Newsy

The Dumplings z koncertowym debiutem podczas Warsaw Fashion Weekend

2013-10-07  |  08:35
Mówi:Justyna Święs, Kuba Karaś
Firma:zespół "The Dumplings"
  • MP4
  • W miniony weekend zabrzański duet The Dumplings dał swój pierwszy występ na żywo. Młody zespół zadebiutował na scenie Warsaw Fashion Weekend.

    W skład młodej formacji wchodzi Justyna Święs oraz Kuba Karaś. Poznali się w 2011, gdy Justyna szukała akompaniamentu na konkurs piosenki. Przez kolejne dwa lata krystalizował się styl grupy, aż do momentu, gdy dwójce muzyków udało w końcu stworzyć się własne brzmienie, inspirowane m.in. duetem AlunaGeorge i Yannem Tiersenem. Efektem ich pracy jest 9-utworowa demówka.

    Zespół po wypuszczeniu do sieci swoich kompozycji bardzo szybko stał się niezwykle popularny. Dwójka artystów pojawiła się w programie „20m2 Łukasza”. Na ich temat rozpisywało się również wiele portali muzycznych.

    – Stworzyliśmy materiał, który liczył 9 piosenek. Postanowiliśmy, że najwyższa pora nagrać coś własnego. Pewnego dnia zobaczyłem, że Łukasz Jakóbik udostępnił na swoim facebookowym profilu link zespołu Lemon. Nie znałem ich. Pomyślałem, że jeżeli on poleca u siebie zespoły, które przypadają mu do gustu, to można napisać do niego, czy podobają mu się nasze piosenki. Osobiście liczyłem, że co najwyżej udostępni je u siebie na Facebooku. On natomiast poprosił mnie o numer i zadzwonił, by zaprosić nas do swego programu – stwierdza,  Kuba Karaś w trakcie rozmowy z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Zapytani o wrażenia po pierwszym koncercie oraz plany na przyszłość opowiadają bardzo konkretnie.

    – Śpiewało się świetnie. Może nie było tego widać, jednak mieliśmy ogromną tremę przed występem dla tak dużej publiki – mówi Justyna Święs.

    – Naszym celem na przyszłość jest oczywiście nagranie swojej pierwszej płyty. W dalszym ciągu chcemy grać tak, aby ludziom się podobało – dodaje Karaś.

    Duet nie kryje także zadowolenia z tego jak ich twórczość była do tej pory odbierana.

    – Jak na razie oceny są bardzo dobre. Wszystkim się podoba, a krytyki jest wyjątkowo mało – dodali muzycy.
    Więcej na temat
    Muzyka Łukasz Jakóbiak odkrywcą młodych talentów muzycznych Wszystkie newsy
    2013-10-08 | 10:30

    Łukasz Jakóbiak odkrywcą młodych talentów muzycznych

    Łukasz Jakóbiak, prowadzący internetowy program „20m2 Łukasza”, jest osobą, która zaprezentowała duet The Dumplings szerszej publiczności. Sam celebryta nie ukrywa, że pomoc

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    raca w Newserii

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Moda

    Seriale

    Adam Fidusiewicz: Zagrałem w dwóch amerykańskich serialach. To zupełnie inny komfort pracy niż w Polsce

    Aktor cieszy się ze współpracy z zagranicznymi twórcami filmowymi, bo jak podkreśla – w ten sposób poszerza swoje horyzonty, zdobywa nowe doświadczenia i patrzy na siebie oraz na swój zawód z nieco innej perspektywy. Przekonał się już m.in. że trzeba zainwestować w swój wygląd i ciężko pracować nad sylwetką. Wtedy zwiększają się szanse na zdobycie ciekawej roli. Aktor dumny jest m.in. z roli w amerykańskim serialu kryminalnym „FBI: International”.

    Konsument

    Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

    Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu.