Mówi: | Mariusz Czerkawski |
Funkcja: | były polski hokeista, komentator sportowy |
Mariusz Czerkawski będzie zachęcał młodzież do gry hokeja
Czerkawski zwraca uwagę na to, że hokej ma szansę stać się ważnym sportem drużynowym. Potrzebna jest jednak praca u podstaw. Na samym początku konieczne jest zaangażowanie młodzieży i zachęcenie jej do uprawiania sportu.
– Rozmawiałem ze środowiskiem hokejowym, moimi przyjaciółmi, którzy też już skończyli kariery i teraz trenują młodzież, oraz z Henrykiem Gruthem, będącym od wielu lat trenerem dzieciaków w Szwajcarii. Chcemy odświeżyć system szkoleń, stworzyć nowy program i spopularyzować hokej. Myślę, że jest to dobry moment, zwłaszcza że z tą prośbą zwróciło się do mnie środowisko sportowe. Podobnych wyzwań podejmowali się ostatni dwaj prezesi związku hokejowego, ale niestety nie udało im się zrealizować celów – wyjaśnia Mariusz Czerkawski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Były hokeista wraz ze swoim stowarzyszeniem, w porozumieniu z Ministerstwem Sportu i Turystyki, zamierza wdrożyć specjalny program „Mistrzowie Białego Orlika”. W pierwszych dwóch etapach zakłada on szkolenie trenerów i animatorów oraz rozpoczęcie zajęć aktywizacyjnych dla dzieci.
– To dobry moment do tego, by ożywić dyscyplinę drużynową, której zawsze potrzebujemy w okresie zimowy, czy to na igrzyskach czy na mistrzostwach świata. Mamy energię, by ruszyć, zobaczymy, co będzie dalej. Potencjał w młodzieży jest. Jesteśmy całkiem nieźli w przedziale 8-10 lat. Niestety, później zaczynają tworzyć się różnice. Nam zależy na szkoleniu trenerów, dzieci oraz nauce jazdy na łyżwach. W Stowarzyszeniu Sport 7 nie kierujemy się więc do młodych hokeistów, ale do dzieciaków, które nie mają co robić w okresie zimowym. Trenujemy także animatorów, by zachęcali do uprawiania tej dyscypliny – tłumaczy Czerkawski.
Oprócz treningów i zajęć szkoleniowych, program przewiduje etap trzeci, w którym przewidziano turnieje zachęcające najmłodszych do rywalizacji.
– Program stowarzyszenia to nie tylko szkolenia, lecz także rywalizacja. Walki o krążek, sztafety przed meczem, rywalizacje między szkołami. To jest coś co dzieciaki uwielbiają. To tworzy ich charakter i zachęca do uprawiania sportu. Priorytetem jest właśnie aktywizacja młodzieży. Szkolenia stricte hokejowe to zupełnie inne zagadnienie, nad którym też już myślimy – mówi były sportowiec.
Hokej na lodzie to w Polsce w dalszym ciągu dyscyplina dużo mniej popularna niż piłka nożna, siatkówka czy piłka ręczna. W naszym kraju hokej zawodowo uprawia ponad 3 tysiące mężczyzn oraz około 300 kobiet. Jednym z czynników, powodujących małe zainteresowanie tym sportem, jest brak sukcesów reprezentacji, która w dalszym ciągu nie potrafi awansować do 16-zespołowej elity.
Czytaj także
- 2022-09-02: Antoni Piechniczek: Mieszanka młodych i doświadczonych zawodników na mundialu w Katarze może się okazać wybuchowa. Powinni nas zaskoczyć
- 2022-06-08: Piotr Gruszka: Podczas siatkarskich mistrzostw świata na pewno znów będziemy w roli faworytów. Mamy bardzo mocną kadrę
- 2021-09-14: Polacy z sukcesami w ratownictwie wodnym. Za 11 lat może ono zostać dyscypliną olimpijską podczas letnich igrzysk w Brisbane
- 2021-03-25: Biedronka rozszerza współpracę z kadrą Biało-Czerwonych. Została oficjalnym dostawcą owoców i warzyw dla polskiej reprezentacji
- 2020-09-28: Mariusz Pudzianowski: W grudniu planuję wejść do klatki i stoczyć następny pojedynek
- 2020-09-22: Mariusz Pudzianowski: Zawsze miałem do siebie dystans. Podchodzę do programu „Anything Goes. Ale Jazda!” na luzie i dobrze się bawię
- 2020-10-02: Mariusz Pudzianowski: Nie tylko żyję sportem i chodzę w białej koszuli. Pracuję jak przysłowiowy Kowalski, jestem rolnikiem i sadownikiem
- 2020-03-06: Michalina Sosna: Lubię śpiewać. Może nie robię tego wybitnie, ale dobrze się przy tym bawię
- 2019-08-12: Polska ważnym punktem na światowej mapie rozgrywek e-sportu. Wśród widzów i graczy jest coraz więcej kobiet
- 2018-07-05: Drobni usługodawcy mają szansę wyjść z szarej strefy. Działalność nierejestrowa powinna też zwiększyć przedsiębiorczość
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.