Mówi: | Michał Rokosz |
Firma: | Foodpanda |
Mężczyźni częściej niż kobiety zamawiają jedzenie do domu. Najczęściej pizzę, burgery i chińszczyznę
Mężczyźni zamawiają jedzenie do domu znacznie częściej niż kobiety. Przyczyną zazwyczaj jest wygoda lub brak umiejętności kulinarnych. Panowie najchętniej zamawiają pizzę i coraz bardziej popularne burgery.
– Pizza to idealne danie dla większej liczby osób. Jest smaczna, sycąca i łatwo ją podzielić. Większość lokali gastronomicznych, nie tylko pizzerii, ma ją w swojej ofercie, dlatego zamówienie jest szybkie i proste, a wybór wariantu smakowego praktycznie nieograniczony – mówi agencji informacyjnej Michał Rokosz z portalu Foodpanda oferującego dostawę jedzenia z różnego rodzaju lokali gastronomicznych.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy w większych miastach odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania burgerami. Do tej pory były dostępne głównie w barach. Obecnie są zamawiane do domu równie często jak pizza.
– Główną przyczyną rosnącej popularności burgerów jest znaczne podniesienie ich jakości i smaku. Obecnie danie to ma niewiele wspólnego z bułką z kotletem odgrzewanym w mikrofalówce w ciasnej przyczepie campingowej. Na rynku powstaje wiele coraz bardziej rozpoznawalnych brandów, które przyrządzają dobrej jakości hamburgery z prawdziwej wołowiny, ze zdrowymi dodatkami i niebanalnymi sosami. Takie burgery posiadają dużą wartość odżywczą, a ich ceny nie są wygórowane. Zestaw z frytkami można kupić nawet za 12 zł – dodaje Michał Rokosz.
Zamawiający coraz częściej zwracają uwagę na skład spożywanych posiłków. Wynika to ze wzrostu świadomości na temat metod produkcji żywności, prowadzenia zdrowego stylu życia lub określonej diety. Wiele lokali poszerza ofertę właśnie o dania dietetyczne, również w dostawie.
– Reżim treningowy lub dieta nie są powodem, by rezygnować z dań z dostawą do domu. Różnego rodzaju lokale wegetariańskie lub serwujące zdrową żywność mają naprawdę bogatą ofertę. Nawet mniejsze lokale zorientowane na tradycyjną kuchnię polską zazwyczaj proponują też mniej kaloryczne i pozbawione tłuszczu dania, które spełniają wymogi nowoczesnych diet – zapewnia ekspert.
Mężczyźni najczęściej zamawiają jedzenie do domu w godzinach popołudniowych, a także w weekendowe wieczory.
– Potrawą najczęściej zamawianą późnymi wieczorami lub w nocy jest pizza. Odnotowano również większe zainteresowanie dostawą do domu we wtorki i środy. Powodem są rozgrywki piłkarskie, np. Liga Mistrzów. Są one idealną okazją do spotkania w męskim gronie przy piwie i smacznym jedzeniu – mówi Michał Rokosz.
Zamawiając jedzenie przez internet, panowie decydują się na bardziej wyszukane potrawy, niż kiedy składają zamówienie telefonicznie. Im dłuższe przeglądanie menu, tym większa szansa na to, że wybiorą mniej popularne, regionalne lub egzotyczne danie, np. sushi.
Czytaj także
- 2024-10-02: Jan Błachowicz: Podczas wyprawy do Azji czasami byliśmy głodni. Próbowaliśmy jajka z płodem rozwiniętym w środku
- 2024-09-26: Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak: Nasza kolejna podróż będzie znowu do Azji. Ale tym razem będziemy mieli gdzie spać i nie będziemy łapać stopa
- 2023-12-21: Specjalne etykiety mogłyby zniechęcać konsumentów do kupowania mięsa. To skuteczniejsza metoda na ograniczenie jego spożycia niż zakazy czy wzrost cen
- 2023-11-30: Technologie rewolucjonizują biznes restauracyjny. Kioski samoobsługowe, kody QR, a wkrótce sztuczna inteligencja będą standardem w branży gastronomicznej
- 2023-11-24: Żywność convenience staje się alternatywą dla jedzenia w restauracjach. Konsumenci coraz częściej wybierają gotowe dania w sklepach
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-11-14: Rozmiar opisów w menu może wpływać na wybory gości restauracji. Niższa kaloryczność opisana większą czcionką skłania do zdrowszych opcji
- 2023-08-16: Jedzenie mięsa jest utożsamiane z męskością. Mężczyźni weganie padają ofiarami krzywdzących stereotypów
- 2023-08-18: Przewlekły stres zaburza reakcję mózgu na sytość. Konsekwencją jest przejadanie się i częstsze sięganie po słodkie i wysokokaloryczne posiłki
- 2023-05-19: Polacy chcą produktów żywnościowych bez cierpienia zwierząt. Są skłonni płacić za nie więcej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.