Mówi: | Michel Moran |
Funkcja: | juror w programie „MasterChef Nastolatki” |
Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
Restaurator uważa, że Dzień Kobiet to piękna tradycja i należy ją kultywować, bo jest to wyraz wdzięczności i szacunku dla wszystkich pań, niezależnie od wieku, zawodu, statusu społecznego czy materialnego. Zdaniem Michela Morana wystarczy symboliczny kwiatek, by na twarzy jakiejś pani pojawił się uśmiech.
Juror w programie „MasterChef Nastolatki” zauważa, że nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach 8 marca mężczyźni kierują w stronę kobiet życzenia i obdarowują je kwiatami czy też okolicznościowymi upominkami. Jego zdaniem to święto absolutnie nie powinno być postrzegane jako komunistyczne.
– W Polsce myślimy o Dniu Kobiet, który przypomina nam czasy PRL-owskie i tak dalej. Ale prawda jest taka, że ten 8 marca to jest Światowy Dzień Kobiet. To nie jest tylko w Polsce i to nie jest pamiątka z PRL-u. To jest dzień, kiedy szanujemy każdą kobietę, nie tylko żonę, mamę, ale każdą. Dlatego muszą być takie dni i to jest piękne – mówi agencji Newseria Lifestyle Michel Moran.
Restaurator uważa, że tego dnia wszystkie kobiety powinny czuć się ważne i docenione. On sam jak najbardziej planuje celebrować to święto i sprawiać radość paniom ze swojego otoczenia.
– Będę świętować w pracy. Na pewno będą prezenciki oraz kolorowe, świeże i pachnące kwiaty – dodaje.
Z badania przeprowadzonego przez Empik wynika, że 8 marca świętuje zdecydowana większość kobiet (85 proc.). Blisko 60 proc. Polek otrzymuje w tym dniu życzenia, a połowa – także prezenty. Najczęściej od męża czy partnera (81 proc.) oraz od taty lub teścia (55 proc.), ale nie tylko. 8 marca kobiety mogą się spodziewać upominków również od innych bliskich kobiet (28 proc.), znajomych (28 proc.) czy pracodawcy (25 proc.). Co ciekawe, aż połowa badanych Polek planuje obdarować z tej okazji samą siebie.
Czytaj także
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-16: Qczaj: Byłem beznadziejnym uczniem, powtarzałem klasę w szkole średniej. Ale poradziłem sobie w życiu lepiej niż niejedna osoba z czerwonym paskiem
- 2024-09-27: Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy. Susze pogłębiają trudną sytuację rolników
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-09-16: Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-24: Aleksandra Adamska: Mój kalendarz zapełniony jest po brzegi. Mam taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie jestem już w stanie zrobić nic dodatkowego
- 2024-08-19: Co czwarta kobieta poniżej 20. roku życia doświadczyła przemocy ze strony partnera. Problem dotyczy nie tylko krajów o niskich dochodach i dużych nierównościach
- 2024-08-05: Polki nie inwestują z myślą o emeryturze. Problemem są zarobki niższe niż mężczyzn i obawa o stratę środków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.