Newsy

Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie

2024-03-07  |  06:40

Restaurator uważa, że Dzień Kobiet to piękna tradycja i należy ją kultywować, bo jest to wyraz wdzięczności i szacunku dla wszystkich pań, niezależnie od wieku, zawodu, statusu społecznego czy materialnego. Zdaniem Michela Morana wystarczy symboliczny kwiatek, by na twarzy jakiejś pani pojawił się uśmiech.

Juror w programie „MasterChef Nastolatki” zauważa, że nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach 8 marca mężczyźni kierują w stronę kobiet życzenia i obdarowują je kwiatami czy też okolicznościowymi upominkami. Jego zdaniem to święto absolutnie nie powinno być postrzegane jako komunistyczne.

– W Polsce myślimy o Dniu Kobiet, który przypomina nam czasy PRL-owskie i tak dalej. Ale prawda jest taka, że ten 8 marca to jest Światowy Dzień Kobiet. To nie jest tylko w Polsce i to nie jest pamiątka z PRL-u. To jest dzień, kiedy szanujemy każdą kobietę, nie tylko żonę, mamę, ale każdą. Dlatego muszą być takie dni i to jest piękne – mówi agencji Newseria Lifestyle Michel Moran.

Restaurator uważa, że tego dnia wszystkie kobiety powinny czuć się ważne i docenione. On sam jak najbardziej planuje celebrować to święto i sprawiać radość paniom ze swojego otoczenia.

– Będę świętować w pracy. Na pewno będą prezenciki oraz kolorowe, świeże i pachnące kwiaty – dodaje.

Z badania przeprowadzonego przez Empik wynika, że 8 marca świętuje zdecydowana większość kobiet (85 proc.). Blisko 60 proc. Polek otrzymuje w tym dniu życzenia, a połowa – także prezenty. Najczęściej od męża czy partnera (81 proc.) oraz od taty lub teścia (55 proc.), ale nie tylko. 8 marca kobiety mogą się spodziewać upominków również od innych bliskich kobiet (28 proc.), znajomych (28 proc.) czy pracodawcy (25 proc.). Co ciekawe, aż połowa badanych Polek planuje obdarować z tej okazji samą siebie. 

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.