Newsy

Kobiety kupują więcej zagranicznych wycieczek niż mężczyźni. Coraz częściej decydują się także na wyjazd w pojedynkę

2014-04-09  |  06:00
Kobiety częściej niż mężczyźni odwiedzają biura podróży i szybciej podejmują decyzję o zakupie zagranicznej wycieczki. Z raportów rezerwacyjnych wynika, że w ostatnich miesiącach panie szukały ofert zarówno na wyjazdy z rodziną, jak i na romantyczne wczasy we dwoje lub z przyjaciółką. Polki nie boją się także samotnych podróży do zagranicznych kurortów, dlatego coraz częściej rezerwują wycieczki tylko dla siebie.  

Na zagraniczne wakacyjne wojaże, kobiety najczęściej wybierają kierunki, gdzie pogoda jest  gwarantowana. Najbardziej popularne są: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria i południe Francji.

Po raz pierwszy, a prowadzimy takie badania od kilkunastu lat już, jeśli chodzi o wczesne rezerwacje, kobiety kupiły więcej wycieczek niż mężczyźni. Jeśli chodzi o strukturę kupowanych wycieczek, to są one rezerwowane zarówno dla rodzin, jak i tylko dla siebie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Kałucki rzecznik prasowy travelplanet.pl.

Kobiety wyjeżdżają na zagraniczne wakacje coraz częściej, a co za tym idzie rosną także ich wymagania co do jakości wyjazdów. Hotel przy plaży, bogata oferta turystyczna i bezpieczny, wygodny dojazd – to tylko niektóre z oczekiwań. Z badań wynika, że Polki są ciekawe świata, chcą podróżować same, a przede wszystkim nie obawiają się tego co nowe i nieznane.

Jeśli chodzi o wczesne rezerwacje na lato, to kobiety kupiły blisko dwa razy więcej wycieczek singlowych od mężczyzn. Być może mamy do czynienia ze zmianą w ogóle sposobu podróżowania u kobiet, które nie boją się już wyjeżdżać same. Nie boją się zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo, jak i o postrzeganie samotnej kobiety podróżującej gdzieś do kurortów – dodaje Jacek Kałucki.

Wzrost aktywności turystycznej kobiet w Polsce jest odzwierciedleniem trendów, jakie od dawna panują na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych. Badania przeprowadzone kilka lat temu w USA pokazały, że kobiety podejmują 80% wszystkich decyzji dotyczących zakupu wycieczek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Media

Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy

Prezenterka przyznaje, że show-biznes rządzi się swoimi prawami i trzeba mieć na uwadze to, że pozory mogą mylić. Nie brakuje bowiem osób, które za wszelką cenę chcą osiągnąć sukces i dbają o swoje interesy kosztem innych. Po dwóch dekadach pracy w świecie mediów i rozrywki, w różnych środowiskach i z różnymi ludźmi, Malwina Wędzikowska potrafi już rozpoznać tych, którzy nie mają wobec niej dobrych intencji.