Mówi: | Alina Strześniewska (Prezes Zarządu MFM Sp. z o.o) Łukasz Suda (dyrektor programowy Radia Kolor) Joanna Łojko (dyrektor zarządzająca Fundacji Rak’n’Roll) Cezary Pytlos (p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie) |
Margaret, Katarzyna Bosacka i Fundacja Rak'n'Roll wśród laureatów nagrody Radia Kolor Grube Ryby 2017
Radio Kolor po raz kolejny przyznało nagrody Grube Ryby. Wśród laureatów znaleźli się: Margaret, Lotnisko Chopina w Warszawie, Pracownia Cukiernicza "Zagoździński", fundacja Rak'n'Roll oraz dziennikarka Katarzyna Bosacka. Statuetki zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin stacji.
Nagrody Radia Kolor Grube Ryby po raz pierwszy zostały przyznane w 1998 roku, jako element obchodów 5. rocznicy istnienia stacji. Statuetki wręczane były wówczas w trzech kategoriach. W ciągu kilku edycji plebiscytu, wśród jego laureatów znaleźli się m.in. Krystyna Czubówna, Jurek Owsiak, Maryla Rodowicz, Juliusz Machulski, Jerzy Stuhr i Jolanta Kwaśniewska.
– Przez kilka lat nie było plebiscytu, 3 lata temu wróciliśmy do tego, bo uważamy, że jest cała masa bardzo fajnych inicjatyw, które należy uwypuklić i nagrodzić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alina Strześniewska, prezes zarządu MFM, właściciela Radia Kolor.
Plebiscyt został ponownie przeprowadzony w 2015 roku, już w czterech kategoriach: Przebojowy głos, Życie ze smakiem, W sieci oraz Największe serce. Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie głosowania słuchaczy Radia Kolor. Rozgłośnia przyznaje również nagrodę specjalną dla Kobiety Koloru, której laureatką jest kobieta wychodząca poza schematy i zasługuje na podziw. Zdaniem twórców plebiscytu wybory słuchaczy odnośnie zwycięzców konkursu nie są zaskoczeniem.
– Oni doceniają nie zawsze to, co jest nazwijmy to w mainstreamie, czyli są w stanie wśród naprawdę znanych restauracji, cenionych wskazać kultowe miejsce, jakim jest Pracownia Cukiernicza „Zagoździński” jak w tym roku – mówi Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.
Pracownia Cukiernicza "Zagoździński" to zdobywca Grubej Ryby 2017 w kategorii Życie ze smakiem. Laureatką w kategorii Największe serce została natomiast Fundacja Rak'n'Roll, która od sześciu lat działa na rzecz poprawy jakości chorych na nowotwory oraz zmiany sposobu myślenia Polaków o tej chorobie. Dla członków organizacji nagroda Grubej Ryby od słuchaczy Radia Kolor jest zwieńczeniem dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do kolejnych działań.
– Daje taki kop energii i zastrzyk do tego, żeby działać dalej. Naprawdę, fantastyczne uczucie, ogromne zaskoczenie. Konkurencja była ogromna, zwłaszcza, jeżeli popatrzeć na to, że Jurek Owsiak był nominowany – mówi Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca fundacji Rak'n'Roll.
Nagroda w kategorii Przebojowy głos przyznawana jest artystom o wyjątkowych zdolnościach wokalnych, którzy udowadniają, że polska scena muzyczna ma bardzo wysoki poziom. Tegoroczną laureatką tej nagrody została Margaret. Za grubą rybę w sieci słuchacze Radia Kolor uznali natomiast Lotnisko Chopina w Warszawie. Przedstawiciel lotniska nie ukrywa, że cały zespół odpowiedzialny za kreowanie wizerunku tej instytucji w mediach społecznościowych, bardzo liczył na zwycięstwo.
– W swojej branży jesteśmy oczywiście liderem pod względem aktywności w mediach społecznościowych, ale też generalnie, jeżeli zestawić nasze działania w sieci z innymi przedsiębiorstwami, to też wypadamy bardzo dobrze – mówi Cezary Pytlos, p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie.
Kobietą Koloru 2017 roku została dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka wielu publikacji na temat zdrowego żywienia, gospodyni programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję". Tegoroczne nagrody Grube Ryby zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin Radia Kolor.
Czytaj także
- 2025-07-16: Na horyzoncie nowe terapie w leczeniu rdzeniowego zaniku mięśni. Rosną wyzwania w opiece nad dorosłymi pacjentami w Polsce
- 2025-07-02: Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-04-30: Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.