Mówi: | Łukasz Jakóbiak |
Funkcja: | prezenter |
Łukasz Jakóbiak odkrywcą młodych talentów muzycznych
Łukasz Jakóbiak, prowadzący internetowy program „20m2 Łukasza”, jest osobą, która zaprezentowała duet The Dumplings szerszej publiczności. Sam celebryta nie ukrywa, że pomoc w wypromowaniu formacji rozpoczęła falę zgłoszeń od zespołów, które „chcą zostać odkryte” przez niego.
– Już po emisji teasera programu z zabrzańską formacją otrzymałem kilkadziesiąt maili z próbkami materiałów. Zresztą dostaję je w dalszym ciągu. Zdawałem sobie sprawę z czym może wiązać się emisja wywiadu z The Dumplings. Jednak świadomość, że mogę otrzymać masę wiadomości od najróżniejszych zespołów nie mogła sprawić, abym nie wyemitował odcinka z dwójką muzyków. Oni są genialni, naprawdę fenomenalni. Na nikogo się nie zamykam, odbieram wszystkie przychodzące do mnie materiały od młodych grup. Jeżeli coś mi się spodoba, to przesłuchuję i odpisuję – mówi Łukasz Jakóbiak.
Prezenter stwierdza także, że nie ma sensu przypisywać mu roli mecenasa. Jego wkład w promowanie zespołu nie był aż tak duży, jak wszyscy sądzą. Niewielka pomoc jaką mógł zaoferować formacji to dopiero pierwszy krok w ich karierze.
– Patrząc z mojej perspektywy, mogę stwierdzić, iż nie jest łatwo przebić się do mediów. Mi na początku nikt nie chciał pomóc. Musiałem radzić sobie sam. Wybicie się było ciężkim zadaniem, ale bardzo wiele mnie to nauczyło. Na pewno nie będzie tak, że będę prowadził tę dwójkę za rączkę przez całą karierę. Pomogłem im wejść w świat muzyki, pokazać się publiczności oraz wytwórniom. Oczywiście, doradzam im jeszcze w kilku sprawach, jednak nie można tego nazwać prowadzeniem zespołu – mówi Jakóbiak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Celebryta w dalszym ciągu nie szczędzi pochwał młodym wykonawcom.
– Oni są niesamowici. Mają własny styl ubioru, wypowiadania się. Tworzą niepowtarzalną muzykę. Mam nadzieję, że trafią w dobre ręce – dodaje.
The Dumplings to młody duet z Zabrza, w skład którego wchodzi Justyna Święs oraz Kuba Karaś. Ich wspólna przygoda z muzyką rozpoczęła się w 2011 roku, natomiast dwa lata później wydali swoją pierwszą demówkę. Dzięki zainteresowaniu mediów, zespół szybko zyskał popularność. 6 października mieli oni okazję dać swój pierwszy koncert na żywo podczas Warsaw Fashion Weekend.
The Dumplings z koncertowym debiutem podczas Warsaw Fashion Weekend
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.