Newsy

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę

2025-05-19  |  06:27

Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.

– Trzy razy byłam na Festiwalu w Cannes. To ciekawe doświadczenie, ale bardzo dużo rzeczy mnie zdziwiło. Bardzo szokujące było dla mnie to, że na przykład każdy, kto za kilkanaście tysięcy dolarów kupi sobie wejściówkę, może wejść na czerwony dywan. Może to być persona zupełnie niezwiązana ani z filmem, ani tak naprawdę z show-biznesem czy z kulturą – mówi agencji Newseria Doda.

I choć Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes to niezwykle medialne wydarzenie, na które zwrócone są oczy niemal całego świata, to obowiązują tam sztywne zasady. Kiedy piosenkarka sama chciała zadbać o właściwą dokumentację swojego udziału w tym wydarzeniu, spotkała się z mocnym sprzeciwem osób, które pilnowały porządku na czerwonym dywanie.

– Zdziwiło mnie to, że podczas gali czy czerwonego dywanu w ogóle nie można używać telefonów. Ja też, jak tylko wyjęłam telefon, żeby podzielić się z moimi fanami, jak wygląda festiwal w Cannes, zostałam przyspieszona do wejścia do sali, więc to też było bardzo dziwne. Nicole Kidman również została za to wyproszona z czerwonego dywanu, ostatnio też jakaś inna bardzo znana artystka – mówi.

Festiwal w Cannes to wielka gratka nie tylko dla fanów kinematografii, ale także dla miłośników mody. Tym razem jednak artyści i celebryci, którzy czerwony dywan traktują jako okazję do zaprezentowania spektakularnych, przykuwających uwagę i szeroko komentowanych stylizacji, mogą być nieco rozczarowani. Jeśli bowiem chodzi o ubiór, organizatorzy słynnego konkursu wprowadzili surowe restrykcje. Wcześniej niektóre kreacje bywały nie tylko efektowne, ale też kontrowersyjne, dlatego nadszedł czas na zmiany. Zakazane jest więc eksponowanie nagości, prześwitujące suknie, głębokie dekolty, zbyt obszerne stylizacje oraz długie treny. Zamiast tego ma być powrót do eleganckiej klasyki.

– Kiedy ja byłam na festiwalu w Cannes, to zdziwiło mnie też to, że absolutnie każdego fotografa i wszystkie osoby z mediów obowiązuje dress code, muszą być w smokingach tudzież garniturach – mówi.

W tym roku Doda nie wybiera się do Cannes. Wokalista zaznacza też, że choć ma na swoim koncie doświadczenia w branży filmowej, to na razie nie planuje angażować się w kolejne produkcje.

– W ogóle nie myślę o powrocie do branży filmowej. W Cannes byłam wtedy, kiedy jako producent kreatywny produkowałam film „Dziewczyny z Dubaju” i zafascynowałam się tym światem, bo od dziecka jestem wielką kinomanką. Bardzo się cieszę, że go zrobiłam, było to wspaniałe doświadczenie i zostawiłam po sobie niesamowite dzieło, natomiast potem za bardzo przeżyłam swój rozwód i całe oszukanie mnie, jeżeli chodzi o ten film. Mam za dużą traumę, więc mimo różnych propozycji, bo dostałam już łącznie trzy, jeżeli chodzi o kreatywne wyprodukowanie filmów, na ten moment nie podejmuje się tego. Za dużo mnie to kosztowało – dodaje.

Jednym z najważniejszych polskich akcentów podczas 78. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes jest światowa premiera polsko-francuskiej koprodukcji „Bądź wola moja” w reżyserii Julii Kowalski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.