Mówi: | Alina Strześniewska (Prezes Zarządu MFM Sp. z o.o) Łukasz Suda (dyrektor programowy Radia Kolor) Joanna Łojko (dyrektor zarządzająca Fundacji Rak’n’Roll) Cezary Pytlos (p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie) |
Margaret, Katarzyna Bosacka i Fundacja Rak'n'Roll wśród laureatów nagrody Radia Kolor Grube Ryby 2017
Radio Kolor po raz kolejny przyznało nagrody Grube Ryby. Wśród laureatów znaleźli się: Margaret, Lotnisko Chopina w Warszawie, Pracownia Cukiernicza "Zagoździński", fundacja Rak'n'Roll oraz dziennikarka Katarzyna Bosacka. Statuetki zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin stacji.
Nagrody Radia Kolor Grube Ryby po raz pierwszy zostały przyznane w 1998 roku, jako element obchodów 5. rocznicy istnienia stacji. Statuetki wręczane były wówczas w trzech kategoriach. W ciągu kilku edycji plebiscytu, wśród jego laureatów znaleźli się m.in. Krystyna Czubówna, Jurek Owsiak, Maryla Rodowicz, Juliusz Machulski, Jerzy Stuhr i Jolanta Kwaśniewska.
– Przez kilka lat nie było plebiscytu, 3 lata temu wróciliśmy do tego, bo uważamy, że jest cała masa bardzo fajnych inicjatyw, które należy uwypuklić i nagrodzić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alina Strześniewska, prezes zarządu MFM, właściciela Radia Kolor.
Plebiscyt został ponownie przeprowadzony w 2015 roku, już w czterech kategoriach: Przebojowy głos, Życie ze smakiem, W sieci oraz Największe serce. Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie głosowania słuchaczy Radia Kolor. Rozgłośnia przyznaje również nagrodę specjalną dla Kobiety Koloru, której laureatką jest kobieta wychodząca poza schematy i zasługuje na podziw. Zdaniem twórców plebiscytu wybory słuchaczy odnośnie zwycięzców konkursu nie są zaskoczeniem.
– Oni doceniają nie zawsze to, co jest nazwijmy to w mainstreamie, czyli są w stanie wśród naprawdę znanych restauracji, cenionych wskazać kultowe miejsce, jakim jest Pracownia Cukiernicza „Zagoździński” jak w tym roku – mówi Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.
Pracownia Cukiernicza "Zagoździński" to zdobywca Grubej Ryby 2017 w kategorii Życie ze smakiem. Laureatką w kategorii Największe serce została natomiast Fundacja Rak'n'Roll, która od sześciu lat działa na rzecz poprawy jakości chorych na nowotwory oraz zmiany sposobu myślenia Polaków o tej chorobie. Dla członków organizacji nagroda Grubej Ryby od słuchaczy Radia Kolor jest zwieńczeniem dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do kolejnych działań.
– Daje taki kop energii i zastrzyk do tego, żeby działać dalej. Naprawdę, fantastyczne uczucie, ogromne zaskoczenie. Konkurencja była ogromna, zwłaszcza, jeżeli popatrzeć na to, że Jurek Owsiak był nominowany – mówi Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca fundacji Rak'n'Roll.
Nagroda w kategorii Przebojowy głos przyznawana jest artystom o wyjątkowych zdolnościach wokalnych, którzy udowadniają, że polska scena muzyczna ma bardzo wysoki poziom. Tegoroczną laureatką tej nagrody została Margaret. Za grubą rybę w sieci słuchacze Radia Kolor uznali natomiast Lotnisko Chopina w Warszawie. Przedstawiciel lotniska nie ukrywa, że cały zespół odpowiedzialny za kreowanie wizerunku tej instytucji w mediach społecznościowych, bardzo liczył na zwycięstwo.
– W swojej branży jesteśmy oczywiście liderem pod względem aktywności w mediach społecznościowych, ale też generalnie, jeżeli zestawić nasze działania w sieci z innymi przedsiębiorstwami, to też wypadamy bardzo dobrze – mówi Cezary Pytlos, p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie.
Kobietą Koloru 2017 roku została dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka wielu publikacji na temat zdrowego żywienia, gospodyni programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję". Tegoroczne nagrody Grube Ryby zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin Radia Kolor.
Czytaj także
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-08: Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
- 2024-09-27: Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy. Susze pogłębiają trudną sytuację rolników
- 2024-10-01: Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
- 2024-10-11: Zmiany w modelu edukacji konieczne już od przedszkola. Kilkuletnie dzieci mogą przyswajać kompetencje przyszłości
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.