Newsy

Marcin Łopucki wymyślił fit pizzę. Ma o połowę mniej kalorii niż tradycyjna

2019-03-11  |  06:27
Mówi:Marcin Łopucki
Funkcja:czterokrotny mistrz świata w kulturystyce klasycznej
  • MP4

    Czterokrotny mistrz świata w kulturystyce klasycznej tłumaczy, że stworzona przez niego fit pizza zachowuje smak tradycyjnej włoskiej potrawy, ale ma o połowę mniej kalorii. Kulturysta zapewnia, że jego propozycja kulinarna jest łatwa i szybka w przygotowaniu, a przede wszystkim zdrowa i dietetyczna.

    – Długo myślałem nad tym, jak stworzyć dietetyczną pizzę. Chodziło mi przede wszystkim o zmniejszenie kaloryczności. Udało mi się stworzyć pizzę, która ma 50 proc. mniej kalorii niż tradycyjna. I tak naprawdę gdzieś tam oczywiście pierwsze lampki nam się zapalają, ale jeżeli jest fit, to na pewno musi być niedobra, niesmaczna bądź jałowa. Nic z tych rzeczy – mówi agencji Newseria Lifestyle Marcin Łopucki.

    Kulturysta zapewnia, że produkt wymyślony przez niego jest nie tylko zdrowy i dietetyczny, lecz także ma wyjątkowe walory smakowe. Cena również nie odbiega od tradycyjnej pizzy.

    – Oprócz tego, że ma zmniejszoną liczbę kalorii, to przede wszystkim tworzą ją wspaniałe produkty, które sprowadzamy z Włoch, więc one naprawdę oddają cześć i hołd tradycyjnej formule pizzy, żeby to był rzeczywiście włoski charakter. Chociaż na przekór zrobiliśmy również jeden rodzaj pizzy z kurczakiem, która jest w stylu indyjskim, co też jest ciekawe i osobliwe – mówi Marcin Łopucki.

    Kulturysta podkreśla, że jego nowatorskie pizze serwowane w Casa Ristoranti w Warszawie mają już swoich fanów. Są one bowiem doskonałą przekąską w pracy czy propozycją na kolację ze znajomymi.

    – Pizza dietetyczna daje poczucie bezpieczeństwa osobom, które pilnują jedzenia, próbują się odchudzać, które dbają o swoją linię, i myślę, że to był mój właściwy wybór. Sam pomysł na to, żeby uczestniczyć w procesie tworzenia takich produktów zdrowej żywności, jest fascynujący. Mam już w głowie różne pomysły – mówi.

    Marcin Łopucki podkreśla, że kulinaria i zdrowe żywienie to jedna z jego największych pasji. Chętnie uczestniczy w różnych targach gastronomicznych, poznaje nowinki i eksperymentuje z nowymi smakami.

    – W dzisiejszych czasach, w tym pędzie, zapomina się o tym, żeby celebrować ten moment jedzenia ze znajomymi, z rodziną, wspólnych biesiad, posiłków, lunchów i śniadań. U nas w domu razem z żoną zawsze cieszymy się i cieszy nas, kiedy możemy gościć, gotować i wspólnie spędzać ten czas przy jedzeniu i oczywiście gotowaniu – mówi Marcin Łopucki.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Moda

    Gwiazdy

    Marzena Rogalska: Zawsze znajduję czas na czytanie książek. Jak człowiek nie czyta codziennie, to już po nim

    Dziennikarka zaznacza, że nie wyobraża sobie dnia bez przeczytania chociażby jednej strony książki. Najchętniej wybiera klasykę, literaturę współczesną i publikacje poświęcone ks. Józefowi Tischnerowi. Jej zdaniem nowości wydawniczych jest tak dużo, że trudno za nimi nadążyć. W tym gąszczu różnorakich propozycji warto jednak znaleźć coś odpowiedniego dla siebie i mimo napiętego grafiku znaleźć czas na lekturę.

    Ochrona środowiska

    Trwają prace nad wprowadzeniem do szkół przedmiotu edukacja ekologiczna. Według ekspertów nauka powinna mieć formę zabawy

    Nauczyciele i edukatorzy wskazują, że pogłębianie wiedzy dzieci i młodzieży na temat środowiska i ochrony klimatu to konieczność, ale nie sprawdzi się w formie zakazów, nakazów czy straszenia kryzysem klimatycznym. W przypadku dzieci potrzebny jest przystępny język i narzędzia, które umożliwią przyswajanie wiedzy przez zabawę. Przykładem takiej pomocy naukowej może być projekt uruchomiony przez Kolektyw Mamy Projekt pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz prywatnych firm. Wspólnie opracowały edukacyjną grę, która dotarła już do ok. 300 tys. dzieci w Polsce. 

    Regionalne - Mazowieckie

    W Warszawie powstanie miejsce promujące marki kobiece. Ma pomóc w rozwoju ich biznesu

    Dharma to przestrzeń eventowa, kawiarnia i showroom marek kobiecych, która ma łączyć kobiety, wspierać wymianę doświadczeń i rozwój ich biznesów. Jej pierwsza siedziba powstaje na warszawskim Żoliborzu, ale już za trzy lata zgodnie z planem pojawią się kolejne zarówno w innych dzielnicach stolicy, jak i w różnych polskich miastach. 6 października ruszyła kampania crowdfundingowa na rzecz projektu. Jest to pierwsza taka zbiórka organizowana na rzecz prostej spółki akcyjnej.