Newsy

Jesienią premiera nowego solowego albumu Piotra Roguckiego

2015-06-25  |  06:45

Piotr Rogucki pracuje nad dwoma albumami. Solowy krążek ma ukazać się jesienią tego roku. Będzie to tzw. concept album, zawierający utwory napisane do określonej fabuły. Rogucki do współpracy zaprosił kilkoro wokalistów występujących w programie „Must Be the Music”. Jednocześnie powstaje nowy krążek grupy Coma.

Ostatnia solowa płyta Piotra Roguckiego ukazała się w czerwcu 2012 roku. W ciągu kolejnych dwóch lat muzyk nagrał album z zespołem Coma, którego jest liderem, pojawił się też gościnnie na krążkach innych artystów, m.in. wokalistki Marceliny, zespołu Within Temptation oraz rapera Mam Na Imię Aleksander. W 2014 roku został jurorem w talent show telewizji Polsat „Must Be the Music”. Występował też w TR Warszawa, m.in. w spektaklach „Giovanni” i „2007: Macbeth”. Obecnie pracuje nad dwoma nowymi wydawnictwami.

Od czasu, kiedy jestem w „Must Be the Music”, nie osiadłem na laurach i nie koncentruję się tylko na tym, ale dużo koncertujemy z zespołem i to wszyscy wiedzą, którzy są fanami mojego zespołu, i pracuję nad wydawnictwem, a tak naprawdę nad dwoma wydawnictwami. Nad albumem solowym, który ukaże się w tym roku, w październiku, i nad albumem zespołu Coma, który się ukaże w przyszłym roku – mówi Piotr Rogucki agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Solowy krążek będzie stanowił kompilację doświadczeń Roguckiego związanych z aktorstwem, dramatem i muzyką. Artysta twierdzi, że zamiast tradycyjnej płyty przygotował wydawnictwo książkowe z płytą muzyczną. Wszystkie utwory muzyczne, które znalazły się na krążku, zostały napisane do określonej fabuły.

Zawsze tworzyłem rzeczy, które były powiązane jakąś fabułą, tzw. concept albumy. Natomiast nigdy nie udało mi się zrealizować najpełniejszej formy, czyli przedstawić ludziom opowieści, która temu towarzyszyła. Mogli się tej opowieści ze scenariusza zawartego w utworach domyślać, natomiast nigdy nie był to scenariusz sfinalizowany w postaci tekstu. A tym razem będzie to tekst, do którego będzie dołączona płyta – mówi Piotr Rogucki.

Autorem wszystkich tekstów jest Piotr Rogucki. Do współpracy przy realizacji utworów zaprosił jednak innych muzyków, m.in. kilkoro uczestników programu „Must Be The Music”. Wokalista twierdzi, że wybrał ich nie tylko ze względu na zdolności wokalne. Duże znacznie miał także fakt, że artyści ci byli w stanie zainspirować go i wpłynąć na jego wyobraźnię. Muzyk chce w ten sposób pomóc uzdolnionym młodym ludziom zaistnieć na rynku muzycznym.

Będzie dziewczyna, która występowała w pierwszej edycji, w której się pojawiłem, czyli w siódmej. I będzie zespół, którego wokalistka nie tylko dołączy do mnie, lecz także zajmie się aranżacją klawiszy w jednym z utworów. Będzie ciekawie. Zastanawiam się jeszcze, czy później, już w procesie koncertowym, nie zaprosić do współpracy basisty również z jednego z zespołów, który występował w „Must Be the Music” – mówi Piotr Rogucki.

Muzyk planuje także wyjątkowe koncerty promujące krążek. Byłyby to koncerty w formie minidramatu z muzyką. Jednocześnie, wraz z muzykami z grupy Coma, Rogucki pracuje nad nowym albumem zespołu. Wydawnictwo ma się ukazać w 2016 roku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.