Mówi: | Joanna Horodyńska |
Funkcja: | stylistka |
Joanna Horodyńska: Trudno jest projektantom stworzyć coś, co będzie w miarę wygodne i spowoduje, że będziemy mieć dreszcze
Stylistka wierzy, że młodzi projektanci są jeszcze w stanie zaskoczyć polski rynek modowy. Warunkiem jest jednak niebanalny pomysł i dobre wykonanie projektów. Ważne jest bowiem to, by proponowane przez nich ubrania były zarówno oryginalne, jak i praktyczne.
– To naprawdę musi być coś niewiarygodnego, coś do noszenia, co jest oryginalne i wyróżnia się. Trudno jest stworzyć coś, co będziemy mogli nosić, będzie wygodne w miarę i co spowoduje, że będziemy mieć dreszcze – mówi agencji Newseria Joanna Horodyńska, stylistka.
Zdaniem Horodyńskiej, ci, którzy chcą zaistnieć w branży modowej, nie powinni iść utartymi szlakami i oglądać się na innych, tylko wytyczać własne ścieżki. W modzie cenione są bowiem unikatowe projekty.
– Cenię w młodych ludziach to, że czasami oni są jacyś dziwni, tajemniczy, żeby to było dla mnie zaskakujące, a nawet żebym się przez chwilę bała tych osób, żeby coś takiego było w środku. Jestem pewna, że ta osobowość tutaj jest niezwykle ważna, oczywiście talent też, ale też osobowość przede wszystkim – mówi Joanna Horodyńska.
Stylistka wierzy, że w młodych projektantach drzemie duży potencjał. Jedni nie mają jednak odwagi, by zrealizować swoje pomysły, inni nie mają wystarczających środków na rozpoczęcie biznesu.
– Czasem można mieć duży talent, a jednak być bardzo zgaszoną osobą, która najlepiej czuje się wyłącznie w czterech ścianach i nic z tego nie wyjdzie, bo my musimy wyjść do ludzi, do świata – mówi Joanna Horodyńska.
Joanna Horodyńska zasiada w jury prestiżowego konkursu dla młodych projektantów – Fashion Designer Awards, autorstwa Joanny Sokołowskiej-Pronobis. Stylistka przyznaje, że oceniając pracę, zwraca szczególną uwagę na konstrukcje i dobre szycie, a także na sposób łączenia tkanin.
Czytaj także
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-23: Rząd chce większego udziału polskich firm budowlanych w projektach energetycznych. Ma to być element nowej ustawy offshorowej
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.