Mówi: | Katarzyna Węsławowicz |
Funkcja: | marketing manager |
Firma: | Puma Polska |
Ubrania sportowe z printami inspirowanymi przyrodą oraz łączące kolory stonowane z mocnymi hitem sezonu jesień-zima
Bluzy w stonowanych kolorach, przełamane mocnym akcentem, z nadrukami i printami inspirowanymi motywami przyrody, jednolite buty lub wyróżnione podeszwą fluo, a także spodnie ze wstawkami z naturalnej skóry to sportowe trendy w sezonie jesienno-zimowym 2014/2015. Modne wciąż będą ubrania z wzorami moro i camo. Sportowy styl trafi nie tylko na siłownie i do klubów fitness, lecz także na ulice. Na wygodę postawili m.in. Karl Lagerfeld i Tom Ford.
Najmodniejsze ubrania sportowe na tegoroczną jesień i zimę będą w kolorach łagodnych, np. pastelach i błękitach, wzbogacone jednak intensywnymi fragmentami innego koloru, np. w przypadku bluz po bokach czy na ramionach. Kolekcję taką zaproponowała m.in. marka 4F, Nike, Puma.
– Może być to burgund, bardzo nasycony granat, zieleń lub kolor fluo, np. wpadający w fluorescencyjne kolory niebieskie – mówi o mocnych akcentach Katarzyna Węsławowicz, marketing manager Puma Polska.
Mocno w tym sezonie zostały zaakcentowane także printy i motywy inspirowane przyrodą. Adidas zaproponował np. legginsy i bluzę w paski typu zebra, Nike postawiła na wzory imitujący zebrę w sportowych biustonoszach i koszulkach, a projektanci marki 4F stworzyli ubrania z wizerunkami zwierząt, np. sowy, zaś Puma ubrania i dodatki, np. torby we wzorzyste liście i kwiaty.
– W tym sezonie pojawią się też printy drzew, kory drzew, elementy dzikich zwierząt, drapieżników, skóry węża, tygrysa i pumy. Printy pojawiają się na całych T-shirtach, które będą wypełnione twarzą zwierzęcia, lub jako wstawki w spodniach lub butach, np. połączenie skóry naturalnej z elementem skóry zwierzęcia – mówi Katarzyna Węsławowicz.
Modne nadal będą bluzy z nadrukami napisów czy sloganami, a także wzory moro i camo, jednak nie w żołnierskim stylu, lecz przełamany kolorem fluo np. granatem czy fioletem. Jeśli chodzi o buty, popularne staną się te jednobarwne.
– Chodzi o jeden kolor w różnych wykończeniach, czyli np. podeszwa, wszelkie dodatki i wykończenia łącznie ze sznurowadłami i językiem są ciemne. Nadal chcemy się wybijać na ulicy, więc pojawi się też kolor bardzo nasycony, bardzo widoczny. Pięknie to widać na butach, które z takich bardzo biegowych wybiegów, nagle wchodzą na ulicę i stają się modelami streetwearowymi, przełamującymi całą stylizację danej osoby na ulicy – tłumaczy Katarzyna Węsławowicz.
Sportowy styl od kilku sezonów wychodzi poza siłownie oraz kluby fitness i staje się trendy na co dzień. W tegorocznym sezonie jesienno-zimowym dom mody Chanel proponuje sportowe buty w palecie kolorów fluo, dresowe dopasowane spodnie w połączeniu ze sweterkiem odsłaniającym brzuch, a także wygodne dzianinowe kombinezony. Z kolei Tom Ford postawił na cekinowe sukienki z nadrukami numerów jak u rugbystów. Sportowe marki coraz częściej zresztą zapraszają do współpracy znanych projektantów, tworząc również kolekcje streetowe. Marka Puma tworzy wraz z domem mody Alexander McQueen. Z kolei Adidas Originals projektuje rzeczy przy współpracy z Jeremy'm Scottem.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-03-24: Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu zakazu sprzedaży aromatyzowanych saszetek nikotynowych. Według ekspertów oznacza to likwidację całego rynku
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.