Newsy

E. Wierzbicka (organizatorka Miss World Poland): Do konkursów piękności przylgnęła łatka, że jest miss i sponsor. To nie jest prawda

2015-10-07  |  06:30

Oskarżenia o molestowanie często wysuwają dziewczyny, które przegrały – uważa Elżbieta Wierzbicka, organizatorka Miss World Poland. Jej zdaniem media zbyt często koncentrują się na sensacyjnych doniesieniach zza kulis konkursów piękności. Uczula jednak kandydatki do korony, by uważnie czytały regulamin konkursu i sprawdzały, kto jest jego organizatorem. 

Elżbieta Wierzbicka przez osiem lat pełniła funkcję prezesa Biura Miss Polonia. Obecnie jest organizatorką konkursu Miss World Poland, którego pierwszy finał odbył się 5 października. Wierzbicka chce, by polskie konkursy piękności, wzorem zagranicznych imprez tego typu, stały się platformą do promocji kraju, firm oraz ciekawych idei. Jej zdaniem królowa piękności mogłaby być np. ambasadorką idei zdrowego odżywiania lub działalności dobroczynnej. Wierzbicka uważa jednak, że w Polsce wybory miss niezasłużenie cieszą się złą reputacją.

– Do konkursów miss przylgnęła taka łatka, że jest miss i sponsor. A to nie jest prawda, ponieważ firmy, które wspierają konkurs piękności, po prostu promują się, taką formę promocji wybierają i to nie ma nic wspólnego z tym, co opisują media, które szukają taniej sensacji mówi Elżbieta Wierzbicka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem organizatorki Miss World Poland media niepotrzebnie koncentrują się na marginalnych przypadkach nadużyć, które mogą zdarzyć się w każdym środowisku. W kwietniu tego roku o molestowaniu seksualnym i szantażu mówiła ubiegłoroczna Miss Wielkopolski Maja Nizio. Najpiękniejsza Wielkopolanka twierdziła, że nagrodę główną, czyli wycieczkę do Hiszpanii, miała dostać w zamian za seks z organizatorem konkursu. Zdaniem Elżbiety Wierzbickiej tego typu oskarżenia często wysuwają dziewczęta, które nie odniosły sukcesu w konkursie.

– Z mojego doświadczenia wynika, że dziewczyny, które zdobyły tytuł, nigdy nie żałują, że wystartowała, ani nie mówią, że wydarzyło się coś złego – podkreśla Elżbieta Wierzbicka. 

Była prezes Biura Miss Polonia nie zaprzecza jednak, że podczas wyborów królowej piękności zdarzają się przypadki wykorzystywania seksualnego. Dlatego wszystkim dziewczętom marzącym o koronie radzi dokładnie sprawdzić historię konkursu, dowiedzieć się, kto jest jego organizatorem i gdzie odbywają się finały konkursu. Kandydatki do korony powinny także bardzo dokładnie czytać regulamin wyborów, w których planują uczestniczyć.

– To bardzo świadczy o poziomie konkursu i później tylko mogą być rozczarowane, ponieważ takiego wyboru dokonały. Bo naprawdę muszą sprawdzić, kto to organizuje, gdzie dana dziewczyna pojedzie i jaki partner współpracuje, czyli jaki partner stoi za tym organizatorem – mówi Elżbieta Wierzbicka. 

Prestiżowe konkursy piękności coraz częściej koncentrują się nie tyko na urodzie kandydatek do korony, lecz także ich na nieposzlakowanej opinii i prowadzonej przez nie działalności charytatywnej. Aby podkreślić tę zmianę, organizatorka konkursu Miss World w tym roku zrezygnowała z pokazów w bikini. Nie odbyły się one także w finale Miss World Poland.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.