Newsy

Blog Halo Ziemia zwycięzcą w konkursie Blog Roku 2013

2014-02-28  |  06:50
Mówi:Dorota Szostek-Rejowska (koordynatorka konkursu Blog Roku 2013)
Dorota Soszyńska (jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic)
Konrad Kruczkowski (autor bloga Halo Ziemia)
  • MP4
    Blog www.haloziemia.pl Konrada Kruczkowskiego otrzymał nagrodę Blog Roku 2013. Strona została nagrodzona także w kategorii "Polityka, publicystyka, społeczeństwo". Jurorzy docenili język wpisów, celne spostrzeżenia oraz wyjątkową wrażliwość autora. Blog Halo Ziemia otrzymał również tytuł Bloga Blogerów. Nagrody wręczono 27 lutego podczas uroczystej Gali w Warszawie.

    Wyróżnienia główne w konkursie otrzymali Michał Szafrański za praktyczny i profesjonalny blog o oszczędzaniu www.jakoszczedzacpieniadze.pl, nagrodzony także w kategorii "Profesjonalne i firmowe" oraz Karol Werner za bloga o podróżowaniu po świecie na rowerze: www.kolemsietoczy.pl.

    Tytuł Bloga Roku może bardzo wiele zmienić. Może zwiększyć grono czytelników, zainteresować media, bo nasza gala jest bardzo popularna. Nagrodzeni blogerzy mają szansę zaistnieć w mediach tak zwanych tradycyjnych, czyli zarówno w telewizji, jak i w prasie. Blogosfera to pasja, jeśli nie stoi za tym prawdziwe zaangażowanie, to strony zazwyczaj mają krótką żywotność – mówi Dorota Szostek-Rejowska, koordynator Bloga Roku 2013.

    Konkurs Blog Roku odzwierciedla przemiany, jakie zachodzą w blogosferze. Oprócz stron typowo pamiętnikarskich pojawia się coraz więcej blogów pasjonackich i eksperckich. Blogi pisane są z coraz większą dbałością o język i choć większość blogów poświęcona jest tematom modowo-urodowym, wielu autorów porusza trudne tematy, dokonuje obszernych analiz społecznych, politycznych.

    Blog to bardzo ciekawa forma komunikacji, która pozwala nam opowiadać o tym, co nas interesuje. Najważniejsza w blogowaniu jest autentyczność. Ludzie tego oczekują, bo bardzo szybko odczytują fałsz. Wydaje mi się, że oczekiwania środowiska blogerskiego są coraz wyższe, dlatego najważniejsza jest niezwykła osobowość i kreatywność –  ocenia Dorota Soszyńska, jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic.

    Według Konrada Kruczkowskiego, laureata nagrody Blog Roku 2013, nie ma uniwersalnej recepty na blogowy sukces. Najważniejsze to być otwartym na innych ludzi, na dialog.

    Nie mam recepty, złotego przepisu, który mógłbym podać na tacy. To jest suma doświadczeń, które dostaję od innych ludzi. To jest ich nagroda. Po prostu dobrze ich słucham. Mój blog ma pół roku, a inspiracją dla jego stworzenia była jedna z książek Szymona Hołowni. Jestem strasznym egoistą i narcyzem, więc pomyślałem, że mogę robić to samo, co Szymon, tylko w internecie i lepiej. Piszę o sprawach społecznych w bardzo dużym przekroju tematów, przede wszystkim o tym, jak staram się być dobrym tatą i mężem – mówi Konrad Kruczkowski, autor bloga Halo Ziemia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.