Mówi: | Paulina Drażba |
Funkcja: | dziennikarka, prezenterka telewizyjna |
Paulina Drażba: Podczas pandemii bardzo dużo czasu poświęciłam swojej pracy, ale wartości międzyludzkie były dla mnie niesamowicie ważne
Dziennikarka ostatnie miesiące spędziła, intensywnie pracując. Pandemia koronawirusa sprawiła, że zmieniła się forma większości zawodowych projektów, w których brała udział. Panele dyskusyjne, spotkania autorskie czy też gale wręczenia nagród odbywały się głównie przez internet. Prowadzenie ich online było dla Pauliny Drażby nowym i ciekawym doświadczeniem. Prezenterka wśród licznych obowiązków znalazła jednak czas na wypoczynek. Spędziła go głównie na aktywności fizycznej oraz w towarzystwie rodziny.
– Podczas pandemii miałam bardzo ciekawe zadanie i też wyzwanie, ponieważ tworzyłam program codzienny. Nagrywałam zapowiedzi w salonie, później reporterzy dosyłali mi swój materiał i całość szła do montażu. To było bardzo ciekawe doświadczenie – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Paulina Drażba.
Zniesienie restrykcji związanych z pandemią koronawirusa spowodowało, że prezenterka zaczęła pracować jeszcze bardziej intensywnie. Tłumaczy, że udało jej się stworzyć między innymi magazyn filmowy i program show-biznesowy. Jednakże projektów, w których brała udział, było znacznie więcej. W konsekwencji dziennikarka nie mogła narzekać na brak zajęć.
– Kiedy wszystko zaczęło już powoli wracać do normalności, zaczęłam nagrywać wywiady online. Udało mi się porozmawiać z wieloma polskimi gwiazdami. Prowadziłam spotkania z lekarzami. Eksperci tłumaczyli na nich, jakie środki ostrożności powinny zachować osoby, które chorują na cukrzycę, pacjenci onkologiczni czy też ci borykający się z problemem kardiologicznym. Właściwie każde miejsce w moim domu grało jakąś rolę. Konferencje odbywały się przy stole, nagrania do Red Carpet TV na kanapie – zaznacza.
Dziennikarka od niedawna, razem z Pauliną Koziejowską i Mateuszem Hładkim, bierze również udział w „Salonie Plejady”. Jest to internetowy program rozrywkowy, w którym redaktor naczelny Plejad, wraz ze swoimi gośćmi omawia najważniejsze, bieżące wydarzenia dotyczące polskiego show-biznesu.
– Uczestniczę również w bardzo ciekawym projekcie, który powstał w trakcie pandemii. Marcinowi Cejrowskiemu udało się zebrać dziennikarzy pracujących w różnych stacjach telewizyjnych. Wspólnie tworzymy projekt, który obecnie można oglądać w każdą niedzielę o godzinie 19.00 na Plejadzie – mówi.
Paulina Drażba zwraca uwagę, że wiele spotkań, które pierwotnie miały odbywać się w tradycyjny sposób – stacjonarnie, zostało przeniesionych do internetu. Dziennikarka przyznaje, że prowadzenie tego typu projektów było dla niej sporym wyzwaniem. Cieszy się jednak, że mogła spróbować nowej formy pracy, i wierzy, że doświadczenie, które zdobyła, zaowocuje w przyszłości.
– Po raz pierwszy Targi Książki Empiku nie mogły się odbyć na żywo, w związku z tym miały miejsce online, w których uczestniczyłam. Prowadziłam również Virtual Summit, czyli spotkanie z kobietami biznesu. Co roku spotykamy się w warszawskim hotelu Bellotto, jednakże tym razem wyjątkowo zobaczyłyśmy się w internecie – tłumaczy.
Chociaż Paulina Drażba w czasie kwarantanny intensywnie pracowała i brała udział w wielu nowych projektach zawodowych, przyznaje, że czas izolacji pozwolił jej umocnić więzy z bliskimi i znajomymi. Dziennikarka żałuje, że nie udało jej się spędzić Wielkanocy z rodziną, jednak liczy na to, że wiele okazji do wspólnego świętowania jeszcze przed nimi.
– Miałam również bardzo dużo czasu dla swojej rodziny. Mogliśmy codziennie rozmawiać. Wartości międzyludzkie były dla mnie niesamowicie ważne. Mam nadzieję, że wiele refleksji z tego okresu we mnie pozostanie. Bardzo szanuję każdą z chwil, którą mogłam spędzić z najbliższymi, chociażby łącząc się za pomocą internetu. Będę to wspominać – mówi.
Czytaj także
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-02-18: Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
- 2025-02-06: Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.