Newsy

Telefon komórkowy stał się elementem stylizacji

2013-12-18  |  06:25
Telefon komórkowy przestał być już tylko narzędziem komunikacji, a stał się elementem naszego wyglądu. Klienci wybierają takie modele, których design pasuje do ich stylu ubierania się i charakteru. Od kilku lat projektowaniem telefonów zajmują się znane domy mody, m.in. Prada, Armani czy Versace. W Polsce znane firmy, specjalizujące się w designie telefonów komórkowych, wspierają wybranych projektantów mody m.in. Łukasza Jemioła czy Joannę Klimas.

Według badań firmy eMarketer do końca 2013 r. z telefonów komórkowych będzie korzystać ponad 4,3 mld. osób, a do 2017 r. ma być ich już ponad 5 mld. Użytkownicy telefonów doceniają jednak nie tylko ich parametry techniczne.

–  Telefon komórkowy jest dzisiaj elementem stylizacji. Poza tym określa i personalizuje osobę, świadczy o zainteresowaniach, jest elementem stylu życia – mówi Agata Cichowicz, Head of Marketing Poland firmy HTC.

Producenci telefonów komórkowych od kilku lat działają również na rynku mody, nawiązując współpracę ze znanymi projektantami mody lub gwiazdami ze świata show-biznesu. W myśl zasady: jeśli lubisz ubierać się u Prady, sięgniesz również po telefon jej projektu. Dom mody Prada wypuścił zresztą na rynek już kilka modeli swojego autorstwa. Ich pierwszy telefon komórkowy LG sprzedał się w milionie egzemplarzy. Telefon zaprojektowali także: dom mody Armani (Giorgio Armani Samsung Galaxy S) oraz Versace (w technologii LG, we współpracy z firmą ModeLabs). Własny telefon stworzyła również Victoria Beckham (LG Fashion Touch).

W Polsce jedną z najbardziej oryginalnych  w designie telefonów komórkowych jest firma HTC, laureat m.in. prestiżowej nagrody „Red Dot”. Firma od jakiegoś czasu wspiera działania polskich projektantów. Wśród nich jest Łukasz Jemioł, Bohoboco, Joanna Klimas i duet Paprocki & Brzozowski.

–  Staramy się dobierać projektantów tak, aby cechy ich kolekcji można było przypisać do cech telefonu komórkowego. Na przykład Łukasz Jemioł  to piękne tkaniny   tak jak my przywiązujemy wagę do materiałów, z jakich stworzony jest telefon. Bohoboco również – odważne konstrukcje, tkaniny. Joanna Klimas to prestiż, elegancja – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agata Cichowicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.