Newsy

Szymon Majewski felietonistą internetowego magazynu dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie

2016-09-02  |  06:50

W cotygodniowym felietonie na łamach magazynu „For Her” Szymon Majewski pisze o ważnych dla niego ludziach, wartościach i wydarzeniach. Twierdzi, że jest zaszczycony nowym zawodowym wyzwaniem, zazwyczaj oczekuje się od niego bowiem raczej tekstów o charakterze rozrywkowym, a nie refleksyjnym. Uważa też, że na łamach mediów innych niż prawicowe, zbyt mało mówi się o tak fundamentalnych wartościach jak rodzina i małżeństwo.

„For Her” to nowy, internetowy magazyn dla kobiet, które cenią chrześcijańskie wartości. Jego celem jest m.in. przekonanie Polek, że bycie nowoczesną, cieszącą się życiem kobietą nie kłóci się z tradycyjnymi wartościami. Na łamach magazynu poruszane są tematy z takich dziedzin jak moda i uroda, kuchnia, dekoracja wnętrz, podróże, kultura i sztuka oraz relacje z bliskimi, a wśród autorów znaleźli się m.in. Tessa Capponi Borawska i Szymon Majewski. Dziennikarz twierdzi, że poczuł się zaszczycony propozycją pisania cotygodniowego felietonu na potrzeby serwisu.

– Rzadko jestem proszony lub wręcz nagabywany, żebym opowiadał bądź opisywał rzeczy, które są dla mnie ważne, wspomnienia czy przemyślenia. Z reguły ode mnie wszyscy oczekują bawienia natychmiast, na trzy cztery, tupania nóżkami i raczej zabawy, żartu, grypsu – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarz twierdzi, że profil magazynu wpisuje się w jego obecną działalność, zaciekawiła go także możliwość pisania o ważnych dla niego sprawach, wartościach rodzinnych, konfrontowania teraźniejszości z przeszłością. W jego tekstach pojawiają się członkowie jego rodziny, np. dziadka i mamy, których rady i poglądy na życie wywarły na Majewskiego duży wpływ.

– Umówiliśmy się z redakcją, że będę pisał dosyć szeroko, czyli to mogą być też współczesne historie, współczesne rzeczy, jakieś moje obrazki z czaszki, z przemyśleń – mówi Szymon Majewski.

Zdaniem dziennikarza trudno dziś mówić w mediach o tradycyjnych wartościach, nie tego bowiem oczekują czytelnicy. Współcześni ludzie odchodzą od takich ideałów jak rodzina czy małżeństwo, o czym świadczy choćby najwyższy od 1946 roku wskaźnik rozwodów w Polsce. Majewski uważa, że obecnie pary zamiast naprawiać relacje między sobą, wolą się zdecydować na szybkie rozstanie. Dlatego warto przypominać, że w życiu istnieją wartości istotniejsze niż przelotne relacje.

– Nie chcę być mentorem i człowiekiem, który mówi wszystkim, że wy nic nie rozumiecie, ja powiem wam, co wy macie robić, bo tacy są najgorsi. Pomyślałem, że fajnie podzielić się pewną refleksją i opowiedzieć ludziom o tym, co dla mnie jest ważne, np. wspomnienie mojej rodziny, mojego dziadka, mamy czy np. harcerstwa, w którym byłem mówi Szymon Majewski.

Obecnie media kuszą młodych ludzi życiem łatwym i bez konsekwencji. Zdaniem dziennikarza młodzież bywa jednak przekorna w pewnym momencie może poczuć przesyt i zacząć szukać czegoś nowego. Już teraz wielu młodych ludzi nad internetowe pogawędki przekłada spotkanie ze znajomymi w kawiarni czy kinie, a wieczór przed komputerem zamieniają na obóz na łonie natury.

– Oczywiście jest jakieś szaleństwo i oni się muszą czegoś najeść, nachapać i wyszumieć, ale z drugiej strony kto wie, czy nie będą mieli nagle powrotu do takiego tradycyjnego spędzania czasu, zabawy kijkiem i sznurkiem, a nie kupowania wszystkiego w gotowych zestawach mówi Szymon Majewski.

Dziennikarz twierdzi, że sam chętnie korzysta z mediów społecznościowych, które uważa za fantastyczny sposób komunikowania się z fanami. Uważa jednak, że powinna istnieć także przeciwwaga w postaci realnych spotkań i kontaktów międzyludzkich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.