Mówi: | Elżbieta Wierzbicka |
Funkcja: | organizatorka konkursu Miss World Poland |
E. Wierzbicka (organizatorka Miss World Poland): Do konkursów piękności przylgnęła łatka, że jest miss i sponsor. To nie jest prawda
Oskarżenia o molestowanie często wysuwają dziewczyny, które przegrały – uważa Elżbieta Wierzbicka, organizatorka Miss World Poland. Jej zdaniem media zbyt często koncentrują się na sensacyjnych doniesieniach zza kulis konkursów piękności. Uczula jednak kandydatki do korony, by uważnie czytały regulamin konkursu i sprawdzały, kto jest jego organizatorem.
Elżbieta Wierzbicka przez osiem lat pełniła funkcję prezesa Biura Miss Polonia. Obecnie jest organizatorką konkursu Miss World Poland, którego pierwszy finał odbył się 5 października. Wierzbicka chce, by polskie konkursy piękności, wzorem zagranicznych imprez tego typu, stały się platformą do promocji kraju, firm oraz ciekawych idei. Jej zdaniem królowa piękności mogłaby być np. ambasadorką idei zdrowego odżywiania lub działalności dobroczynnej. Wierzbicka uważa jednak, że w Polsce wybory miss niezasłużenie cieszą się złą reputacją.
– Do konkursów miss przylgnęła taka łatka, że jest miss i sponsor. A to nie jest prawda, ponieważ firmy, które wspierają konkurs piękności, po prostu promują się, taką formę promocji wybierają i to nie ma nic wspólnego z tym, co opisują media, które szukają taniej sensacji – mówi Elżbieta Wierzbicka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zdaniem organizatorki Miss World Poland media niepotrzebnie koncentrują się na marginalnych przypadkach nadużyć, które mogą zdarzyć się w każdym środowisku. W kwietniu tego roku o molestowaniu seksualnym i szantażu mówiła ubiegłoroczna Miss Wielkopolski Maja Nizio. Najpiękniejsza Wielkopolanka twierdziła, że nagrodę główną, czyli wycieczkę do Hiszpanii, miała dostać w zamian za seks z organizatorem konkursu. Zdaniem Elżbiety Wierzbickiej tego typu oskarżenia często wysuwają dziewczęta, które nie odniosły sukcesu w konkursie.
– Z mojego doświadczenia wynika, że dziewczyny, które zdobyły tytuł, nigdy nie żałują, że wystartowała, ani nie mówią, że wydarzyło się coś złego – podkreśla Elżbieta Wierzbicka.
Była prezes Biura Miss Polonia nie zaprzecza jednak, że podczas wyborów królowej piękności zdarzają się przypadki wykorzystywania seksualnego. Dlatego wszystkim dziewczętom marzącym o koronie radzi dokładnie sprawdzić historię konkursu, dowiedzieć się, kto jest jego organizatorem i gdzie odbywają się finały konkursu. Kandydatki do korony powinny także bardzo dokładnie czytać regulamin wyborów, w których planują uczestniczyć.
– To bardzo świadczy o poziomie konkursu i później tylko mogą być rozczarowane, ponieważ takiego wyboru dokonały. Bo naprawdę muszą sprawdzić, kto to organizuje, gdzie dana dziewczyna pojedzie i jaki partner współpracuje, czyli jaki partner stoi za tym organizatorem – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Prestiżowe konkursy piękności coraz częściej koncentrują się nie tyko na urodzie kandydatek do korony, lecz także ich na nieposzlakowanej opinii i prowadzonej przez nie działalności charytatywnej. Aby podkreślić tę zmianę, organizatorka konkursu Miss World w tym roku zrezygnowała z pokazów w bikini. Nie odbyły się one także w finale Miss World Poland.
Czytaj także
- 2025-07-18: Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie
- 2025-07-11: Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-21: Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski
- 2025-07-18: Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta
- 2025-07-18: Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-07-10: Nowy raport KE wskazuje pewną poprawę w zakresie praworządności w Unii. Parlament chce silniejszych instrumentów do jej ochrony
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.