Newsy

Blogerzy: Polacy ubierają się coraz lepiej

2013-10-09  |  10:30
Coraz chętniej eksperymentujemy ze swoim wyglądem – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 100 blogerów modowych. Według nich średnio co trzeci mieszkaniec naszego kraju podąża za najnowszymi trendami. Większość zgadza się z tym, że z modą na polskich ulicach nie jest wcale źle. 

 – Według 40 proc. respondentów, Polacy ubierają się bezpiecznie i skromnie. Co trzeci Polak lubi eksperymentować i podążać za modowymi trendami. Tylko 14 proc. z nas ślepo podąża za modą, co przybiera czasami trochę oddźwięk karykaturalny –  podsumowuje badania Aleksandra Dobroń  z firmy Stendi.pl, która organizowała akcję.

Blogerzy podpowiedzieli też, co warto nosić w tym sezonie. Większość zgodnie przyznała, że modne będą nadal m.in minimalizm, kolory biały i czarny, punkowy styl, pastele oraz azteckie wzory. Do szafy warto już schować natomiast buty ze szpicem. Niemodne będą też ubrania w kolorach neonowych, choć nie wszyscy blogerzy są co do tego zgodni.

 –  Kolory te wzbudzają dość mocne kontrowersje, ponieważ są wskazywane jako kity, jak i hity – wyjaśnia  Aleksandra Dobroń.

Wśród badanych znalazły się znane blogowe nazwiska m.in. Charlize Mystery i Macademian Girl, która w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle opowiedziała o tym, co warto założyć tej jesieni i zimy.

 – Są to buty na słupku, stylowe białe kozaczki, botki za kostkę takie też trochę wyższe, kolory typu guma balonowa – mówi Macademian Girl – W zimie bardzo modne będą również tzw.wzory patchwork czyli rzeczy, które składają się z różnych materiałów oraz odcienie głębokiego oceanu czyli takie bardzo mocne granaty – wylicza blogerka i dodaje, że tak naprawdę trendy w ostatnich latach za bardzo się nie zmieniły.

Badania na blogerach modowych przeprowadzono w Polsce po raz pierwszy. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.