Newsy

Mariusz Smaga („Rolnik szuka żony”): to stereotyp, że tylko mężczyźni z dużych miast dbają o siebie

2016-08-16  |  06:50

Uczestnik programu „Rolnik szuka żony” chce zerwać ze stereotypem zaniedbanego rolnika. Zdaniem Mariusza Smagi każdy mężczyzna niezależnie od wykonywanej pracy powinien dbać o siebie, uprawiając sporty i korzystając z zabiegów w SPA. Kucharz uważa, że odnowa biologiczna to dla rolników także doskonały sposób na zregenerowanie sił po ciężkiej pracy na roli.

Zdaniem Mariusza Smagi w Polsce rolnik wciąż postrzegany jest jako człowiek ograniczony, spracowany i zaniedbany. Tymczasem jego zdaniem to nie miejsce zamieszkania ani charakter wykonywanej pracy decydują o tym, czy mężczyzna dba o siebie, czy nie. Uczestnik 2. edycji programu „Rolnik szuka żony” twierdzi, że jest najlepszym przykładem na to, że także mieszkańcy wsi przywiązują wagę do wyglądu: uprawiają aktywność fizyczną, dobrze się ubierają i korzystają z zabiegów kosmetycznych.

– To jest taki trochę stereotyp, można by też bardziej rozwinąć skrzydła, żeby właśnie w kierunku wsi trochę pójść, żeby pokazać, że nie tylko mężczyźni z dużych miast mogą korzystać z zabiegów SPA, lecz także mężczyźni mieszkający na wsi – mówi Mariusz Smaga agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Kucharz uważa, że rolnicy wręcz powinni korzystać z zabiegów w SPA. Ich celem jest bowiem nie tylko pielęgnacja urody, lecz także zapewnienie relaksu, tak bardzo potrzebnego w ciężkiej pracy rolników. Zdaniem Smagi warto raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie spędzić kilka godzin w salonie odnowy biologicznej i zregenerować siły.

– Ważną rzeczą jest to, żeby podarować sobie tę odrobinę luksusu, bo to naprawdę regeneruje się siły i może to mieć wpływ na dalsze prace mówi Mariusz Smaga.

Jego zdaniem zaletą pracy rolnika jest fakt, że ma ona miejsce na świeżym powietrzu, co dobrze wpływa na dotlenienie organizmu. Kucharz uważa, że warto jednak dodać do tego codzienną porcję innej aktywności fizycznej, np. biegania, jazdy na rowerze lub treningu na siłowni. Zapewnia też, że jego poglądów na dbanie o siebie przez mężczyzn nie ukształtował program „Rolnik szuka żony”.

– Moja przygoda ze sportem, z kulturystyką nie ma nic do tego, ponieważ z racji tych wszystkich prac, pracy na roli, na pewno chciałbym pewną część czasu poświęcić na wyjazd z najbliższymi – mówi Mariusz Smaga.

Uczestnik show TVP1 uważa, że każdy człowiek powinien raz na jakiś czas oderwać się od pracy i obowiązków domowych. Sport lub pobyt w SPA może być natomiast świetną formą relaksu i miło spędzonego czasu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Inwestycje

Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.