Newsy

Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc

2024-01-11  |  06:21

Projektant przyznaje, że od lat jest pod wrażeniem kreatywności, talentu i potencjału Macieja Zienia. Każdą jego kolekcję ogląda więc z zaciekawieniem i uznaniem. Mimo że działają w tej samej branży, to nie ma między nimi zazdrości czy niezdrowej rywalizacji. Obaj panowie niejednokrotnie mieli okazję ze sobą współpracować, jeszcze w czasach, kiedy Robert Kupisz zajmował się przede wszystkim stylizacją fryzur, i jak przyznaje, Zień już wtedy był dla niego dużą inspiracją.

Robert Kupisz podkreśla, że Maciej Zień od lat imponuje mu pracowitością, determinacją i konsekwencją w realizacji swoich życiowych celów. W kwestiach zawodowych jest profesjonalistą w każdym calu, zachwyca oryginalnymi projektami, wciąż się rozwija i nie poddaje się, nawet pomimo drobnych trudności. Projektant uważa, że branża modowa jest niezwykle pojemna i każdy twórca może znaleźć w niej swoje miejsce. Nie ma więc sensu toczyć niepotrzebnych sporów, ścigać się ze sobą czy przepychać. Oni sami od lat żyją w zgodzie, przyjaźnią się, cenią i motywują do działania.

– Skoro Maciek zaprosił mnie na swój jubileusz, to znaczy, że między nami jest wszystko OK. Jak się spotykamy, to zawsze jest miła, serdeczna rozmowa. Ja się nigdy nie porównuję z innymi projektantami, bo każde porównanie działa na naszą szkodę, a jak się kimś inspirujemy, to napędza nas to do pracy, do działania. Uważam więc, że wszyscy powinniśmy się właśnie nawzajem inspirować i to będzie dla nas o wiele sympatyczniejsze. Ja zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i zawsze mogą liczyć na moją pomoc – mówi agencji Newseria Lifestyle Robert Kupisz.

Projektant z przyjemnością uczestniczył w jubileuszu Macieja Zienia i nie kryje swojego zachwytu nad kolekcją „Black and White Symphony”. Jest też niezwykle wzruszony, bo doskonale pamięta jego początki w stolicy.

– Poznaliśmy się z Maćkiem, gdy ja byłem jeszcze stylistą fryzur i czesałem modelki do jego pokazów. On bardzo wcześnie przyjechał do Warszawy, jeszcze jako nastolatek, i najwcześniej z nas wszystkich robił karierę projektanta mody. Pamiętam, że miał chyba 18–19 lat, jak już ubierał wszystkie gwiazdy i był bardzo popularny. Wtedy właśnie zaprosił mnie do pierwszych pokazów, żebym czesał, a teraz spotykamy się już jako koledzy po fachu – mówi.

Robert Kupisz ma w pamięci wiele wspólnych wyjątkowych projektów, dzięki którym sam zdobył pewne doświadczenie w branży modowej.

– Bardzo mile wspominam współpracę z Maćkiem, ponieważ Maciek ma bardzo dużą kulturę osobistą i zawsze się przy nim dobrze czułem – i na sesjach zdjęciowych, i podczas jego pokazów. Pamiętam, byliśmy na takiej sesji wyjazdowej do Kambodży, robiliśmy jego suknie w tych pięknych świątyniach, no i dzięki niemu właśnie zwiedziłem wtedy Kambodżę i Tajlandię – dodaje.

Dziś projektant z całego serca kibicuje Zieniowi w dalszej karierze i wierzy, że przed nim jeszcze wiele znaczących sukcesów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.