Mówi: | Luna |
Funkcja: | wokalistka |
Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
Wokalistka zaznacza, że ma słabość do oryginalnych ubrań i lubi komponować stylizacje, które odzwierciedlają jej charakter i osobowość. W jej garderobie nie ma rzeczy przypadkowych, zawsze bowiem starannie dobiera to, co na siebie zakłada. Ostatnio szukała inspiracji modowych podczas Paris Fashion Week. Z Francji wróciła pełna wrażeń, z nowymi znajomościami i głową pełną pomysłów. Luna podkreśla, że choć szczególnie ceni sobie projekty młodych polskich, nieznanych jeszcze szerokiemu gronu twórców, to niewykluczone również, że za jakiś czas nawiąże współpracę z kultowym domem mody Schiaparelli.
– W moim sercu główne miejsce zajmuje oczywiście muzyka, natomiast też bardzo pasjonuję się modą i to jest świat, który bardzo mnie inspiruje i ciekawi. Dlatego też Paryski Tydzień Mody to było dla mnie niesamowite doświadczenie. Bardzo mi się podobało. Miałam okazję być na pokazie domu mody Schiaparelli, poznałam też projektanta głównego, widziałam wiele wspaniałych projektów haute couture, które naprawdę są sztuką. To jest niesamowite, ile rąk jest potrzebnych do uszycia takich kreacji, ile czasu to zajmuje, ile pracy. To trochę jak pisanie piosenki, gdzie wszystkie elementy muszą się ze sobą zgadzać – mówi agencji Newseria Lifestyle Luna.
Wokalistka przyznaje, że niektóre projekty zaprezentowane podczas pokazów szczególnie wpadły jej w oko i chciałaby wykorzystać je jako kreacje sceniczne.
– Dopiero poznałam projektanta Schiaparelli, więc zobaczymy, co czas i przyszłość przyniesie, ale rzeczywiście te kreacje robią przeogromne wrażenie – mówi.
Piosenkarka lubi bawić się modą i dzięki konkretnym ubraniom podkreślać swoją osobowość. Chętnie wybiera nieoczywiste i nietuzinkowe stylizacje, które zachwycają krojem, teksturą tkanin i oryginalnymi wykończeniami.
– Moda w zasadzie jest fajnym sposobem na ekspresję, na wyrażenie siebie. Za modą można się schować, ale można też coś pokazać, coś zamanifestować, zwrócić na coś uwagę, dlatego też dla mnie jako artystki jest świetnym sposobem na wyrażenie siebie na scenie czy też nawet na co dzień – mówi.
Luna zaznacza, że jeśli chodzi o wybór kreacji scenicznych, to oczywiście konsultuje się w tej kwestii ze swoją stylistką i chętnie daje szansę młodym, kreatywnym twórcom.
– Prawie zawsze mówię mojej stylistce, jak chciałabym wyglądać, co mi się marzy, i później oczywiście wchodzimy w różne współprace, bardzo często z młodymi polskimi projektantami i dlatego właśnie na Tydzień Mody w Paryżu zabrałam stroje samych polskich projektantów, na przykład Moniki Łuczak z Łodzi. Noszenie projektów młodych artystów, którzy mają świetne wizje i bardzo otwarte głowy, jest wspaniałe – mówi.
Wśród gwiazd, które zachwyciły swoimi kreacjami na tegorocznym Paris Fashion Week, były m.in. Cate Blanchett, Eva Green, Valentina Ferragni, Juliette Binoche, Katy Perry i Naomi Watts.
– Większość pokazów odbywała się w zasadzie w jednym miejscu i można było tam spotkać bardzo wiele osób. Mnie się udało spotkać Katy Perry, była w czerwonej sukni, akurat wchodziła. Niestety nie do końca była przestrzeń na rozmowę, bo było tam dużo fanów, którzy po prostu krzyczeli, chcieli robić sobie zdjęcia, prosili o podpisanie płyty – mówi piosenkarka.
Luna cieszy się, że mogła się oderwać od codziennych obowiązków i spędzić miłe chwile w stolicy Francji. Jeśli chodzi o wakacje, to na razie nie ma żadnych planów wyjazdowych, ponieważ chce się całkowicie skupić na pracy.
– Wakacje będą jak najbardziej pracowite, bo dopiero teraz w zasadzie zaczyna się moja praca po Eurowizji. Właśnie dopracowuję moją płytę, która ukaże się już jesienią, materiału mam więcej niż na jeden krążek, więc teraz muszę się zamknąć w tej jednej. Poza tym przygotowuję się do jesienno-zimowej trasy koncertowej. W te wakacje więc dużo się będzie działo, ale bardzo się cieszę na ten czas – dodaje.
Teraz piosenkarka promuje swój najnowszy singiel zatytułowany „Alive”.
Czytaj także
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-23: 60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-07-31: Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.