Newsy

Aneta Awtoniuk: W programie „SuperPies” naprawiamy relacje psio-ludzkie. Rodziny nie muszą żyć z tymi problemami

2018-03-27  |  06:16
Mówi:Aneta Awtoniuk
Funkcja:trenerka i instruktorka szkolenia psów
Firma:prowadząca program „SuperPies”
  • MP4
  • Znana behawiorystka podkreśla, że nowy program Polsatu adresowany do wszystkich miłośników zwierząt i nie tylko pokaże zarówno wspaniałe chwile przyjaźni z psem, jak i trudniejsze momenty wychowawcze. Dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem, trenerka w każdym odcinku będzie pomagać rodzinom oraz znanym gwiazdom w rozwiązywaniu problemów z czworonogami. Wyjaśni, skąd biorą się nieporozumienia i jak je skutecznie rozwiązywać.

    Format „SuperPies”, emitowany na antenie Polsatu w każdą sobotę o godz. 17:45 składa się z dwunastu 22-minutowych odcinków. Każdy z nich ma innych bohaterów.

    – „SuperPies” to program, w którym naprawiamy relacje psio-ludzkie i naprawiamy rodziny, dlatego że nie jest chyba powszechną wiedzą, że problem psa nie jest tylko problemem zwierzaka, problem psa dotyczy całej rodziny, z którą mieszka taki zwierzak. Uzdrawiamy więc te relacje. W programie jest dużo miłości, ale też dużo łez i to są zarówno łzy rozpaczy w wielu naszych historiach, jak i wzruszenia i szczęścia po happy endach – mówi agencji Newseria Aneta Awtoniuk, trenerka i instruktorka szkolenia psów, prowadząca program „SuperPies”.

    W pierwszej części każdego odcinka, Aneta Awtoniuk odwiedza rodzinę, która ma kłopoty ze swoim pupilem. Po przeanalizowaniu problemu i postawieniu diagnozy behawioralnej prowadząca doradza właścicielom psa, w jaki sposób uporać się z danym kłopotem i jak postępować z psim domownikiem.

    – Nie jestem typową telewizyjną prowadzącą, tylko jestem po prostu behawiorystką i bardzo się cieszę, że mogę swoją wiedzę i doświadczenie dawać naszym bohaterom, dzięki temu ich życie staje się po prostu łatwiejsze. Przez wiele lat uważano, że psy są, jakie są, i nic się z tym nie da zrobić, na szczęście takie programy jak „SuperPies” pokazują, że każdy problem da się rozwiązać, trzeba tylko pomysłu na to, znalezienia drogi do psa i tę drogę ja wskazuję, ale trzeba też konsekwencji i miłości – tutaj jest już rola opiekunów – mówi Aneta Awtoniuk.

    Aneta Awtoniuk jest specjalistką od relacji człowiek–pies i pies–pies. Jest również inicjatorką Kampanii Społecznej „Wychowuję, nie tresuję”. Od 10 lat pracuje w zawodzie, prowadzi swój gabinet i dostrzega zmiany w świadomości Polaków w kwestii wychowywania pupili.

    – Faktycznie jest tak, że 10 lat temu miałam znacznie mniej pacjentów czy klientów niż w tej chwili. Ta świadomość jest coraz większa, do ludzi dociera też taka informacja, że nie muszą żyć z problemem, że nie muszą się godzić na to, że ich życie jest koszmarem, bo wiadomo, że jeśli mamy psa, który np. rzuca się na wchodzących do naszego domu gości, to nasze życie towarzysko-rodzinne jest w gruzach i my jesteśmy trochę niewolnikami takiego zwierzaka – mówi Aneta Awtoniuk.

    Wśród uczestników programu pojawią się również gwiazdy. W drugiej części każdego odcinka Aneta Awtoniuk swoją wiedzą będzie się dzieliła ze znanymi aktorami, muzykami, tancerzami i sportowcami, których również nie omijają problemy z wychowaniem domowych pupili. Gośćmi programu będą między innymi Ewa Kasprzyk, Elżbieta Romanowska, Katarzyna Skrzynecka, Rafał Cieszyński z rodziną czy Rafał Maserak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.