Newsy

E. Wierzbicka (organizatorka Miss World Poland): Do konkursów piękności przylgnęła łatka, że jest miss i sponsor. To nie jest prawda

2015-10-07  |  06:30

Oskarżenia o molestowanie często wysuwają dziewczyny, które przegrały – uważa Elżbieta Wierzbicka, organizatorka Miss World Poland. Jej zdaniem media zbyt często koncentrują się na sensacyjnych doniesieniach zza kulis konkursów piękności. Uczula jednak kandydatki do korony, by uważnie czytały regulamin konkursu i sprawdzały, kto jest jego organizatorem. 

Elżbieta Wierzbicka przez osiem lat pełniła funkcję prezesa Biura Miss Polonia. Obecnie jest organizatorką konkursu Miss World Poland, którego pierwszy finał odbył się 5 października. Wierzbicka chce, by polskie konkursy piękności, wzorem zagranicznych imprez tego typu, stały się platformą do promocji kraju, firm oraz ciekawych idei. Jej zdaniem królowa piękności mogłaby być np. ambasadorką idei zdrowego odżywiania lub działalności dobroczynnej. Wierzbicka uważa jednak, że w Polsce wybory miss niezasłużenie cieszą się złą reputacją.

– Do konkursów miss przylgnęła taka łatka, że jest miss i sponsor. A to nie jest prawda, ponieważ firmy, które wspierają konkurs piękności, po prostu promują się, taką formę promocji wybierają i to nie ma nic wspólnego z tym, co opisują media, które szukają taniej sensacji mówi Elżbieta Wierzbicka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem organizatorki Miss World Poland media niepotrzebnie koncentrują się na marginalnych przypadkach nadużyć, które mogą zdarzyć się w każdym środowisku. W kwietniu tego roku o molestowaniu seksualnym i szantażu mówiła ubiegłoroczna Miss Wielkopolski Maja Nizio. Najpiękniejsza Wielkopolanka twierdziła, że nagrodę główną, czyli wycieczkę do Hiszpanii, miała dostać w zamian za seks z organizatorem konkursu. Zdaniem Elżbiety Wierzbickiej tego typu oskarżenia często wysuwają dziewczęta, które nie odniosły sukcesu w konkursie.

– Z mojego doświadczenia wynika, że dziewczyny, które zdobyły tytuł, nigdy nie żałują, że wystartowała, ani nie mówią, że wydarzyło się coś złego – podkreśla Elżbieta Wierzbicka. 

Była prezes Biura Miss Polonia nie zaprzecza jednak, że podczas wyborów królowej piękności zdarzają się przypadki wykorzystywania seksualnego. Dlatego wszystkim dziewczętom marzącym o koronie radzi dokładnie sprawdzić historię konkursu, dowiedzieć się, kto jest jego organizatorem i gdzie odbywają się finały konkursu. Kandydatki do korony powinny także bardzo dokładnie czytać regulamin wyborów, w których planują uczestniczyć.

– To bardzo świadczy o poziomie konkursu i później tylko mogą być rozczarowane, ponieważ takiego wyboru dokonały. Bo naprawdę muszą sprawdzić, kto to organizuje, gdzie dana dziewczyna pojedzie i jaki partner współpracuje, czyli jaki partner stoi za tym organizatorem – mówi Elżbieta Wierzbicka. 

Prestiżowe konkursy piękności coraz częściej koncentrują się nie tyko na urodzie kandydatek do korony, lecz także ich na nieposzlakowanej opinii i prowadzonej przez nie działalności charytatywnej. Aby podkreślić tę zmianę, organizatorka konkursu Miss World w tym roku zrezygnowała z pokazów w bikini. Nie odbyły się one także w finale Miss World Poland.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy

Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze

Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.