Newsy

Kobiety kupują więcej zagranicznych wycieczek niż mężczyźni. Coraz częściej decydują się także na wyjazd w pojedynkę

2014-04-09  |  06:00
Kobiety częściej niż mężczyźni odwiedzają biura podróży i szybciej podejmują decyzję o zakupie zagranicznej wycieczki. Z raportów rezerwacyjnych wynika, że w ostatnich miesiącach panie szukały ofert zarówno na wyjazdy z rodziną, jak i na romantyczne wczasy we dwoje lub z przyjaciółką. Polki nie boją się także samotnych podróży do zagranicznych kurortów, dlatego coraz częściej rezerwują wycieczki tylko dla siebie.  

Na zagraniczne wakacyjne wojaże, kobiety najczęściej wybierają kierunki, gdzie pogoda jest  gwarantowana. Najbardziej popularne są: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria i południe Francji.

Po raz pierwszy, a prowadzimy takie badania od kilkunastu lat już, jeśli chodzi o wczesne rezerwacje, kobiety kupiły więcej wycieczek niż mężczyźni. Jeśli chodzi o strukturę kupowanych wycieczek, to są one rezerwowane zarówno dla rodzin, jak i tylko dla siebie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Kałucki rzecznik prasowy travelplanet.pl.

Kobiety wyjeżdżają na zagraniczne wakacje coraz częściej, a co za tym idzie rosną także ich wymagania co do jakości wyjazdów. Hotel przy plaży, bogata oferta turystyczna i bezpieczny, wygodny dojazd – to tylko niektóre z oczekiwań. Z badań wynika, że Polki są ciekawe świata, chcą podróżować same, a przede wszystkim nie obawiają się tego co nowe i nieznane.

Jeśli chodzi o wczesne rezerwacje na lato, to kobiety kupiły blisko dwa razy więcej wycieczek singlowych od mężczyzn. Być może mamy do czynienia ze zmianą w ogóle sposobu podróżowania u kobiet, które nie boją się już wyjeżdżać same. Nie boją się zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo, jak i o postrzeganie samotnej kobiety podróżującej gdzieś do kurortów – dodaje Jacek Kałucki.

Wzrost aktywności turystycznej kobiet w Polsce jest odzwierciedleniem trendów, jakie od dawna panują na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych. Badania przeprowadzone kilka lat temu w USA pokazały, że kobiety podejmują 80% wszystkich decyzji dotyczących zakupu wycieczek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.