Newsy

Margaret, Katarzyna Bosacka i Fundacja Rak'n'Roll wśród laureatów nagrody Radia Kolor Grube Ryby 2017

2017-01-27  |  06:45
Mówi:Alina Strześniewska (Prezes Zarządu MFM Sp. z o.o)
Łukasz Suda (dyrektor programowy Radia Kolor)
Joanna Łojko (dyrektor zarządzająca Fundacji Rak’n’Roll)
Cezary Pytlos (p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie)
  • MP4
  • Radio Kolor po raz kolejny przyznało nagrody Grube Ryby. Wśród laureatów znaleźli się: Margaret, Lotnisko Chopina w Warszawie, Pracownia Cukiernicza "Zagoździński", fundacja Rak'n'Roll oraz dziennikarka Katarzyna Bosacka. Statuetki zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin stacji.

    Nagrody Radia Kolor Grube Ryby po raz pierwszy zostały przyznane w 1998 roku, jako element obchodów 5. rocznicy istnienia stacji. Statuetki wręczane były wówczas w trzech kategoriach. W ciągu kilku edycji plebiscytu, wśród jego laureatów znaleźli się m.in. Krystyna Czubówna, Jurek Owsiak, Maryla Rodowicz, Juliusz Machulski, Jerzy Stuhr i Jolanta Kwaśniewska.

    Przez kilka lat nie było plebiscytu, 3 lata temu wróciliśmy do tego, bo uważamy, że jest cała masa bardzo fajnych inicjatyw, które należy uwypuklić i nagrodzić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Alina Strześniewska, prezes zarządu MFM, właściciela Radia Kolor.

    Plebiscyt został ponownie przeprowadzony w 2015 roku, już w czterech kategoriach: Przebojowy głos, Życie ze smakiem, W sieci oraz Największe serce. Zwycięzcy wyłaniani są na podstawie głosowania słuchaczy Radia Kolor. Rozgłośnia przyznaje również nagrodę specjalną dla Kobiety Koloru, której laureatką jest kobieta wychodząca poza schematy i zasługuje na podziw. Zdaniem twórców plebiscytu wybory słuchaczy odnośnie zwycięzców konkursu nie są zaskoczeniem.

    Oni doceniają nie zawsze to, co jest nazwijmy to w mainstreamie, czyli są w stanie wśród naprawdę znanych restauracji, cenionych wskazać kultowe miejsce, jakim jest Pracownia Cukiernicza „Zagoździński” jak w tym roku – mówi Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.

    Pracownia Cukiernicza "Zagoździński" to zdobywca Grubej Ryby 2017 w kategorii Życie ze smakiem. Laureatką w kategorii Największe serce została natomiast Fundacja Rak'n'Roll, która od sześciu lat działa na rzecz poprawy jakości chorych na nowotwory oraz zmiany sposobu myślenia Polaków o tej chorobie. Dla członków organizacji nagroda Grubej Ryby od słuchaczy Radia Kolor jest zwieńczeniem dotychczas wykonanej pracy oraz motywacją do kolejnych działań.

    Daje taki kop energii i zastrzyk do tego, żeby działać dalej. Naprawdę, fantastyczne uczucie, ogromne zaskoczenie. Konkurencja była ogromna, zwłaszcza, jeżeli popatrzeć na to, że Jurek Owsiak był nominowany – mówi Joanna Łojko, dyrektor zarządzająca fundacji Rak'n'Roll. 

    Nagroda w kategorii Przebojowy głos przyznawana jest artystom o wyjątkowych zdolnościach wokalnych, którzy udowadniają, że polska scena muzyczna ma bardzo wysoki poziom. Tegoroczną laureatką tej nagrody została Margaret. Za grubą rybę w sieci słuchacze Radia Kolor uznali natomiast Lotnisko Chopina w Warszawie. Przedstawiciel lotniska nie ukrywa, że cały zespół odpowiedzialny za kreowanie wizerunku tej instytucji w mediach społecznościowych, bardzo liczył na zwycięstwo.

    W swojej branży jesteśmy oczywiście liderem pod względem aktywności w mediach społecznościowych, ale też generalnie, jeżeli zestawić nasze działania w sieci z innymi przedsiębiorstwami, to też wypadamy bardzo dobrze – mówi Cezary Pytlos, p.o. rzecznika Lotniska Chopina w Warszawie. 

    Kobietą Koloru 2017 roku została dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka wielu publikacji na temat zdrowego żywienia, gospodyni programu "Wiem, co jem i wiem, co kupuję". Tegoroczne nagrody Grube Ryby zostały wręczone podczas gali z okazji 24. urodzin Radia Kolor.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.