Newsy

Kino offowe, koncerty i sport. Stacja Mercedes od soboty na kulturalnej mapie Warszawy

2014-06-11  |  06:40
Mówi:Niels Kowollik (prezes Mercedes-Benz Polska)
Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska)
Natalia Paszkowska (pracownia architektoniczna WWAA)
  • MP4
  • W sobotę na warszawskim Powiślu rusza druga edycja projektu Stacja Mercedes. Podobnie jak w ubiegłym roku, będzie to miejsce spotkań towarzyskich, wydarzeń kulturalnych i sportowych. Organizatorzy przygotowali liczne koncerty, pokazy filmów, zabawy dla dzieci, skimboard, dancingi i śródziemnomorską kantynę. 
     
    W środę zawsze będzie kino, w tym roku pokażemy offowe filmy z najsłynniejszych festiwali na świecie. Będziemy również namawiali naszych gości do aktywności fizycznej – joga, pilates, gry i zabawy. Będziemy mieć ciekawe wystawy, spotkania poświęcone podróżom. Sobota będzie dniem koncertowym. Jako jedyni w Europie dostaliśmy pozwolenie z Londynu, z centrali Formuły 1, na publiczną relację wyścigów właśnie w Stacji Mercedes – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska.

    To jest miejsce, gdzie można przyjść na przykład z dziećmi w ciągu dnia, gdzie można przyjść z laptopem i popracować – sama z tego korzystałam w zeszłym roku. A wieczorem ten animowany program, czyli koncerty, wydarzenia kulturalne, debaty są czymś dosyć wyjątkowym na mapie Warszawy – dodaje Natalia Paszkowska z pracowni architektonicznej WWAA.

    Centralnym punktem Stacji Mercedes jest drewniana abażurowa konstrukcja na skrzyżowaniu ul. Kruczkowskiego oraz alei 3 Maja. 

    – Forma została zainspirowana osiedlowymi garażami, które są w całej Polsce rozsypane i mamy do nich sentyment, bo w nich rozwijała się ta szalona przedsiębiorczość lat 90., wszystkie małe sklepiki, warsztaty. A dzisiaj są przeważnie martwe i są taką zakałą w miejskim krajobrazie. W pewnym sensie odtworzyliśmy te garaże, zaparkowaliśmy w nich Mercedesa, ale  wykorzystując taki współczesny język architektoniczny, czyli materiały pochodzące z odzysku: drewno i bramy garażowe, które są zrobione ze sprasowanych karoserii samochodów – tłumaczy Natalia Paszkowska. 

    Stacja Mercedes nieprzypadkowo została usytuowana na Powiślu. To centrum Warszawy, miejsce modne i zawsze pełne ludzi w różnym wieku. 

    – Naszym celem było dotarcie do grupy docelowej tzw. young professionals, czyli ludzi młodych duchem albo młodych wiekiem, którzy mieszkają w wielkiej aglomeracji i właściwie chodzi im już nie tak bardzo o dorobienie się, jak o to, żeby ich życie miało jakość. Ale dotarliśmy też do rodzin z dziećmi, które tutaj przychodziły, bo mieliśmy animatorkę do dzieci i starszych mieszkańców Powiśla, którym po prostu odpowiadała ta atmosfera. To jest taka wartość dodana całego projektu – wyjaśnia Ewa Łabno-Falęcka

    To również doskonałe miejsce na promowanie marki Mercedes. Chodzi o to, by potencjalni klienci mogli na miejscu uzyskać wszelkie interesujące ich informacje i odbyć jazdy próbne. 

    Ludzie tędy po prostu przechodzą i ciekawi ich co się tu dzieje, więc podchodzą bliżej. To dla nich interesujące doświadczenie. Obserwują imprezę, chcą dołączyć. I krok po kroku, nie wszyscy, ale niektórzy z nich, zbliżają się do marki. Pytają o auto, o nasze usługi – mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska.

    Ci, którzy zaplanują popołudnie w Parku Rydza-Śmigłego, będą mogli nie tylko wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych czy zjeść lunch, lecz także skonsultować się z przedstawicielami Mercedesa  i wziąć udział w jeździe próbnej.

    W zeszłym roku było tutaj co najmniej 20 tysięcy ludzi. Przeprowadziliśmy około sześciuset testów samochodowych. Zupełnie spontanicznie. Teraz ludzie nie przychodzą do marki, tylko marka przychodzi do ludzi, a Powiśle to świetne miejsce, w którym można spotkać wielu ludzi. I właśnie o to chodzi, by ich zaskakiwać i wciągać w to, w bardzo łagodny, elegancki, wysublimowany i mądry sposób – dodaje Niels Kowollik.

    Za ten projekt Mercedes były nominowany do prestiżowej nagrody European Excellence Award, a w Konkursie na Dyrektora Marketingu Roku 2014 zwyciężył w kategorii „Thinking out of the box”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.