Mówi: | Marta Wiśniewska |
Funkcja: | wokalistka, tancerka |
Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
Tancerka podkreśla, że Wielkanoc kojarzy jej się z wiosną, okolicznościowymi dekoracjami, malowaniem pisanek i lanym poniedziałkiem. Święta to również suto zastawiony stół. W jej domu będzie królować żurek, ale bez mięsa, sernik i pascha. W tym roku Marta Wiśniewska sama spróbuje przygotować ten tradycyjny przysmak według sprawdzonego przepisu babci.
Artystka przyznaje, że czuje już atmosferę nadchodzących świąt i powoli się do nich szykuje. Przygotowania zawsze zaczyna od gruntownych wiosennych porządków, a kończy w kuchni.
– Obchodzimy święta i cieszymy się na nie. Już umyliśmy okna, wkrótce ozdobimy dom, zasadzimy rzeżuchę, tak jak w tradycyjnych domach. Natomiast wielkie przygotowania robimy na jeden–dwa dni przed. Wtedy gotujemy różne potrawy, oczywiście będziemy robić żurek bez mięsa, moja mama robi taki – mówi agencji Newseria Lifestyle Marta Wiśniewska.
Tancerka zaznacza, że na świątecznym stole nie zabraknie również słodkich przysmaków i wyśmienitych ciast. Wśród nich nie będzie jednak mazurków, które są symbolem Wielkanocy, bo jak podkreśla – ich smak zupełnie nie trafia w jej kulinarny gust. W zamian Marta Wiśniewska chce przygotować inny tradycyjny deser.
– Nie rozumiem fenomenu mazurka i nie jest on moim ulubionym ciastem. Po prostu jest kruchy i dla mnie nic w nim ciekawego. Zdecydowanie wolę sernik i paschę. Nawet w tym roku postanowiłam, że spróbuję ją zrobić w bardzo tradycyjny sposób, jak to robiła moja babcia. Będzie więc pyszna, tłusta, z bakaliami i nie będzie się można jej oprzeć – dodaje.
Czytaj także
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-11-20: Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
- 2024-10-01: Światowy system żywnościowy może się załamać w ciągu kilkudziesięciu lat. Potrzebne są innowacje i bardziej zrównoważone metody produkcji
- 2024-05-29: Rynek zastępników mięsa jest pełen wysoko przetworzonych produktów. Wkrótce mogą one zniknąć ze sklepowych półek
- 2024-05-08: Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
- 2024-05-06: Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
- 2024-07-23: Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
- 2024-03-29: Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.