Newsy

Michał Piróg skanuje produkty w sklepie, żeby zobaczyć, czy są ekologiczne

2013-11-27  |  09:30
Michał Piróg promuje ekologię. Rady tancerza na bycie eko są bardzo proste: zakręcanie wody podczas mycia zębów i branie prysznica zamiast kąpieli. Tancerz dodatkowo poleca każdemu skanowanie produktów w sklepie, by zobaczyć, jaki mają wpływ na środowisko. Podobnie robi Agnieszka Szulim czy Kinga Rusin.

Za zmiany w środowisku, zmianę klimatu odpowiada przede wszystkim człowiek. Każdy z nas może zacząć dbać o środowisko i to podczas codziennych czynności. Polacy są na bakier z ekologią, ale zmienić ma to aplikacja Live Green, którą promują gwiazdy.

– Ekologia nie jest trudna. Aby nas o tym przekonać, została stworzona aplikacja mobilna Live Green na telefony komórkowe, na iPady, na smartfony – informuje Michał Piróg w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Wraz z tancerzem w akcji promującej bycie eko biorą udział: Agnieszka Szulim, Kinga Rusin, Reni Jusis, Katarzyna Bujakiewicz. Co ciekawe Piróg jest jedynym mężczyzną promującym kampanię społeczną. Jak sam żartuje, "mężczyźni są na bakier z ekologią", ale projekt Live Green ma to zmienić.

– Powstała aplikacja mobilna, łącznie ze skanerem, który ma pomóc w wyborze ekologicznych produktów w sklepie. Skanujemy wszystkie znaczki na opakowaniu produktu i dostajemy całą historię, jak powstało, czy to jest ekologiczne, ile się będzie rozkładało, jaki ma wpływ na środowisko i czy jest biodegradowalne. Oprócz tego na aplikacji jest mnóstwo porad, jak oszczędzać przyrodę – opowiada tancerz.

Live Green ma zwiększyć świadomość ekologiczną Polaków, począwszy od segregacji śmieci, przez szybkie kąpiele i zakręcanie wody podczas mycia zębów, do zakręcania kaloryferów podczas wietrzenia mieszkania czy na czas wyjazdów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.