Mówi: | Łukasz Jakóbiak |
Funkcja: | prezenter |
Łukasz Jakóbiak odkrywcą młodych talentów muzycznych
Łukasz Jakóbiak, prowadzący internetowy program „20m2 Łukasza”, jest osobą, która zaprezentowała duet The Dumplings szerszej publiczności. Sam celebryta nie ukrywa, że pomoc w wypromowaniu formacji rozpoczęła falę zgłoszeń od zespołów, które „chcą zostać odkryte” przez niego.
– Już po emisji teasera programu z zabrzańską formacją otrzymałem kilkadziesiąt maili z próbkami materiałów. Zresztą dostaję je w dalszym ciągu. Zdawałem sobie sprawę z czym może wiązać się emisja wywiadu z The Dumplings. Jednak świadomość, że mogę otrzymać masę wiadomości od najróżniejszych zespołów nie mogła sprawić, abym nie wyemitował odcinka z dwójką muzyków. Oni są genialni, naprawdę fenomenalni. Na nikogo się nie zamykam, odbieram wszystkie przychodzące do mnie materiały od młodych grup. Jeżeli coś mi się spodoba, to przesłuchuję i odpisuję – mówi Łukasz Jakóbiak.
Prezenter stwierdza także, że nie ma sensu przypisywać mu roli mecenasa. Jego wkład w promowanie zespołu nie był aż tak duży, jak wszyscy sądzą. Niewielka pomoc jaką mógł zaoferować formacji to dopiero pierwszy krok w ich karierze.
– Patrząc z mojej perspektywy, mogę stwierdzić, iż nie jest łatwo przebić się do mediów. Mi na początku nikt nie chciał pomóc. Musiałem radzić sobie sam. Wybicie się było ciężkim zadaniem, ale bardzo wiele mnie to nauczyło. Na pewno nie będzie tak, że będę prowadził tę dwójkę za rączkę przez całą karierę. Pomogłem im wejść w świat muzyki, pokazać się publiczności oraz wytwórniom. Oczywiście, doradzam im jeszcze w kilku sprawach, jednak nie można tego nazwać prowadzeniem zespołu – mówi Jakóbiak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Celebryta w dalszym ciągu nie szczędzi pochwał młodym wykonawcom.
– Oni są niesamowici. Mają własny styl ubioru, wypowiadania się. Tworzą niepowtarzalną muzykę. Mam nadzieję, że trafią w dobre ręce – dodaje.
The Dumplings to młody duet z Zabrza, w skład którego wchodzi Justyna Święs oraz Kuba Karaś. Ich wspólna przygoda z muzyką rozpoczęła się w 2011 roku, natomiast dwa lata później wydali swoją pierwszą demówkę. Dzięki zainteresowaniu mediów, zespół szybko zyskał popularność. 6 października mieli oni okazję dać swój pierwszy koncert na żywo podczas Warsaw Fashion Weekend.

The Dumplings z koncertowym debiutem podczas Warsaw Fashion Weekend
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Małgorzata Rozenek: Jeżeli chcemy przygotować sobie beach body na lato, to musimy zacząć działać już w lutym. Zmiany są widoczne już po trzech tygodniach prawidłowego odżywiania się
Prezenterka podkreśla, że poprzez swój najnowszy program „Rozenek cudnie chudnie” ma do spełnienia misję. Chce zmotywować kobiety do zadbania o swój wygląd, zachęcić je do zmiany nawyków żywieniowych i pozwolić im uwierzyć, że wcale nie trzeba mieć milionów na koncie, by wyglądać jak prawdziwa gwiazda. Wystarczy konsekwentnie zmieniać swój styl życia na zdrowszy.
Media
Gabi Drzewiecka: Należę do grona szczęśliwców, którzy w trakcie pandemii mieli pracę. Nie dotknęło mnie to aż tak bardzo pod względem finansowym

Prezenterka zapewnia, że pandemia nie odbiła się negatywnie na jej sprawach zawodowych. Co prawda w połowie ubiegłego roku po sześciu latach zakończyła współpracę z radiem Chillizet, ale nie wyklucza, że niedługo pojawi się w innej stacji radiowej. Na razie swoją autorską audycję „Gabinet dźwięku” kontynuuje online i jak podkreśla, nadal spotyka się ona z dużym zainteresowaniem odbiorców. Dziennikarkę można też oglądać na antenach telewizji TVN i Canal+, a jednym z największych wyzwań w najbliższych tygodniach będzie udział w programie Music MasterClass Fundacji Fabryki Norblina.
Finanse
Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży biletów, które są dla nich jednym z głównych źródeł przychodów. W jeszcze trudniejszej sytuacji ekonomicznej znalazły się też tysiące pracowników backstage’owych, takich jak dźwiękowcy, oświetleniowcy, choreografowie czy ekipy scenograficzne. Dziennikarz muzyczny Piotr Metz podkreśla jednak, że publiczność jest spragniona możliwości pójścia na tradycyjny koncert i obcowania z muzyką, dzięki czemu – po zakończeniu przymusowego przestoju – branża muzyczna może przeżyć prawdziwy boom.