Newsy

Piotr Kraśko: To był wspaniały rok. Czuję, że oddycham pełnią życia

2016-11-23  |  07:10

Dziennikarz pozytywnie ocenia kilka miesięcy pracy w TVN. Twierdzi, że tworzenie dwóch całkiem odmiennych formatów, takich jak „Fakty z zagranicy” oraz „Dzień Dobry TVN”, daje mu ogromną satysfakcję zawodową. Nie zgadza się też z opinią, że telewizja śniadaniowa to gorszy rodzaj dziennikarstwa.

Piotr Kraśko pracuje w stacji TVN od kwietnia 2016 roku. Wraz z Kingą Rusin prowadzi weekendowe wydania magazynu „Dzień Dobry TVN”, jest też gospodarzem programu „Fakty z zagranicy” emitowanego przez TVN24 BiŚ. Mimo zwolnienia z Telewizji Publicznej dziennikarz uważa miniony rok za bardzo udany. Wydarzenia, które miały miejsce w tym czasie, to dla niego dowód na to, że życie pisze dla każdego zaskakujące, lecz wspaniale scenariusze.

– Bardzo doceniam stację, że dała mi taką szanse pracy przy tych dwóch programach, bo naprawdę czuję, że oddycham pełnią życia – mówi Piotr Kraśko agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarzowi podoba się możliwość tworzenia dwóch tak odmiennych formatów telewizyjnych. W „Faktach z zagranicy” zajmuje się polityką międzynarodową, która od wielu lat jest jego zawodową pasją, a obecnie jest – jego zdaniem – wyjątkowo interesująca. W „Dzień Dobry TVN” porusza natomiast tematy, które interesują go, podobnie jak miliony innych Polaków, poza godzinami pracy.

– Czasem rozmawiamy w domu o Trybunale Konstytucyjnym, ale częściej o tym, czy nasze dzieci chorują, jak je leczyć, czy szczepić, czy sobie radzą w szkole, gdzie pojechać na wakacje, a gdzie pójdziemy na kolację. To takie prawdziwe rozmowy, jakie Polacy prowadzą w kuchni mówi Piotr Kraśko.

Dziennikarz zdaje sobie sprawę z tego, że telewizja śniadaniowa bywa traktowana jako gorszy rodzaj dziennikarstwa. On sam jednak nie zgadza się z tą opinią, nie dzieli też telewizji na śniadaniową i informacyjną, lecz na dobrą i złą. Jego zdaniem „Dzień Dobry TVN” to bardzo dobrze tworzony format – opinie te wygłasza zarówno jako twórca magazynu, jak i jako widz. Jeszcze gdy pracował w TVP uważał, że poranny program TVN to jeden z najlepiej robionych programów w polskich stacjach telewizyjnych.

– W Stanach Matt Lauer np. prowadzi telewizję poranną, kiedyś Katie Couric, która potem prowadziła główne wydanie serwisu CBS. Kandydaci walczący o urząd prezydenta ogłaszają, że będą kandydować w telewizji porannej, więc to też jest bardzo poważny format – podkreśla Piotr Kraśko.

Dziennikarz przypomina także, że już pracując w TVN, przeprowadził dla „Dzień Dobry TVN” wywiad z Dalajlamą. Jego zdaniem właśnie fakt, że takie osoby jak duchowy przywódca Tybetańczyków rozmawia z telewizją śniadaniową, świadczy o jej wysokiej randze.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.