Mówi: | Julia Kamińska |
Funkcja: | aktorka, wokalistka |
Julia Kamińska: Debiutuję jako autorka tekstów do moich piosenek, sama napisałam też scenariusz do teledysku. Daje mi to niezwykłe poczucie wolności
„Tydzień za tygodniem” to już trzeci singiel aktorki, ale jak sama przyznaje, towarzyszą jej zupełnie inne emocje niż podczas premiery dwóch poprzednich utworów. Przede wszystkim jest niezwykle podekscytowana tym, że mogła wreszcie zadebiutować jako autorka tekstu i reżyserka scenariusza do teledysku. Efekt pracy uważa za zadowalający i cieszy się z tak pozytywnego odbioru. Julia Kamińska zdradza też, że kompletuje właśnie materiał na debiutancką płytę. Krążek prawdopodobnie pojawi się na rynku jesienią. Wcześniej planuje zaprezentować jeszcze co najmniej jedną piosenkę.
Aktorka znana z roli „BrzydUli” zadebiutowała w branży muzycznej rok temu singlem „Żal mi”. Kolejny utwór zatytułowany „Dobrze, dobrze” ukazał się w październiku. Teraz przyszedł czas na nową odsłonę, z której jest niezwykle dumna.
– Jest zupełnie inaczej, ponieważ debiutuję w roli autorki tekstu i też w roli autorki scenariusza do klipu. Bardzo ekscytujący moment, jestem więc troszkę spięta, ale towarzyszy temu wielka radość, w sumie to nie czułam jeszcze tego rodzaju radości – mówi agencji Newseria Lifestyle Julia Kamińska.
Artystka cieszy się, że w przypadku tego utworu mogła decydować o każdym szczególe: począwszy od słów, poprzez muzykę, pomysł na teledysk i montaż.
– Pracowało mi się bardzo dobrze. Zazwyczaj w życiu twórców rzadko się zdarza, żeby można było mieć wpływ na wszystko do tego stopnia, do którego ja mam okazję mieć. Ale teraz, przynajmniej od tego singla, jest to mój autorski projekt i nie ma wspanialszego uczucia niż poczucie wolności. Okazuje się, że w pewnym sensie jest to konieczne do tego, żeby tworzyć coś, w co się tak bardzo wierzy – mówi.
Swoją najnowszą piosenkę Julia Kamińska dedykuje tym, którym zdarzyło się desperacko walczyć o związek. To bardzo osobista i intymna opowieść, ale wokalistka przekonuje, że w związku z tym nie obawia się zbyt mocnego zainteresowania mediów jej życiem osobistym.
– Dedykacja to jedno, a to, na jakich i czyich doświadczeniach ten tekst powstał, to już zawsze będzie tajemnicą – mówi.
Julia Kamińska cieszy się, że podczas kręcenia klipu mogła współpracować z takimi twórcami jak reżyserka Katsiaryna Tamkovich i operator kamery Nicolas Villegas Hernandez. To nie pierwszy ich wspólny projekt.
– Pracowałam z nimi wcześniej i wiedziałam, że są to osoby, które zapewnią mi najwyższą jakość, z którymi ja się rozumiem artystycznie. Kiedy pisałam scenariusz, to moją jedyną prośbą było to, żeby ten montaż był kompatybilny ze scenariuszem, bo nie zawsze tak jest, ale tym razem tak było. Mara dodała od siebie jakieś rozwiązania, które ja absolutnie kupiłam. Tutaj mamy do czynienia z bardzo krótką formą i z wizją artystyczną, więc to jest w miarę szybkie działanie – mówi.
Wokalistka zapewnia, że drzemie w niej ogromny potencjał twórczy i chce go jak najlepiej wykorzystać przy pracy nad swoją debiutancką płytą.
– Kompletuję właśnie materiał, myślę, że przez wakacje uda mi się skompletować całość, wcześniej na pewno jeszcze wypuszczę jeden albo dwa single i płyta pojawi się jesienią. Konkretnej daty na razie nie podam, bo na razie sama jej nie znam – mówi Julia Kamińska.
Utwór „Tydzień za tygodniem” oczywiście znajdzie się na nowej płycie aktorki. Niewykluczone, że jej autorskich tekstów będzie dużo więcej, ale nie zamyka się również na współpracę z innymi twórcami.
– Na pewno dwa teksty na płytę będą autorstwa Jany Karpienko, która jest moją serdeczną koleżanką i fantastyczną pisarką. Jeden tekst będzie bazować na jej opowiadaniu, a drugi na jej wierszu. Ale teledyski chyba będę pisać sama, bo bardzo to lubię – mówi.
Łączenie ze sobą aktorstwa, dubbingu, śpiewania i innych projektów zawodowych nie jest łatwe, ale Julia Kamińska zapewnia, że radość, którą dają jej te aktywności, wszystko rekompensuje.
– Do tej pory jakoś udawało mi się łączyć bycie scenarzystką, aktorką i od czasu do czasu piosenkarką, a teraz będę jeszcze trochę bardziej piosenkarką – dodaje.
Czytaj także
- 2025-06-09: Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-21: Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
- 2025-04-14: Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
- 2025-04-03: Marta Wiśniewska: Czuję, że świat się o mnie upomniał, dlatego wracam na scenę. Z wielką chęcią zostałabym też piątym jurorem w „You Can Dance”
- 2025-04-04: Dziś premiera drugiego albumu Wiktora Dyduły. „Serwuję dużą gamę najróżniejszych emocji”
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-24: Julia Kamińska: Materiał z mojej debiutanckiej płyty jest kontrowersyjny i raczej ciężki, ale ludzie chcą tego słuchać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.