Newsy

Tomasz Jacyków: zakupy ze mną to koszt kolacji dla trzech osób

2014-06-25  |  07:20

Zakupy ze stylistą to usługa, która cieszy się coraz większą popularnością. Jednym z pierwszych stylistów, który pracował indywidualnie z klientami, jest Tomasz Jacyków. Stylista mimo swoich licznych obowiązków wciąż chętnie chodzi na zakupy lub przeprowadza metamorfozy. Twierdzi, że zakupy z nim to wydatek, na który może sobie pozwolić większość Polaków.

Tomasz Jacyków ma za sobą intensywny czas. Właśnie zakończył sezon programu „Gwiazdy na dywaniku” i pracę nad swoimi kolekcjami ubrań. Kolejne wyzwania, jak tworzenie kostiumów do przedstawienia „Czarodziejska góra”, ma zamiar podjąć pod koniec sierpnia. Nie planuje jednak wakacji, bo musiałby na nie pojechać bez swojego partnera. Wolny czas zamierza poświęcić na pracę nad drugą książką i świadczenie usług osobistego stylisty.

Historia zakupów ze mną jest stara jak ja. Odkąd pracuję w zawodzie stylisty, zawsze bardzo chętnie służę swoją radą i pomocą w zależności od mojej zajętości. Aktualnie skończył się sezon „Gwiazd na dywaniku”, moja kolekcja jesienno-zimowa już się szyje, a przyszła na wiosnę i lato też właściwie jest zrobiona. W związku z tym mam trochę wolnego czasu, biorę się za drugą książkę i shopping, który przysporzy mi dużo radości, a również przyniesie dochód – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Jacyków.

W mediach Tomasz Jacyków zasłynął swoimi ostrymi sądami na temat nieudanych stylizacji Polaków. Stylista zawsze otwarcie mówi, co jest źle, z którymi ubraniami trzeba się pożegnać, które mankamenty ukryć, ale przy okazji wszystko tłumaczy i stara się znaleźć najlepsze rozwiązania dla swoich klientów.

Jeżeli ktoś się wybiera na shopping ze mną, to po to właśnie, żeby sprawić sobie przyjemność. Myślę, że opinia o mnie jako o osobie, która nie pozostawia na nikim suchej nitki, jest wykreowana przez media. Uważam siebie za fachowca, w związku z tym zwykle jest tak, że pracując z kimś, mówię, co jest dobrze, a co jest niedobrze. Natomiast nigdy nie mówię, że jest niedobrze, bo jest niedobrze – zapewnia stylista.

Metody pracy z klientami zależą od ich potrzeb. Stylista umawia się zarówno na szybkie zakupy, jak i na gruntowne metamorfozy, które zaczynają się zwykle od przeglądu szafy, wyrzucenia nieodpowiednich rzeczy, a kończą na zakupach. Bardzo istotne jest skompletowanie nie tyle modnej garderoby, co zakupu rzeczy, w których wygląda się dobrze, niezależnie od stylu i mankamentów sylwetki.

Nie ubieram ludzi modnie. Ubieram ludzi tak, żeby byli najlepsi dla samych siebie. A jeżeli będą się sobie podobać, to reakcja otoczenia będzie również pozytywna. Mój zawód polega na wpasowaniu się w czyjąś estetykę i wytłumaczeniu, co można zrobić z proporcjami, co zmiana proporcji daje. Jedni lubią minimalizm, inni barok, a ja jestem po to, żeby wszystko odpowiednio połączyć. Takie dwugodzinne zakupy to naprawdę nie jest gigantyczny wydatek. Jest on porównywalny z kosztem kolacji dla trzech osób w niezłej knajpie. Bez wina – podkreśla stylista.

Tomasz Jacyków swoją przygodę z modą zaczął we wczesnych latach 90. od współpracy ze znanym wówczas fotografem Markiem Czudowskim. Później pracował w najważniejszych tytułach, jak „Twój Styl”, „Pani”, „Sukces”. Rozgłos przyniosły mu cykle o modzie w programie „Dzień Dobry TVN”, gdzie często ostro komentował nieudane stylizacje.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.