Mówi: | Monika Mrozowska |
Funkcja: | aktorka |
Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
Aktorka na pierwszym miejscu stawia ekologię, stara się więc nie kupować zbyt dużej liczby ubrań i nie gromadzić w szafie coraz to nowszych sukienek kupionych tylko na jedno wyjście. Jej zdaniem pokazanie się na salonach dwa razy w tej samej kreacji to nic złego. Sama też często tak robi i w ten sposób nie tylko wpisuje się w trend eko, ale również oszczędza pieniądze i czas, bo na każdą okazję nie zamawia nowej stylizacji i nie musi oddawać się w ręce sztabu fryzjerów i makijażystów.
– Ekologia jest mi absolutnie bliska, przemyślane zakupy, przemyślane gotowanie, wymiany ubrań z moimi koleżankami, przekazywanie sobie różnych elementów po naszych dzieciach. Jeżeli chodzi o jakieś przeróbki ubrań, to również ten temat jest mi absolutnie bliski – mówi agencji Newseria Lifestyle Monika Mrozowska.
Aktorka zauważa, że jeśli chodzi o codzienne stylizacje, to gwiazdom łatwiej przychodzi noszenie tych samych ubrań, chociażby w różnych zestawieniach. Jeśli natomiast w grę wchodzi czerwony dywan, to lubią błyszczeć, zachwycać nietuzinkowymi kreacjami i rzadko decydują się na założenie tej samej sukienki kolejny raz z rzędu. Nie tylko bowiem chcą się wyróżniać z tłumu, ale także obawiają się tego, że krytycy wytkną im modową wpadkę.
– Myślę, że choć jest teraz moda na ekologię, to jednak na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Ja też to lubię, natomiast trochę mi szkoda czasu na to. Mam takie podejście, że jeśli na przykład idę na premierę filmu i szykowanie się może mi zająć 20 minut, bo założę sukienkę, w której już byłam, w której dobrze wyglądam, dobrze się czuję i jeszcze mogę sama zrobić sobie w kilkanaście minut makijaż, to w większości przypadków wybiorę właśnie taką drogę ekologiczną. Natomiast absolutnie są takie chwile, kiedy też chcę wyglądać super i wtedy rozglądam się za nowymi sukienkami i proszę moją koleżankę makijażystkę, żeby mnie specjalnie na taką okazję pomalowała – mówi.
Monika Mrozowska zachęca do ponownego wykorzystywania ubrań. Jak podkreśla, jest zwolenniczką pożyczania sobie różnych elementów garderoby i wymieniania się nimi.
– Uważam, że jeżeli moja koleżanka ma świetny garnitur, na który wydała połowę swojej pensji, to ja też równie dobrze mogę się w nim czuć. Ona już gdzieś w nim wystąpi, będzie pierwsza, a ja z kolei mogę go drugi raz założyć na siebie. Nie mam żadnego problemu z takimi sytuacjami – zaznacza.
Aktorka z dużym zaciekawieniem obejrzała kolekcję ubrań przygotowanych w ramach projektu „Moda na recykling 5”. Na zaproszenie Europejskiej Platformy Recyklingu absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru razem z dziećmi z całej Polski stworzyły wyjątkowe stylizacje z elektroodpadów. W ten sposób powstały m.in.: sukienka z radiatorów i płytek komputerowych, kostium ze zdjęć ze zużytych aparatów rentgenowskich i marynarka z płyt CD. Z kolei Monika Mrozowska miała na sobie dżinsowy komplet z ekranami LCD ze skanerów magazynowych i niedziałającymi pilotami do telewizorów.
– Z tego typu wykorzystaniem elektrośmieci mam styczność pierwszy raz. To jest kreacja, która powstała we współpracy dzieci z Olecka z projektantką Ewą Ślusakowicz. Dżinsy zostały uszyte z kilku par starych spodni, zostały ponaszywane dodatkowe elementy. Wszystko zostało ozdobione płytkami LED-owymi od takich czytników, które znajdujemy np. w sklepach, kiedy chcemy zeskanować sobie cenę danego produktu, plus płytki ze starych pilotów do telewizora. To jest bardzo wygodna kreacja i gdyby nie to, że mocno zwracam w niej na siebie uwagę, to naprawdę mogłabym sobie spokojnie dzisiaj cały dzień spędzić w takim stroju – dodaje.
Czytaj także
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-16: Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-07-31: Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik
- 2025-07-16: Dorota Gardias: Do sklepu czy na działkę najczęściej jeżdżę rowerem. W drodze do pracy ciężko byłoby mi utrzymać fryzurę, a przed kamerą muszę dobrze wyglądać
- 2025-07-15: Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program
- 2025-06-02: Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-06-18: Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.