Newsy

Kobiety kupują więcej zagranicznych wycieczek niż mężczyźni. Coraz częściej decydują się także na wyjazd w pojedynkę

2014-04-09  |  06:00
Kobiety częściej niż mężczyźni odwiedzają biura podróży i szybciej podejmują decyzję o zakupie zagranicznej wycieczki. Z raportów rezerwacyjnych wynika, że w ostatnich miesiącach panie szukały ofert zarówno na wyjazdy z rodziną, jak i na romantyczne wczasy we dwoje lub z przyjaciółką. Polki nie boją się także samotnych podróży do zagranicznych kurortów, dlatego coraz częściej rezerwują wycieczki tylko dla siebie.  

Na zagraniczne wakacyjne wojaże, kobiety najczęściej wybierają kierunki, gdzie pogoda jest  gwarantowana. Najbardziej popularne są: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria i południe Francji.

Po raz pierwszy, a prowadzimy takie badania od kilkunastu lat już, jeśli chodzi o wczesne rezerwacje, kobiety kupiły więcej wycieczek niż mężczyźni. Jeśli chodzi o strukturę kupowanych wycieczek, to są one rezerwowane zarówno dla rodzin, jak i tylko dla siebie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Kałucki rzecznik prasowy travelplanet.pl.

Kobiety wyjeżdżają na zagraniczne wakacje coraz częściej, a co za tym idzie rosną także ich wymagania co do jakości wyjazdów. Hotel przy plaży, bogata oferta turystyczna i bezpieczny, wygodny dojazd – to tylko niektóre z oczekiwań. Z badań wynika, że Polki są ciekawe świata, chcą podróżować same, a przede wszystkim nie obawiają się tego co nowe i nieznane.

Jeśli chodzi o wczesne rezerwacje na lato, to kobiety kupiły blisko dwa razy więcej wycieczek singlowych od mężczyzn. Być może mamy do czynienia ze zmianą w ogóle sposobu podróżowania u kobiet, które nie boją się już wyjeżdżać same. Nie boją się zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo, jak i o postrzeganie samotnej kobiety podróżującej gdzieś do kurortów – dodaje Jacek Kałucki.

Wzrost aktywności turystycznej kobiet w Polsce jest odzwierciedleniem trendów, jakie od dawna panują na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych. Badania przeprowadzone kilka lat temu w USA pokazały, że kobiety podejmują 80% wszystkich decyzji dotyczących zakupu wycieczek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.