Newsy

Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami

2024-03-25  |  06:17

Tancerka podkreśla, że Wielkanoc kojarzy jej się z wiosną, okolicznościowymi dekoracjami, malowaniem pisanek i lanym poniedziałkiem. Święta to również suto zastawiony stół. W jej domu będzie królować żurek, ale bez mięsa, sernik i pascha. W tym roku Marta Wiśniewska sama spróbuje przygotować ten tradycyjny przysmak według sprawdzonego przepisu babci.

Artystka przyznaje, że czuje już atmosferę nadchodzących świąt i powoli się do nich szykuje. Przygotowania zawsze zaczyna od gruntownych wiosennych porządków, a kończy w kuchni.

– Obchodzimy święta i cieszymy się na nie. Już umyliśmy okna, wkrótce ozdobimy dom, zasadzimy rzeżuchę, tak jak w tradycyjnych domach. Natomiast wielkie przygotowania robimy na jeden–dwa dni przed. Wtedy gotujemy różne potrawy, oczywiście będziemy robić żurek bez mięsa, moja mama robi taki – mówi agencji Newseria Lifestyle Marta Wiśniewska.

Tancerka zaznacza, że na świątecznym stole nie zabraknie również słodkich przysmaków i wyśmienitych ciast. Wśród nich nie będzie jednak mazurków, które są symbolem Wielkanocy, bo jak podkreśla – ich smak zupełnie nie trafia w jej kulinarny gust. W zamian Marta Wiśniewska chce przygotować inny tradycyjny deser.

– Nie rozumiem fenomenu mazurka i nie jest on moim ulubionym ciastem. Po prostu jest kruchy i dla mnie nic w nim ciekawego. Zdecydowanie wolę sernik i paschę. Nawet w tym roku postanowiłam, że spróbuję ją zrobić w bardzo tradycyjny sposób, jak to robiła moja babcia. Będzie więc pyszna, tłusta, z bakaliami i nie będzie się można jej oprzeć – dodaje.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.