w mammobusach są darmowe dla pań w wieku od 50 do 69 roku życia.

     – Jest to ten przedział wiekowy, w którym istnieje największe zagrożenie zachorowania na raka piersi – przestrzega Agnieszka Gołąbek.

    Więcej informacji o badaniach mammograficznych  na stronie internetowej NFZ www.nfz-warszawa.pl.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

    Handel

    W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

    Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

    Podróże

    Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

    Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.