Mówi: | Aneta Awtoniuk |
Funkcja: | trenerka i instruktorka szkolenia psów |
Firma: | prowadząca program „SuperPies” |
Aneta Awtoniuk: W programie „SuperPies” naprawiamy relacje psio-ludzkie. Rodziny nie muszą żyć z tymi problemami
Znana behawiorystka podkreśla, że nowy program Polsatu adresowany do wszystkich miłośników zwierząt i nie tylko pokaże zarówno wspaniałe chwile przyjaźni z psem, jak i trudniejsze momenty wychowawcze. Dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem, trenerka w każdym odcinku będzie pomagać rodzinom oraz znanym gwiazdom w rozwiązywaniu problemów z czworonogami. Wyjaśni, skąd biorą się nieporozumienia i jak je skutecznie rozwiązywać.
Format „SuperPies”, emitowany na antenie Polsatu w każdą sobotę o godz. 17:45 składa się z dwunastu 22-minutowych odcinków. Każdy z nich ma innych bohaterów.
– „SuperPies” to program, w którym naprawiamy relacje psio-ludzkie i naprawiamy rodziny, dlatego że nie jest chyba powszechną wiedzą, że problem psa nie jest tylko problemem zwierzaka, problem psa dotyczy całej rodziny, z którą mieszka taki zwierzak. Uzdrawiamy więc te relacje. W programie jest dużo miłości, ale też dużo łez i to są zarówno łzy rozpaczy w wielu naszych historiach, jak i wzruszenia i szczęścia po happy endach – mówi agencji Newseria Aneta Awtoniuk, trenerka i instruktorka szkolenia psów, prowadząca program „SuperPies”.
W pierwszej części każdego odcinka, Aneta Awtoniuk odwiedza rodzinę, która ma kłopoty ze swoim pupilem. Po przeanalizowaniu problemu i postawieniu diagnozy behawioralnej prowadząca doradza właścicielom psa, w jaki sposób uporać się z danym kłopotem i jak postępować z psim domownikiem.
– Nie jestem typową telewizyjną prowadzącą, tylko jestem po prostu behawiorystką i bardzo się cieszę, że mogę swoją wiedzę i doświadczenie dawać naszym bohaterom, dzięki temu ich życie staje się po prostu łatwiejsze. Przez wiele lat uważano, że psy są, jakie są, i nic się z tym nie da zrobić, na szczęście takie programy jak „SuperPies” pokazują, że każdy problem da się rozwiązać, trzeba tylko pomysłu na to, znalezienia drogi do psa i tę drogę ja wskazuję, ale trzeba też konsekwencji i miłości – tutaj jest już rola opiekunów – mówi Aneta Awtoniuk.
Aneta Awtoniuk jest specjalistką od relacji człowiek–pies i pies–pies. Jest również inicjatorką Kampanii Społecznej „Wychowuję, nie tresuję”. Od 10 lat pracuje w zawodzie, prowadzi swój gabinet i dostrzega zmiany w świadomości Polaków w kwestii wychowywania pupili.
– Faktycznie jest tak, że 10 lat temu miałam znacznie mniej pacjentów czy klientów niż w tej chwili. Ta świadomość jest coraz większa, do ludzi dociera też taka informacja, że nie muszą żyć z problemem, że nie muszą się godzić na to, że ich życie jest koszmarem, bo wiadomo, że jeśli mamy psa, który np. rzuca się na wchodzących do naszego domu gości, to nasze życie towarzysko-rodzinne jest w gruzach i my jesteśmy trochę niewolnikami takiego zwierzaka – mówi Aneta Awtoniuk.
Wśród uczestników programu pojawią się również gwiazdy. W drugiej części każdego odcinka Aneta Awtoniuk swoją wiedzą będzie się dzieliła ze znanymi aktorami, muzykami, tancerzami i sportowcami, których również nie omijają problemy z wychowaniem domowych pupili. Gośćmi programu będą między innymi Ewa Kasprzyk, Elżbieta Romanowska, Katarzyna Skrzynecka, Rafał Cieszyński z rodziną czy Rafał Maserak.
Czytaj także
- 2025-07-31: Czipowanie pozwala o jedną czwartą zmniejszyć bezdomność psów i kotów. UE chce wprowadzić taki obowiązek
- 2025-07-09: W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
- 2025-07-10: Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
- 2025-07-16: Na horyzoncie nowe terapie w leczeniu rdzeniowego zaniku mięśni. Rosną wyzwania w opiece nad dorosłymi pacjentami w Polsce
- 2025-07-22: Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.