Mówi: | Wojciech Piotr Onak |
Funkcja: | kierownik marki Mohito |
Luksusowe linie w odzieżowych sieciówkach odznaczają się klasycznymi fasonami i stonowaną kolorystyką
Luksusowe linie proponowane przez sieciówki to odpowiedź na potrzeby nowoczesnych kobiet lubiących luksus, ale nie mogących pozwolić sobie na ubrania z dużych domów mody. Kolekcje te cechują stonowane kolory i klasyczne fasony, które nigdy nie wychodzą z mody. Uszyte są z wysokiej jakości materiałów, bardzo podobnych do tych, których używają znani kreatorzy mody.
Sieciówki już od kilku sezonów wprowadzają do swojej oferty luksusowe linie, jednak w tym roku trend ten wyraźnie przybiera na sile. Ubrania z ekskluzywnych kolekcji cechują się jakością bardzo zbliżoną do odzieży proponowanej przez największe domy mody. Ich cena przewyższa koszt zwykłych kolekcji sieciówek, jest jednak znacznie niższa niż ubrań znanych kreatorów.
– Klientka obecnie lubi kupować dobre rzeczy i wiadomo, że nie chce mieć całej szafy w luksusowych rzeczach czy w wysokiej jakości jedwabiach, kaszmirach czy skórze, tylko chce mieszać. Chce mieć jedną rzecz droższą, która zostanie na kilka sezonów, a później do tego dołożyć kilka rzeczy tańszych, które może wymieniać sobie na przykład po sezonie czy dwóch – mówi Wojciech Piotr Onak, kierownik marki Mohito, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Zdaniem ekspertów kobiety lubią robić odzieżowe zakupy w jednym sklepie. Dzięki wprowadzaniu linii ekskluzywnych w sieciówkach mogą w jednym miejscu kupić ubrania wyższej jakości, ale po przystępnej cenie, i uzupełnić je tańszymi elementami garderoby. Materiały używane w kolekcjach ekskluzywnych mają zazwyczaj wysoką jakość, są to skóry, kaszmiry, wełny, bardzo dobra gatunkowo bawełna i jedwab.
– Kroje są uniwersalne, ale cały czas bardzo modne. Coś takiego, co możemy założyć tej jesieni, ale jednocześnie wyjmiemy to z szafy za 2-3 lata i znowu powiemy: „To mi dalej pasuje”. Bo jest to coś, co się powtarza w jakimś tam stopniu, tylko oczywiście z jakimś twistem danej marki modowej – mówi Wojciech Piotr Onak.
Firma Marks & Spencer w swojej luksusowej kolekcji Best of British proponuje klasyczne czarne trencze, dopasowane sukienki, tuniki z żakardu oraz proste wełniane płaszcze w kolorze indygo i czerni. Cała linia uszyta została z wysokiej jakości tkanin, m.in. szkockiego kaszmiru, wełny z Yorkshire. Luksusową linię rok temu wprowadziła także hiszpańska marka Mango. W kolekcji Premium, której twarzą została Anja Rubik, można znaleźć klasyczne kopertowe koszule, eleganckie szerokie spodnie, dżinsy z prostą nogawką. Dominuje nieśmiertelne połączenie czerni i bieli, uzupełnione przez modne w sezonie jesień-zima 2014/2015 pastele oraz grafity. W tym sezonie z luksusową kolekcją debiutuje także rodzima marka Mohito.
– Na jesień-zima 2014 powinniśmy na pewno zwrócić uwagę na skóry. Skórzane spodnie, skórzane kurtki, do tego oversizowe swetry, duże formy. Oczywiście jakaś koszula jedwabna, którą możemy włożyć na przykład pod sweter czy kurtkę. Rzeczy są naturalne i bardzo wygodne – mówi Wojciech Piotr Onak.
W kolekcji znalazły się obcisłe spodnie, ołówkowe spódnice, tuniki, ramoneski oraz płaszcze o kroju szlafroka. Linia zawiera także akcesoria i dodatki: efektowne kolie i bransolety, klasyczne kopertówki i duże torby na co dzień, a także niezwykle modne w tym sezonie sięgające uda skórzane kozaki. Takie buty proponują kobietom najwięksi światowi projektanci, m.in. Ralph Lauren i Donna Karan.
Czytaj także
- 2024-11-20: Część linii lotniczych unika wypłacania odszkodowań za opóźnione lub niezrealizowane loty. Może im grozić zajęcie samolotu przez windykatora
- 2024-10-23: Tylko połowa poszkodowanych pasażerów walczy o odszkodowanie za opóźniony lot. To nieodebrane kilka miliardów euro
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2023-01-27: Do 2026 roku Grupa PGE schowa pod ziemię co najmniej 30 proc. linii średniego napięcia. Pomoże w tym specjalistyczna maszyna do układania kabli bez konieczności robienia wykopów
- 2022-11-24: Stacja elektroenergetyczna [przebitki]
- 2022-05-09: Turcja walczy o turystów. Rosjanom gwarantuje specjalne połączenia lotnicze, a Polacy mogą podróżować bez paszportów
- 2022-01-17: Rynek lotniczy odbija po pandemii, a przewoźnicy zaczynają rekrutować. Ryanair chce zatrudnić w Polsce kilkuset pilotów w ciągu dwóch–trzech lat
- 2022-03-25: Coraz mniej pandemicznych restrykcji w podróżowaniu. Zapotrzebowanie na pilotów samolotów pasażerskich będzie rosło
- 2021-10-06: Ważą się losy podwyżek w opłatach lotniskowych. Podniesienie stawek mogłoby być ciosem dla branży lotniczej i turystycznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nowe technologie
Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
Aktor nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na zawody artystyczne, w tym aktorstwo, dubbing i lektorstwo. Zaznacza też, że może wprowadzać ludzi w błąd, bo na przykład kiedyś na jego temat wygenerowała nieprawdziwe informacje. Dlatego też podkreśla potrzebę stworzenia ram prawnych, aby chronić ludzi przed nieautoryzowanym używaniem ich wizerunku i tożsamości.
Gwiazdy
Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.