Mówi: | Katarzyna Cichopek, prezenterka telewizyjna, aktorka Maciej Kurzajewski, dziennikarz sportowy, prezenter |
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.
– To jest dla nas wielka przygoda, również wyzwanie i chyba kontynuacja tego, co do tej pory robiliśmy. Bardzo lubimy rozmawiać i podcast „Serio?” jest związany z naszą ciekawością świata i ciekawością ludzi. Chcemy, żeby ten koncept wyglądał tak, że goście, którzy pojawiają się w naszym podcaście, czują się trochę, jakby przyszli do naszego domu, mieszkania, usiedli na kanapie i po prostu wspólnie rozmawiamy. I to jest model, do którego chcielibyśmy się zbliżyć – mówi agencji Newseria Lifestyle Maciej Kurzajewski.
– Interesują nas rozmowy z ludźmi z różnych dziedzin, z ludźmi, którzy mają różne zainteresowania, nie tylko są związani ze światem szeroko rozumianego show-biznesu. Dlatego też każdy odcinek będzie inny i dedykowany innej publiczności. To będzie szeroki wachlarz i myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Katarzyna Cichopek.
Para zdradza, że ma już przygotowaną listę rozmówców, których chcieliby zaprosić do swojego podcastu. Nie brakuje wśród nich osób, które znają i podziwiają od lat. Para ma nadzieję, że te wywiady będą dla odbiorców inspiracją, cenną wskazówką, a nawet motywacją do rozpoczęcia nowej życiowej przygody.
– Na razie nie powiemy, jakie to są nazwiska, bo chcemy, żeby każdy z kolejnych odcinków był niespodzianką dla naszych widzów, obserwatorów i tych, którzy subskrybują ten kanał. Gości szukamy w bardzo różny sposób, przeszukując internet, ale korzystając też z naszych przyjaźni, czyli zapraszamy ludzi, których po prostu znamy, wiemy, że są bardzo ciekawi i mają również swoje drugie oblicze, nie tylko to, które jest znane z wywiadów czy z ich działalności zawodowej, ale mają też w sobie ogromną wartość dodaną i ją chcemy właśnie wyciągnąć podczas takiej rozmowy – podkreśla Maciej Kurzajewski.
Para zdaje sobie sprawę z tego, że YouTube rządzi się swoimi prawami i w gąszczu przeróżnych kanałów trzeba nie lada wysiłku, by przyciągnąć subskrybentów ciekawymi treściami. Nietuzinkowi rozmówcy to jedna strona medalu, ale by rozmowa miała godną oprawę, twórcy muszą także zadbać o wiele innych szczegółów – odpowiednie studio, scenografię, oświetlenie i grafikę. W telewizji pracuje nad tym cały sztab ludzi, w internecie trzeba zrobić to samemu.
– Jesteśmy zaangażowani w prowadzenie naszych social mediów i tworząc jakikolwiek content, który później pokazujemy, cały proces twórczy też zaczynamy od zera, a kończymy na pełnym efekcie. I dokładnie tak jest z naszym podcastem, zaczynamy od koncepcji, od tematów, od poszukiwania gościa. A ponieważ mamy ogromne, wieloletnie doświadczenie telewizyjne, jesteśmy też w stanie zbudować taki program od strony technicznej, od strony montażowej. To jest bardzo ciekawa praca, tym większą satysfakcję mamy, jak już wypuścimy taki odcinek – mówi Katarzyna Cichopek.
– Tak jest, wtedy naprawdę czujemy ogromną radość. Kasia mówiła o tym doświadczeniu telewizyjnym i bez wątpienia tak jest, co daje nam już na początku asumpt do tego, byśmy mogli myśleć o długiej perspektywie. Poza tym ja akurat od strony dziennikarskiej, przez 30 lat pracy w telewizji, przeszedłem przez wszystkie etapy. I myślę sobie, że wykorzystanie tego doświadczenia właśnie przy tworzeniu podcastu jest czymś znakomitym. To naprawdę daje ogromną radość i zadowolenie – mówi Maciej Kurzajewski.
Prezenterzy podkreślają, że nie ograniczają się jedynie do kwestii merytorycznych. Czuwają również nad odpowiednim kadrowaniem, montażem i oprawą graficzną. To oni nadają każdemu podcastowi ostateczny kształt.
– Śledzimy cały podcast i to my wybieramy fragmenty, które są interesujące. Niemniej jednak mamy tak fenomenalnych gości, że praktycznie mamy duży problem z tym, żeby skrócić te rozmowy do godziny, bo tak sobie założyliśmy, że tyle powinien trwać nasz podcast, ale jeśli trafi nam się naprawdę fascynujący gość, nie mamy limitów czasowych – mówi Katarzyna Cichopek.
– Dodatkowo jeszcze wzbogacamy nasz kanał youtubowy krótkimi formami, shortami, które zapraszają na kolejny odcinek podcastu, ale też są podsumowaniem tego, co wydarzyło się w tym podcaście. I dzięki temu kolejne odcinki po prostu żyją zdecydowanie dłużej, a w internecie, w YouTubie też o to pewnie chodzi – mówi Maciej Kurzajewski.
Nie bez znaczenia jest również odpowiedni tytuł podcastu, który powinien zaintrygować odbiorcę.
– Zastanawialiśmy się nad nazwą krótką, chwytliwą i wyrażającą naszą ciekawość świata i czasami dziwienie się rzeczom, które według nas powinny wyglądać zupełnie inaczej, a życie przynosi bardzo różne rozwiązania. Szczerze powiem, że ten tytuł to nie do końca był nasz pomysł. Podpowiedział go nam nasz przyjaciel i też wyraził zgodę na to, żeby przy okazji produkcji tego podcastu oddać nam pełnię praw autorskich. Robercie, bardzo dziękujemy – mówi prezenter.
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski cieszą się z tego, że ich nowy projekt szybko przypadł do gustu internautom. Na razie ma on ok. 5 tys. subskrybentów, ale jak podkreślają, już dostają od nich wiele miłych wiadomości, które motywują ich do dalszej pracy.
– Tak, to się dzieje, piszą do nas nasi widzowie, za co pięknie dziękujemy, komentują na żywo, na naszych social mediach, jak również na naszym kanale „Serio?”. Jest mnóstwo bardzo pozytywnych, ciepłych, wspierających komentarzy, to dodaje nam wiatru w żagle i po prostu sprawia, że chcemy nagrywać więcej i więcej – mówi Katarzyna Cichopek.
– A takie komentarze, w których czytamy, że komuś pomogliśmy, w nawet małym wymiarze tą rozmową czy spotkaniem z tym gościem, to jest chyba coś najcenniejszego, co zostaje w naszych głowach i daje poczucie, że warto to robić – dodaje Maciej Kurzajewski.
Czytaj także
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-11-08: Katarzyna Ankudowicz: Jestem zdruzgotana i przerażona, że Donald Trump został prezydentem. On przecież się chwali, że Putin to jego najlepszy kumpel
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-15: Rynek roślinnych zamienników nabiału jest wart 640 mln zł. Polski start-up promuje na nim produkty z łubinu
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.
Media
Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
Prezenterka zaznacza, że cykl, który prowadzi, cieszy się dużym zainteresowaniem widzów. Z tego też względu twórcy „Pytania na śniadanie” postanowili dać jej więcej czasu antenowego. W październiku „Czerwony dywan” zyskał nie tylko nową scenografię, ale także nową odsłonę. Anna Lewandowska podkreśla, że pozyskiwanie najświeższych informacji z kręgów show-biznesowych i dzielenie się nimi z odbiorcami sprawia jej dużą przyjemność.
Problemy społeczne
Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.