Newsy

Lucyna Szymańska o „Top Model”: podczas castingów rozglądam się za dziewczynami, które w przyszłości będą moimi modelkami

2014-06-30  |  06:40
Mówi:Lucyna Szymańska
Funkcja:założycielka agencji modelek D'Vision
  • MP4
  • Rozpoczęły się castingi do 4. edycji programu „Top Model”. Wiele modelek zostało odrzuconych ze względu na wiek czy wzrost, nie oznacza to jednak, że dziewczyny te nie rozpoczną kariery za kilka lat. Program „Top Model” bez wątpienia jest przepustką do branży dla wielu jego uczestniczek. 

    Etap poszukiwań nowej twarzy w modelingu to ciężka i żmudna praca, która nie zawsze zaowocuje podpisaniem kontraktu. Agencje nie tylko szukają nowych twarzy podczas castingów, lecz także rozglądają się na portalach społecznościowych czy ulicy.

     – Poszukiwania nowych modelek odbywają się przede wszystkim przez castingi, ale też mnóstwo dziewczyn przysyła zgłoszenia do naszej agencji. Czasami gdzieś wyszukujemy je w internecie, ale oczywiście zdarza się, że znajdujemy je, przechodząc na ulicy, w centrum handlowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle założycielka agencji modelek D'Vision Lucyna Szymańska.

    Do agencji spływa bardzo dużo zgłoszeń, jednak jak mówi Szymańska 80% z nich nie spełnia kryteriów. Na castingi dla modelek przychodzą tłumy młodych dziewcząt, jednak wiele z nich nie ma predyspozycji do pracy modelki. Często zdarza się, że na castingi przychodzą zbyt młode dziewczyny. Wiele agencji wyznacza sobie granicę wieku dla modelek od 13. lub 14. roku życia.

    Właśnie wróciłam z castingu w Gdańsku i wśród dziewczyn, które przyszły na casting, znalazłam dwie bardzo młodziutkie dziewczyny. Wiadomo, nie nadawały się ze względu na wiek do agencji, natomiast przyszłościowo niewykluczone, że będą u mnie modelkami – zapowiada Szymańska.

    Program „Top Model”, który ma za zadanie nie tylko promować modeling, lecz także wyszukać nowe twarze, które staną na polskich i zagranicznych wybiegach. Mimo że program ma charakter telewizyjnego show, jest on ważny dla samej branży.

    Zauważyłam przez ostatnie 3-4 lata, że dzięki „Top Model” jednak więcej osób się tym interesuje. Ten biznes i zawód modelki został bardziej przybliżony. Wiadomo, że jest to show, że ten świat jest bardziej barwnie pokazany, ale wiele rzeczy faktycznie tak wygląda w naszej branży – dodaje Szymańska.

    Lucyna Szymańska znana jest w środowisku mody jako założycielka agencji modelek D'Vision. Agencja ta wypromowała m.in Anję Rubik i Zuzannę Bijoch.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

    Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

    Prawo

    Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

    Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

    Handel

    Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

    Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.