Mówi: | Aneta Awtoniuk |
Funkcja: | trenerka i instruktorka szkolenia psów |
Firma: | prowadząca program „SuperPies” |
Aneta Awtoniuk: W programie „SuperPies” naprawiamy relacje psio-ludzkie. Rodziny nie muszą żyć z tymi problemami
Znana behawiorystka podkreśla, że nowy program Polsatu adresowany do wszystkich miłośników zwierząt i nie tylko pokaże zarówno wspaniałe chwile przyjaźni z psem, jak i trudniejsze momenty wychowawcze. Dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem, trenerka w każdym odcinku będzie pomagać rodzinom oraz znanym gwiazdom w rozwiązywaniu problemów z czworonogami. Wyjaśni, skąd biorą się nieporozumienia i jak je skutecznie rozwiązywać.
Format „SuperPies”, emitowany na antenie Polsatu w każdą sobotę o godz. 17:45 składa się z dwunastu 22-minutowych odcinków. Każdy z nich ma innych bohaterów.
– „SuperPies” to program, w którym naprawiamy relacje psio-ludzkie i naprawiamy rodziny, dlatego że nie jest chyba powszechną wiedzą, że problem psa nie jest tylko problemem zwierzaka, problem psa dotyczy całej rodziny, z którą mieszka taki zwierzak. Uzdrawiamy więc te relacje. W programie jest dużo miłości, ale też dużo łez i to są zarówno łzy rozpaczy w wielu naszych historiach, jak i wzruszenia i szczęścia po happy endach – mówi agencji Newseria Aneta Awtoniuk, trenerka i instruktorka szkolenia psów, prowadząca program „SuperPies”.
W pierwszej części każdego odcinka, Aneta Awtoniuk odwiedza rodzinę, która ma kłopoty ze swoim pupilem. Po przeanalizowaniu problemu i postawieniu diagnozy behawioralnej prowadząca doradza właścicielom psa, w jaki sposób uporać się z danym kłopotem i jak postępować z psim domownikiem.
– Nie jestem typową telewizyjną prowadzącą, tylko jestem po prostu behawiorystką i bardzo się cieszę, że mogę swoją wiedzę i doświadczenie dawać naszym bohaterom, dzięki temu ich życie staje się po prostu łatwiejsze. Przez wiele lat uważano, że psy są, jakie są, i nic się z tym nie da zrobić, na szczęście takie programy jak „SuperPies” pokazują, że każdy problem da się rozwiązać, trzeba tylko pomysłu na to, znalezienia drogi do psa i tę drogę ja wskazuję, ale trzeba też konsekwencji i miłości – tutaj jest już rola opiekunów – mówi Aneta Awtoniuk.
Aneta Awtoniuk jest specjalistką od relacji człowiek–pies i pies–pies. Jest również inicjatorką Kampanii Społecznej „Wychowuję, nie tresuję”. Od 10 lat pracuje w zawodzie, prowadzi swój gabinet i dostrzega zmiany w świadomości Polaków w kwestii wychowywania pupili.
– Faktycznie jest tak, że 10 lat temu miałam znacznie mniej pacjentów czy klientów niż w tej chwili. Ta świadomość jest coraz większa, do ludzi dociera też taka informacja, że nie muszą żyć z problemem, że nie muszą się godzić na to, że ich życie jest koszmarem, bo wiadomo, że jeśli mamy psa, który np. rzuca się na wchodzących do naszego domu gości, to nasze życie towarzysko-rodzinne jest w gruzach i my jesteśmy trochę niewolnikami takiego zwierzaka – mówi Aneta Awtoniuk.
Wśród uczestników programu pojawią się również gwiazdy. W drugiej części każdego odcinka Aneta Awtoniuk swoją wiedzą będzie się dzieliła ze znanymi aktorami, muzykami, tancerzami i sportowcami, których również nie omijają problemy z wychowaniem domowych pupili. Gośćmi programu będą między innymi Ewa Kasprzyk, Elżbieta Romanowska, Katarzyna Skrzynecka, Rafał Cieszyński z rodziną czy Rafał Maserak.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.