Mówi: | Alina Strześniewska (Prezes Zarządu MFM Sp. z o.o) Łukasz Suda (dyrektor programowy Radia Kolor) Joanna Łojko (dyrektor zarządzająca Fundacji Rak’n’Roll) Cezary Pytlos (p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie) |
Margaret, Katarzyna Bosacka i Fundacja Rak'n'Roll wśród laureatów nagrody Radia Kolor Grube Ryby 2017
Radio Kolor po raz kolejny przyznało nagrody Grube Ryby. Wśród laureatów znaleźli się: Margaret, Lotnisko Chopina w Warszawie, Pracownia Cukiernicza "Zagoździński", fundacja Rak'n'Roll oraz dziennikarka Katarzyna Bosacka. Statuetki zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin stacji.
Nagrody Radia Kolor Grube Ryby po raz pierwszy zostały przyznane w 1998 roku, jako element obchodów 5. rocznicy istnienia stacji. Statuetki wręczane były wówczas w trzech kategoriach. W ciągu kilku edycji plebiscytu, wśród jego laureatów znaleźli się m.in. Krystyna Czubówna, Jurek Owsiak, Maryla Rodowicz, Juliusz Machulski, Jerzy Stuhr i Jolanta Kwaśniewska.
– Przez kilka lat nie było plebiscytu, 3 lata temu wróciliśmy do tego, bo uważamy, że jest cała masa bardzo fajnych inicjatyw, które należy uwypuklić i nagrodzić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alina Strześniewska, prezes zarządu MFM, właściciela Radia Kolor.
Plebiscyt został ponownie przeprowadzony w 2015 roku, już w czterech kategoriach: Przebojowy głos, Życie ze smakiem, W sieci oraz Największe serce. Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie głosowania słuchaczy Radia Kolor. Rozgłośnia przyznaje również nagrodę specjalną dla Kobiety Koloru, której laureatką jest kobieta wychodząca poza schematy i zasługuje na podziw. Zdaniem twórców plebiscytu wybory słuchaczy odnośnie zwycięzców konkursu nie są zaskoczeniem.
– Oni doceniają nie zawsze to, co jest nazwijmy to w mainstreamie, czyli są w stanie wśród naprawdę znanych restauracji, cenionych wskazać kultowe miejsce, jakim jest Pracownia Cukiernicza „Zagoździński” jak w tym roku – mówi Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.
Pracownia Cukiernicza "Zagoździński" to zdobywca Grubej Ryby 2017 w kategorii Życie ze smakiem. Laureatką w kategorii Największe serce została natomiast Fundacja Rak'n'Roll, która od sześciu lat działa na rzecz poprawy jakości chorych na nowotwory oraz zmiany sposobu myślenia Polaków o tej chorobie. Dla członków organizacji nagroda Grubej Ryby od słuchaczy Radia Kolor jest zwieńczeniem dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do kolejnych działań.
– Daje taki kop energii i zastrzyk do tego, żeby działać dalej. Naprawdę, fantastyczne uczucie, ogromne zaskoczenie. Konkurencja była ogromna, zwłaszcza, jeżeli popatrzeć na to, że Jurek Owsiak był nominowany – mówi Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca fundacji Rak'n'Roll.
Nagroda w kategorii Przebojowy głos przyznawana jest artystom o wyjątkowych zdolnościach wokalnych, którzy udowadniają, że polska scena muzyczna ma bardzo wysoki poziom. Tegoroczną laureatką tej nagrody została Margaret. Za grubą rybę w sieci słuchacze Radia Kolor uznali natomiast Lotnisko Chopina w Warszawie. Przedstawiciel lotniska nie ukrywa, że cały zespół odpowiedzialny za kreowanie wizerunku tej instytucji w mediach społecznościowych, bardzo liczył na zwycięstwo.
– W swojej branży jesteśmy oczywiście liderem pod względem aktywności w mediach społecznościowych, ale też generalnie, jeżeli zestawić nasze działania w sieci z innymi przedsiębiorstwami, to też wypadamy bardzo dobrze – mówi Cezary Pytlos, p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie.
Kobietą Koloru 2017 roku została dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka wielu publikacji na temat zdrowego żywienia, gospodyni programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję". Tegoroczne nagrody Grube Ryby zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin Radia Kolor.
Czytaj także
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-04-30: Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.